Da er sesongen over for denne gang, men styret i SCSCoN tar ikke ferie riktig enda. Spillerne til Stoke er på ferie, men ryktene har ikke tatt ferie og de har allerede startet å svirre i stor skala. "Silly season" står for tur, og det kommer til å bli flere måneder hvor det kommer til å være umulig å holde oversikt over hvilke spillere som linkes til hvilke klubber. Men det er også tiden hvor spillere kjøpes og selges og det blir spennende å se hvilke spillere Tony Pulis kjøper inn og hvilke spillere som selges. Stoke trenger bedre og mer kreative sentrale midtbanespillere, en spiss, backer, men mest av alt må det være kvalitet som handles. Men først må vi ta tid til å mimre rundt fjorårets fantastiske sesong.
Men derfor føler jeg tiden er inne for å takke for det fantastiske året som har gått. I dag, 5. juni, er det nøyaktig ett år siden historiens aller første årsmøte i SCSCoNs historie. Det var da en ny æra skulle begynne. Det var da tiden for enkeltmannsforetak og amatørmessig drift ble erstattet av et styre med egne dedikerte oppgaver og en mer konkret plan for hvordan denne supporterklubben skulle drives. Fra den dagen retningen til supporterklubben bare gått rakt oppover og medlemsutviklingen har vært formidabel. Jeg vil derfor takke alle våre medlemmer som har hatt så god tålmodighet med oss de årene vi slet med å opprettholde det vi skulle. I år har vi vist at SCSCoN må være en av de beste supporterklubbene i Norge!
Jeg vil få takke styret for et fantastisk godt samarbeid gjennom året som har gått. Med seks styremøter, mye mailing, smser og ikke minst lange telefonsamtaler, har vi fått til mye på bare dette ene året. Jeg vil takke Runar Kvernen for en formidabel jobb som leder av SCSCoN. Du har ledet supporterklubben med stø hånd gjennom dette første året og vært en stor bidragsyter til at vi har kommet så langt som vi har gjort. Jeg vil takke Morten Tveter for innsatsen med Potters News. Medlemsbladet er denne supporterklubbens "sjel" og Morten har lagt ned veldig mye arbeid(mer enn hva de fleste tror) i å få dette medlemsbladet så bra som det er. Morten har også bidratt med det han kan på websiden, og det har jeg satt stor pris på. Her vil jeg også takke Snorre Felldal og Ruben Nielsen for innsatsen med å oppdatere websiden. Jeg vil takke Knut Ole Rosted for hans glimrende innsats med medlemssystemet vårt. Det nye medlemsmøtet har gjort det enkelt å være medlem av Supporterklubben. Jeg vil takke Svein Nilsen for enestestående innsats med både økonomi og Supportercup. Supportercupgeneral har hatt god kontroll på økonomien og når Supporterklubben til og med går i pluss, kan det ikke være noe annet enn positivt. Espen Endal og Bjørn Rune Lerbak må også takkes for innsatsen som varamedlemmer av styret.
En stor takk må også rettes til Stoke-Tom Uthus og Tordenskiold. Gjennom hele sesongen har Stoke-Tom åpnet puben for å vise Stoke City på det store lerretet uansett om kampen gikk på TV2 Sumo eller Premier League-kanalene. Tom har også åpnet puben på dager der han egentlig har hatt stengt for å gi oss supportere mulighet til å se Stoke City i sosialt lag sammen med andre supportere. Med billigere øl, tippekonkurranse og alltid stor gjestfrihet, har Stoke-Tom og kona Jannicke bidratt til at Tordenskiold er blitt en stampub det ikke finnes maken til hos andre supporterklubber i Norge. Det hele toppet seg med nesten 200 besøkende da Stoke City spilte sin første finale i FA-cupen noensinne. I tillegg har vi hatt "Julenyttårsbord", styremøter og årsmøtet på Tordenskiold og vi fortsetter det gode samarbeidet med Tordenskiold også neste sesong.
Jeg vil også takke de som var tilstede under begivenhetene lørdag 4. juni enten det var på Supportercupen eller på årsmøtet. En spesielt stor takk rettes selvsagt til æresgjestene Terry Conroy og kona Susan som var med og gjorde dagen litt ekstra spesiell. Supportercupen gikk strålende der Stoke ble puljevinner med 5 poeng til tross for bare ett eneste mål. Dessverre ble det tap i åttendelsfinalen mot Exeter2 etter straffesparkkonkurranse, men vi gikk ut av cupen med hevet hodet. Årsmøtet ble en suksess og gikk like smertefritt og godt som vi i styret hadde håpet på. Stor takk rettes til "Årets Supportere", Sylvelin Vatle og Otto Nilsen, æresmedlem Gunnar Hansen og årets spiller for Stoke i Supportercupen, Henning "Banks" Tell, som alle ble hedret med pris under årsmøtet. En takk må også rettes til "sosialminister" Svein Moen for å være den han er. En sosial og smørblid fyr som passer på å passe på alle andre Stoke-supportere og sikre at de har det godt. En mann som trengs for de store anledninger!
En takk må også rettes til Tollgate Hotel for et fantastisk samarbeid. Susan, Adrian og resten av gjengen ved Tollgate Hotel i Stoke-on-Trent som har vært med å utvikle et samarbeid med SCSCoN som har gitt medlemmene av supporterklubben førsteprioritet til billetter på Britannia Stadium samt billige overnattinger og fleksible løsninger om en kamp eventuelt ble flytta.
En takk rettes også til Frank Dunvold og Sylvelin Vatle for glimrende innsats for å fremme Stoke City i mediene. Frank for den enestående innsatsen under reportasjen på NRK Sportsrevyen i anledning finalen mellom Manchester City og Stoke City på Wembley mens Sylvelin virkelig satte SCSCoN på kartet med kåseriet hos NRK Rogaland som resulterte i en reportasje på TV2s Premier League-kanal.
Mange er takket, men på langt alle har blitt nevnt her. Til slutt vil jeg derfor bare få takke alle medlemmer av Stoke City Supporters Club of Norway for et fantastisk samarbeid gjennom året som har gått og for den tålmodigheten, tilbakemeldingen og rosen vi har fått for arbeidet som er gjort for å gjøre supporterklubben bedre. Mitt største øyeblikk denne sesongen var da Tony Pulis kom joggende inn på Britannia Stadium rett etter at andre omgang hadde begynt i den fjerde serierunden da vi lå under 0-1 mot Aston Villa. Pulis, som hadde mistet moren samme dagen, rakk ikke kampen på grunn av den sørgelige hendelsen og hele Stoke slet mot Aston Villa. Men den reaksjonen Britannia Stadium kom med da Pulis kom joggende inn på sidelinja, gjorde at jeg fikk bekreftet det jeg egentlig alltid har vist. Det er noe spesielt over Stoke City og det mener jeg også gjelder SCSCoN. Det er noe unikt over oss og det skal det også være.
Det har vært et fantastisk år som ble kronet med tidenes første finale i FA-cupen, og selv om det ble tap der, var opplevelsen, stemningen og oppmerksomheten vi fikk rundt finalen stort for vår lille supporterklubb. Sesongen ble avsluttet litt skuffende med tanke på plasseringen og poeng, men vi skal til Europa neste år og det overskygger enkelt det. Neste sesong kan med andre ord by på minst like mye spenning, nerver og ikke minst berg- og dalbaneturer som den vi hadde i år. Nei, det er noe unikt over Stoke City!
BE PROUD - BE LOYAL - BE STOKE