jørgen skrev:I mine øyne kan gale og rette dommeravgjørelser kalles fakta, ettersom det er et regelement i fotball som skal følges og dømmes etter. I vår situasjon gjør dommerne feil når de skal følge regelene. Dette er min mening og det ødelegger sesongen for oss!
Men har du da tenkt på at også andre lag og supportere "føler" akkurat det samme?
Dommerene skal dømme det de ser. Hvis dagens dommer ikke så dagens hands( fordi det f.eks. var mange spillere mellom han og ballen ) så gjorde han rett i å unnlate å blåse. Så kan man diskutere hvorvidt det var en dårlig prestasjon av dommeren å ikke plassere seg riktig, på samme måten som man diskuterer at det var et meget slett forsvarsarbeid av Stoke ved Sunderlands første scoring.
Det er når noen forsøker å sette slike enkelsituasjoner i en slags sammenheng og konstruere teorier de ikke har noe som helst faktabasert belegg for å hevde, at det bærer galt av sted. Spesielt hvis trenere og spillere gjør det. Disse burde heller gå i seg selv istedenfor å bortforklare svake prestasjoner.
I dag falt vel også myten om at det bare er "de store" lagene som tilkjennes fordeler av dommeren? Sunderland er jo ingen storklubb...
Jeg venter fortsatt på tørre tall og fakta som en gang for alle BEVISER at dommerstanden er ute etter å ta rotta på Stoke City Football Club. Jeg tror jeg må vente lenge...