FA-cupen

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: FA-cupen

Innlegg gunny » 08 Des 2013, 18:35

Stoke - Leicester bringer mange inntrykk frå 70-talet!
http://www.youtube.com/watch?v=fepp2wFs5ug
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 08 Des 2013, 18:37

gunny skrev:
JonC skrev:Port Vale er eneste local derby vi kan få etter atTamworth røk for Bristol C for 10 min siden.

Sjølv om Macclesfield ikkje ligg i Staffordshire er vel gamleklubben til Sammy McIlroy nærmere Stoke enn Tamworth?
Macclesfield er videre etter 3-2 over Brackley.

Korrekt. Dette kan jo du. Macclesfield ligger ca 3 mil nord, mens Tamworth ligger 5 mil sør. Men tenkte vel mest på lag i "fylket".
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 08 Des 2013, 18:46

gunny skrev:Stoke - Leicester bringer mange inntrykk frå 70-talet!

Enig. Mange Leicester-navn kommer strømmende: Frank Worthington, Dennis Rofe, Keith Weller, Steve Withworth, Jon Sammels osv... (Stoke sine kan vi utenat)
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Des 2013, 18:47

Et av de beste lagene i Championship, men heldigvis hjemmekamp.
Ingen perfekt trekning, men helt ok. Det bør bli avansement, alt annet blir en skuffelse.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 09 Des 2013, 01:06

Artig at keeper kunne plukke opp ballen fra tilbakespill før i tiden! Jeg har faktisk ikke tenkt over at tilbakespillsregelen er relativt fersk. Kan ikke huske å ha sett noe lignende før.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 09 Des 2013, 09:17

TrondG skrev:

Artig at keeper kunne plukke opp ballen fra tilbakespill før i tiden! Jeg har faktisk ikke tenkt over at tilbakespillsregelen er relativt fersk. Kan ikke huske å ha sett noe lignende før.

Var det i -92 den kom?
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Des 2013, 11:33

gunny skrev:
TrondG skrev:

Var det i -92 den kom?

Det var rundt det året. Jeg dømte sjøl på den tida og husker godt at flere dommere sleit veldig med hvordan de skulle håndtere dette til å begynne med. I dag synes jeg dommerne har blitt mye flinkere til å tolke hva som er et bevisst tilbakespill og hva som ikke er det og det er sjelden det er tvilstilfeller lenger.
Noe jeg synes dommere generelt er ganske svake på er denne regelen( som vel kom samtidig som regelen om tilbakespill, så vidt jeg husker ) om at en keeper kan holde ballen i fire sekunder før han må slippe den. Jeg så det senest på lørdag, Begovic var vel oppe i 10-20 sekunder fra han fanget ballen til han slapp den fra hendene igjen. Alle keepere i alle klubber gjør det, og de gjør det for det dommerne ikke slår ned på det.
Flere snakker støtt og stadig om at bestemte taktikker i fotball er "anti-fotball" og "kjedelig", for meg blir det et slags paradoks at ikke flere heller nevner slike ting som at keepere drøyer tiden i spillet og derav benevner dette som "anti-fotball" eller "kjedelig". I tillegg er det jo faktisk et glassklart regelbrudd.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 09 Des 2013, 11:51

Tilbakespillsregelen ble innført i 1992, helt korrekt Gunnar.

Og Morten, keeperen kan holde ballen i 6 sekunder etter at han har fått kontroll på ballen....
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Des 2013, 12:12

Ok. Det var 4 sekunder når jeg dømte. Å se en keeper bruke 10-20 sekunder på å fange ballen, rulle litt rundt og så rusle rundt i 16-meter er uansett et regelbrudd og etter mitt syn langt mer "anti-fotball" enn relativt mye annet som får den benevnelsen påstemplet.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 09 Des 2013, 13:37

Er ikke uenig med deg Morten, selv om jeg synes det er andre ting dommerne må slå hardere ned på enn dette med 6 sekunders regelen.
Noe av det dommerne er feige og dårlige på, er på dødballer inn i feltet -Der er det straffespark på hver eneste ball inn i feltet.
For ikke å snakke om de som steller seg foran ballen og kaster den vekk når de får frispark i mot. Fotballen har mye å lære av håndballen her.

Nå var emnet Stoke-Leicester, ikke noe drømmtrekning men hjemmebane var viktig og Stoke bør vinne denne hjemme.
mfkpotter
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest