Irriterende fakta

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Irriterende fakta

Innlegg Morten T. » 06 Nov 2010, 18:49

jørgen skrev:Jeg synes dette er mer fakta enn løse meninger! Vi ser det samme i dag mot Sunderland! En elendig dommer som tjener penger på å gjøre en dårlig jobb presterer å hverken dømme mål eller staffe (rødt kort)!! Det ødelegger enda en kamp!

Er det fakta så er det jo bare å komme med tall, bevis, statistikk etc.

Dommeren gjorde også en dårlig jobb som ikke utviste Shawcross på første tacklinga.
2 + 2 = 4 er fakta.
Det denne fyren kommer med har ingenting med fakta å gjøre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 06 Nov 2010, 19:18

I mine øyne kan gale og rette dommeravgjørelser kalles fakta, ettersom det er et regelement i fotball som skal følges og dømmes etter. I vår situasjon gjør dommerne feil når de skal følge regelene. Dette er min mening og det ødelegger sesongen for oss!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Nov 2010, 19:35

jørgen skrev:I mine øyne kan gale og rette dommeravgjørelser kalles fakta, ettersom det er et regelement i fotball som skal følges og dømmes etter. I vår situasjon gjør dommerne feil når de skal følge regelene. Dette er min mening og det ødelegger sesongen for oss!

Men har du da tenkt på at også andre lag og supportere "føler" akkurat det samme?
Dommerene skal dømme det de ser. Hvis dagens dommer ikke så dagens hands( fordi det f.eks. var mange spillere mellom han og ballen ) så gjorde han rett i å unnlate å blåse. Så kan man diskutere hvorvidt det var en dårlig prestasjon av dommeren å ikke plassere seg riktig, på samme måten som man diskuterer at det var et meget slett forsvarsarbeid av Stoke ved Sunderlands første scoring.
Det er når noen forsøker å sette slike enkelsituasjoner i en slags sammenheng og konstruere teorier de ikke har noe som helst faktabasert belegg for å hevde, at det bærer galt av sted. Spesielt hvis trenere og spillere gjør det. Disse burde heller gå i seg selv istedenfor å bortforklare svake prestasjoner.
I dag falt vel også myten om at det bare er "de store" lagene som tilkjennes fordeler av dommeren? Sunderland er jo ingen storklubb...

Jeg venter fortsatt på tørre tall og fakta som en gang for alle BEVISER at dommerstanden er ute etter å ta rotta på Stoke City Football Club. Jeg tror jeg må vente lenge...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 06 Nov 2010, 19:40

Andre lag opplever også dommeravgjørelser (eller mangel på dem) mot seg. I dag scorer K.Davies 1-0 mot Spurs i klar offsideposisjon. Det samme gjelder 2-0 målet til Roberts for BBurn mot Wigan. It happens all the time !!!
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 06 Nov 2010, 19:44

Jeg synes det skjer alt for ofte med oss! Taklingen til Neville var det værste, og jeg er bombeesikker på at vi hadde fått rødt kort hvis det var oss!
Sist endret av jørgen den 06 Nov 2010, 19:56, endret 1 gang
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Nov 2010, 19:47

jørgen skrev:Jeg synes det skjer alt for ofte med oss! Taklingen til Neville var det værste, og jeg er bomesikker på at vi hadde fått født hvis det var oss!

Okei, det er en fair mening. Men det er intet fakta. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 06 Nov 2010, 21:29

På vegne av vanvittig mange.... Flertallet av dommeravgjørelser har vært i vår disfavør denne sesongen, enn i vår favør! En effekt av det er at vi har lavere poengmessig-uttelling. Og det er ikke bra for vår klubb! Mål (og utvisninger/ikke utvisninger) preger kamper og poeng er utløsende faktor for selvtillitt og kvalitet.
Jeg har heldigvis ikke tro (eller dokumentasjon) på at dommerstanden er ute etter å ta rotta på Stoke - det ville virkelig vært kjipt. Så det er nok hovedsakelig tilfeldigheter og udugelighet.
Gleder meg derfor til vårsesongen når dette skal jevne seg ut.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 06 Nov 2010, 21:31

Det er ikke tvil om at vi har blitt bortdømt i år! Det er fakta! Nå i dag mot Sunderland, annuleringen mot Everton, Neville og Man U., Zat Knight som handser med armen over hodet, Crouch som ligger inne i målet og redder med handen mot spurs, er alle hendelser som fratar oss mulighet til poeng.

Men vi har vært for dårlig i år! Et par trepoengere så ser alt lysere ut.

Men dette er fakta!
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 06 Nov 2010, 21:47

JonC skrev:Andre lag opplever også dommeravgjørelser (eller mangel på dem) mot seg. I dag scorer K.Davies 1-0 mot Spurs i klar offsideposisjon. Det samme gjelder 2-0 målet til Roberts for BBurn mot Wigan. It happens all the time !!!

It's a SHAME...a fuckin scam......and thats why I love English soccer.
It will NEVER gonna be perfect. Midleclass and low life working heros. Just a lad from Sheffield.

Give me a ball.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Nov 2010, 22:19

Knut Ole skrev:På vegne av vanvittig mange.... Flertallet av dommeravgjørelser har vært i vår disfavør denne sesongen, enn i vår favør! En effekt av det er at vi har lavere poengmessig-uttelling. Og det er ikke bra for vår klubb! Mål (og utvisninger/ikke utvisninger) preger kamper og poeng er utløsende faktor for selvtillitt og kvalitet.
Jeg har heldigvis ikke tro (eller dokumentasjon) på at dommerstanden er ute etter å ta rotta på Stoke - det ville virkelig vært kjipt. Så det er nok hovedsakelig tilfeldigheter og udugelighet.
Gleder meg derfor til vårsesongen når dette skal jevne seg ut.

"På vegne av mange..." er et utsagn som hverken bringer oss nærmere eller lenger unna sannheten.
Skal man ha kvalifiserte meninger om en slik tematikk som dette, så er det første man må gjøre å ta av seg supporter-brillene. Dernest må man sette seg ned og gjennomgå hver eneste match ned til minste detalj( omtrent slik støtteapparatet til Drillo gjør ), og gjerne også ALLE de andre lagenes matcher. Hadde man gjort det så skal du ikke se bort i fra at forskjellene allerede er i nærheten av å ha blitt utlignet og at vi ikke trenger å vente helt til vårparten.

Jeg aksepterer at slike situasjoner som i dag fyller bensin på det konspirasjonsbålet som allerede brenner så sterkt blant "mange"(?), men det Pulis og spillerne nå må gjøre er å fokusere på egen uduglighet å gjøre noe med det. Mot Everton hadde vi ETT( !!! ) skudd på mål hele kampen! Etter mitt syn bør fokuset og kritikken ligge på slike faktorer. Da får det så være om jeg er i mindretall...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest