Mama ...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Mama ...

Innlegg Stoke - HamKam » 26 Okt 2011, 17:27

Er enda en gang ute med alvorlig og langsiktig skadeavbrekk ... Tar det aldri slutt for den karen ?
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Re: Mama ...

Innlegg rubensnielsen » 26 Okt 2011, 18:15

Syntes faktisk synd på han. Av en eller annen grunn elsker jeg Sidibe..
FA-CUP FINALE 2011!!
rubensnielsen
Ivrig Stokie

Innlegg kjartan » 04 Jan 2012, 13:10

Noen som har fått med seg hvor lenge Sidibe blir borte denne gang? Har vært så heldig å få prate med ham et par ganger. Han er en super fyr, og jeg må innrømme at jeg (som den eneste?) ønsker å se ham iført Stoke-drakt igjen ;-)
kjartan
Ivrig Stokie

Innlegg rubensnielsen » 04 Jan 2012, 13:25

kjartan skrev:Noen som har fått med seg hvor lenge Sidibe blir borte denne gang? Har vært så heldig å få prate med ham et par ganger. Han er en super fyr, og jeg må innrømme at jeg (som den eneste?) ønsker å se ham iført Stoke-drakt igjen ;-)

Tror faktisk vi er to! :-)
FA-CUP FINALE 2011!!
rubensnielsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2012, 13:40

Synd for han personlig med alle disse skadene, og han går jo for å være verdens hyggeligste fyr privat,

MEN...

Stoke City Football Club kan ikke drive å ta sosiale hensyn i forhold til hvem som skal spille. Det bør overlates til barnefotball i Norge, hvor alle får samme pokal uansett om de blir nr. 1 eller nr. 73.

Sidibe er ikke, har ikke vært og kommer ikke til å bli god nok for Stoke.
Vi må videre, han må finne seg et annet sted å tjene et par hundre tusen i uka, og klubben må konstant være på utkikk etter forsterkninger.
It`s a hard life, men klubben er viktigst, ikke enkeltspillere og andre ansatte på gjennomreise.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 04 Jan 2012, 13:50

kjartan skrev:Noen som har fått med seg hvor lenge Sidibe blir borte denne gang? Har vært så heldig å få prate med ham et par ganger. Han er en super fyr, og jeg må innrømme at jeg (som den eneste?) ønsker å se ham iført Stoke-drakt igjen ;-)

Har også hatt gleden av å møte han, og som du sier en tvers gjennom hyggelig og ordentlig fyr. Beskrevet som elsket og hatet (bl.a. i Potters News) av fansen. For noen av oss har han en type legende-status. Viljen og innstillingen overgår nok evnen, og han har endel underfundige bevegelser og uortodokse skåringer - jfr. matchvinnermålet i Stoke historiske PL seier over Aston Villa. Har lite sans for supportere som bruker mye energi på å uttrykke ubehag mot egne spillere (tenker at energien kan benyttes bedre på andre måter) når de nå en gang er i klubben vår. Samtidig vil jeg nok ikke foretrekke han i start-11'eren i 2012.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2012, 14:05

Knut Ole skrev:Har lite sans for supportere som bruker mye energi på å uttrykke ubehag mot egne spillere (tenker at energien kan benyttes bedre på andre måter) når de nå en gang er i klubben vår. Samtidig vil jeg nok ikke foretrekke han i start-11'eren i 2012.
Nå er det mange måter å være supportere på. Å være fullstendig ukritisk til det meste som skjer i egen klubb er en av dem...
Jeg foretrekker supportere som har evnen til å være glad når prestasjonene er bra, men som ikke legger noe i mellom hvis de synes at utviklingen i klubben er gal, eller hvis en spillerprestasjon er miserabel.
Jeg har ikke noe tro på den derre tankegangen som går ut på å at hvis man bare er positiv, så ordner alt seg. Lystgass kan gjøre blind. 8-)

Sidibe er og har vært for dårlig. ÈN god kamp for hver 47. opptreden forandrer ikke på det. Nå har jeg ikke det jeg har valgt å kalle "Sidibe-genet"( hvor en enkeltstående bra prestasjon trekkes fram som "bevis" på at mannen er flink ). Jeg foretrekker heller å være ærlig. Det betyr: Spillere som Pericard, Sidibe, Jones, Soares, Parkin, Pulis jr., Buxton, Andrew Davis osv., er( og har vært ) for dårlig for laget og klubben. En slik kritikk handler først og fremst om at man vil sin egen klubb vel gjennom å påpeke at disse må ut og noen bedre må inn. Det handler til syvende og sist om at en klubb må være i konstant utvikling. Og i en slik kontekst blir forkjærligheten til enkeltspillere fullstendig underordnet.

Det koster ikke akkurat så veldig mye energi å fortelle at Sidibe ikke er god nok( eller har vært det ) for Stoke City F.C., snarere tvert i mot... :P
Når jeg kikker på de engelske nettsidene. Åh Huttetu, for noen kraftgloser og engasjement disse viser! Men de har kultur for det og det er glemt relativt kjapt. Jeg digger det og jeg digger den supporterkulturen de har der. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 04 Jan 2012, 16:13

Joa, kraftgloser er TØFT! Og kan være en smule endimensjonale. :evil:

Dette har vi diskutert før Morten......
Pulis har uttalt hvor mye 12.mann effekten betyr for laget / spillerne, at det er ganske enestående i Stoke og hans emosjonelle oppfatning er at den spesielle entusiastiske atmosfæren blandt våre fans, også når vi ligger under, på et vis kan bidra til bedre ytelse / resultater. Det er TØFT!
Det var noe av mitt utgangspunkt da jeg skrev "Har lite sans for supportere som bruker mye energi på å uttrykke ubehag mot egne spillere (tenker at energien kan benyttes bedre på andre måter) når de nå en gang er i klubben vår." Gunnar H. artikkel i siste utmerkede PN omhandler noe av dette.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2012, 17:50

Knut Ole skrev:Joa, kraftgloser er TØFT! Og kan være en smule endimensjonale. :evil:
Enig i at det kan fremstå endimensjonalt hvis man KUN bruker sin tilmålte tid her på jorden til å sutre og klage, men det er noen nyanser her. Å gi berettiget kritikk av prestasjoner, trenere, spillere, økonomisk status, eierskap, stadionfasiliteter osv., er tross alt en supporters privilegium. Jeg tipper at mye av den kritikken kommer som følge av at supporterne ønsker det aller beste for "sin" klubb, men at dette kan synes negativt og destruktivt ved første øyekast, ja det skjønner jeg.
Vi hadde jo et innlegg her fra Blackburns supporterklubb for en stund tilbake hvor de, i relativt krasse ordelag, kritiserer både manager og eiere. De ønsker( eller ønsket? ) rett og slett at disse skulle byttes ut. Det synes jeg er i deres fulle rett til å mene, uten at jeg vil sable de ned av den grunn. De mener rett og slett at manager( Kean ) og eierne( indiske Venky`s ) er til skade for "deres" klubb. På samme måte mener jeg( om enn i en litt mildere form ) at spillere som Sidibe, Jones, Andrew Davies, Tom Soares osv. er til skade for "vår" klubb og at de nevnte herrer ikke vil føre til en positiv utvikling. Det er et legitimt standpunkt.

Dette har vi diskutert før Morten......
Pulis har uttalt hvor mye 12.mann effekten betyr for laget / spillerne, at det er ganske enestående i Stoke og hans emosjonelle oppfatning er at den spesielle entusiastiske atmosfæren blandt våre fans, også når vi ligger under, på et vis kan bidra til bedre ytelse / resultater. Det er TØFT!
Det var noe av mitt utgangspunkt da jeg skrev "Har lite sans for supportere som bruker mye energi på å uttrykke ubehag mot egne spillere (tenker at energien kan benyttes bedre på andre måter) når de nå en gang er i klubben vår." Gunnar H. artikkel i siste utmerkede PN omhandler noe av dette.
Personlig ville jeg ikke ha vist mishag mot Sidibe( eller andre Stoke-spillere, forsåvidt ) fra tribunen under kampens gang, men mellom kampene, på pub, fra sofaen eller hvor som helst ellers så må det kunne gå an å ytre seg i klartekst: Den mannen er og har vært for dårlig for å kvalifisere til en plass på laget til Stoke City F.C.!

Jeg tror allikevel at jeg forstår de som kommer med negativ kritikk underveis i kampen. Det handler om følelser, og de er ikke alltid like lett å kontrollere.

Er vi i mål? ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 04 Jan 2012, 22:38

Er vi i mål? ;)
Nesten...i mål

Personlig ville jeg ikke ha vist mishag mot Sidibe( eller andre Stoke-spillere, forsåvidt ) fra tribunen under kampens gang, men mellom kampene, på pub, fra sofaen eller hvor som helst ellers så må det kunne gå an å ytre seg i klartekst
OK! :)

Å gi berettiget kritikk av prestasjoner, trenere, spillere, økonomisk status, eierskap, stadionfasiliteter osv., er tross alt en supporters privilegium.
Det er jeg enig i og inneforstått med. SELVSAGT skal supportere kunne ytre meninger og tanker omkring klubben, vi er jo navet i maskineriet. Dette hører vi jo fra Stoke ledelsen i SCFC OG de mener det. I november representerte jeg SCSCoN sammen med noen andre Stoke-supp.klubber i møte med klubbledelsen på Britannia før QPR-matchen, i et forsøk på å reetablere fans forum. Hva? Jo en møteplass mellom nettopp klubb og supportere for å diskutere likt og ulikt. BRA!
(virkelig flott at vi / SCSCoN fikk anledning til å bidra inn i dette forarbeidet).
I mål.
Amen!
Sist endret av Knut Ole den 04 Jan 2012, 22:46, endret 4 ganger.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest