Før Stoke-Blackburn

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Stoke-Blackburn

Innlegg Morten T. » 23 Nov 2011, 11:59

Da er det bare å snu ansiktet mot sola, så vi slipper å se lange, mørke skygger. Neste er Blackburn på Britannia og denne starter tidlig på lørdag( kl. 13.45 ).

Ikke mye som stemmer for våre gutter om dagen, men her har de i hvertfall en glimrende anledning til å reise kjerringa. Blackburn er et bånnlag( som oss selv :roll: ) og har nok å spille for de også, men her bør det ramle inn tre poeng, uansett.

Delap bør hviles og Higginbotham bør kanskje tilbake på benken. Jeg synes ikke Sørensen gjorde seg bort sist og da bør han fortsette å stå. Pennant kom ikke til sin rett forrige gang, men han bør fortsatt få spille. Etherington gjorde en av sine beste kamper denne sesongen og må brukes fra start i denne.
Huth og Shawcross bør fortsette i midtforsvaret, men Shawcross er veldig variabel og jeg kunne godt ha tenkt meg å la han hvile mot at Upson kommer inn.

Jeg tipper vi stiller slik:
Sørensen-
Wilkinson-Huth-Shawcross-Wilson-
Pennant-Whelan-Whitehead-Ethrington-
Walters-
Crouch

Benk: Begovic-Upson-Palacios-Jones-Jerome-Delap
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Før Stoke-Blackburn

Innlegg Svein Nilsen » 23 Nov 2011, 15:14

Her MÅ det forandringer til. Mitt lag ser slik ut;

1. Sørensen/Begovic. Begge holder nivået så det blir hipp som happ.
2. Shotton. Wilko klarer seg jo brukbart, men mangler fart for å være en offensiv trussel. Er det noe vi trenger så er det dobling på kantene i angrepsfasen.....
3. Huth
4. Shawx
5. Wilson. Higgi er ikke i god nok form ennå.....
6. Pennant
7. Palacios. Han kostet mer enn PL beste midtbanespiller (Scott Parker) gjorde, nå må han bevise noe!
8. Whelan. Er i ok form og gjorde mer på 5 minutter mot QPR enn hva Whitehead gjorde på 85......
9. Ethers
10. Fuller. Antakeligvis for tidlig for en start. Crouch har vist over tid at han er for dårlig (!) og Jones var elendig når han kom inn mot QPR, men bør kanskje få et forsøk fra start igjen?
11. Walters. Banker hos TP, men er heller ikke i sin beste form.....
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Nov 2011, 16:30

Ikke umulig at Palacios starter i denne.:
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... story.html

Jeg er enig med Svein at Shotton kunne vært et bra alternativ, men det virker ikke som om Pulis har klokkertro på han. Men går Delap ut så er sjansen mye større for at det blir omrokkert på en slik måte at Shotton kan få muligheten( pga. kastene ).

Jeg er ikke enig i kritikken av Crouch og synes han er en av lagets klart beste spillere både hva kommer til luftstyrke og langs bakken. Han er også langt målfarligere enn de andre spissene vi har. Han hadde vel også et delikat pass på Stokes første mål mot QPR og var nestsistemann på Stokes andre? Okei, han har ikke "frelsa" laget, men han har med minimal støtte fra vinger/spisspartner/midtbane gjort en ganske bra figur - totalt sett.
Jeg er også tilhenger av å få inn Fuller og heller bruke Walters som back-up for spisser og vinger, men det er kanskje litt for tidlig å gi han 90 minutter? Altrnativet er å starte med Fuller og la han holde på så lenge han orker før Duracell-kaninen Walters kan settes inn.

Jones er muligens en fyr som kan kastes innpå de siste 15-20 minuttene hvis vi jager et mål. Da kan han være et ok alternativ( for å skape litt kaos ), men ikke fra start. Vi har bedre alternativer.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 23 Nov 2011, 17:38

Sørensen
Upson Huth Shawcross
Palacios
Pennant Whelan Etherington
Walters
Fuller Crouch

Eller hadde dette blitt helt feil?
Josef
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 23 Nov 2011, 19:41

Crouch er akkurat det jeg håpet på......han har god ballkontroll, overblikk og vinner ca 90% av dueller. Vårt klart førstevalg IMO når det gjelder spisser. Men hva med å ha Walters som en offensiv midtbane spiller ? Han elsker å jobbe/løpe, så han burde klare oppgaven på midtbane bra og har samtidig offensive fibre i kroppen. I angrep burde Jones eller nyinnkjøpte Jerome få prøve seg fra start, og så kan Fuller komme innpå etterhvert. At Palacios nesten ikke har gjort noe som helst for klubben foreløpig, er mer eller mindre en liten skandale. En søt drøm er at han kan bli vår etterlengtede midtbane general og playmaker.....mye å bevise den mannen etter en prislapp på £ 80 mill.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 23 Nov 2011, 19:44

Josef skrev:Sørensen
Upson Huth Shawcross
Palacios
Walters
Fuller Crouch

......og der ser jeg at vi har omtrent de samme tankene når det gjelder plassering av Walters.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 23 Nov 2011, 19:48

-Tottal- skrev:Crouch er akkurat det jeg håpet på......han har god ballkontroll, overblikk og vinner ca 90% av dueller. Vårt klart førstevalg IMO når det gjelder spisser. Men hva med å ha Walters som en offensiv midtbane spiller ? Han elsker å jobbe/løpe, så han burde klare oppgaven på midtbane bra og har samtidig offensive fibre i kroppen. I angrep burde Jones eller nyinnkjøpte Jerome få prøve seg fra start, og så kan Fuller komme innpå etterhvert. At Palacios nesten ikke har gjort noe som helst for klubben foreløpig, er mer eller mindre en liten skandale. En søt drøm er at han kan bli vår etterlengtede midtbane general og playmaker.....mye å bevise den mannen etter en prislapp på £ 80 mill.

Er veldig enig i at Walters gjerne kan brukes høyt oppe på banen som spiss. Utover å være med framover i angrep kan han skape mye trøbbel for motstanderen med den løpskapsiteten han har i seg. Syntes også Jerome bør få prøvd seg mer; han er rimelig rask, kreativ til en viss grad men vi blir svekket på høye baller/dødballer om han brukes til fordel for Jones. (Noe som sikkert er TPs største frykt).
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg bejori » 23 Nov 2011, 20:05

Men en ting kan vi alle være enige om. DELAP MÅ PÅ BENKEN. :lol:
bejori
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 23 Nov 2011, 21:12

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... story.html

Palacios sier nå han er frisk og at vil starte.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Nov 2011, 00:17

Josef skrev:Sørensen
Upson Huth Shawcross
Palacios
Walters
Fuller Crouch

Jeg liker en slik oppstilling selv fordi man lett kan trekke ned vingløperne hvis man blir presset og må tenke defensivt. Spørsmålet må bli om Pennant og Etherington er bra nok defensivt? Jeg tror dessverre ikke det. Det beste i en sånn oppstilling hadde vært å ha to offensive og løpssterke backer som også er bra defensivt. Med et mulig unntak av Shotton så har ikke Stoke det pr. dato.

Jeg liker også en diamant på midten.

Men Pulis er uansett tro mot sin 4-4-1-1 så dette blir nok ikke realitet. :|
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest