England - En hyllest til England, Stoke and Gordon Banks

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: England - En hyllest til England, Stoke and Gordon Banks

Innlegg Morten T. » 14 Jan 2015, 11:30

TrondG skrev:
Morten T. skrev:
TrondG skrev:Jeg har i grunn alltid vært noe over snittet anglofil, og (en av) min(e) uttalte drøm(mer) siden barndommen har vært å bo og leve i et brunt murhus ala det Harry Potter bor i hos sin tante i Søndre Syting. :mrgreen:

England er bare utrolig sjarmerende, enten det gjelder pubkulturen, lynnet til folket, landskapet eller mange av de særegne greiene som de konservative engelskmennene velger å holde fast ved - venstrekjøring, måleenheter osv. Maten og - la oss være ærlige - jentene, er vel kanskje det som trekker mest ned. Men så ligges gjerne forventningene deretter, hvertfall for mitt eget vedkommende, når man reiser over. :)

Ja, dette med at de har holdt på venstrekjøring og måleenheter osv. finner jeg også både morsomt og fascinerende. En annen litt småmorsom sak er at en del engelskmenn har fått det for seg at det er en god idè å legge vegg-til-vegg tepper på toalettet. Ikke en gang i min villeste fantasi klarer jeg å forestille meg det bakteriebrygget som må leve i slike tepper etter at generasjoner har bomma på skåla etter å ha kommet sjanglende hjem fra en av sine utallige turer på puben....

Det var vel også en gang slik at i England så ble alle vannrør montert på utsiden av hus. Dette ble gjort for de man mente at det var bedre at rørene sprakk utenfor huset hvis vannet frøs enn innenfor. Tanken var jo god, men resultatet var selvfølgelig at langt flere rør sprakk... :mrgreen:

Det fine med det er at de ler av slikt i England og det fine er også, at på tross av de absurde og nesten perverse klasseskillene som har hersket der, så har de vært i stand til å tøyse å gjøre narr av øvrigheten og snobberi og det kommer fint fram i humorserier som for eksempel Blackadder eller Monty Phyton.

Hva betreffer jenter...nevermind....det toget har uansett gått for mitt vedkommende for lenge siden. :)

Ah, teppene ja.. en bitter fiende for en med husstøvallergi som meg. En annen kuriositet jeg aldri har skjønt meg på med hensyn til hvordan britene liker å gjøre ting: Hvorfor har man alltid separate springer i vasken for varmt og kaldt vann? Ved håndvask må man da forsøke i beste velgående å blande glovarmt vann med isvann hver for seg for å mikse seg til en lunk. Håpløst, noen som vet bakgrunnen for hvordan de kom på den ideen?

Ja, det der sliter jeg også med å forstå.
Er det meningen at man skal fylle vasken med vann fra begge springene for dernest å foreta det som kalles for en "kattevask" eller har britene rett og slett en spesiell glede i å skolde seg sjøl før de flytter hånda noen få centimeter for å kjøle ned tredjegradsforbrenninga?
Kanskje det hersker et forbud mot blandebatterier?

Og apropos forbud/påbud, og nå er vi over i fotballens verden igjen: Det er, eller var i hvertfall, påbudt for utespillere å spille i shorts. Det betyr at lange underbukser og sånne derre "thigts"( eller hva pokker det heter for noe ) ikke kan benyttes selv ved stiv kuling, hagl og minus 20.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest