Vad ska man tänka på när man bygger pool på Lidingö?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Vad ska man tänka på när man bygger pool på Lidingö?

Innlegg madina » 14 Apr 2025, 17:59

Alltså vi trodde vi var smarta och körde igång med poolbygge själva hemma i Brevik – utan totalentreprenad. Det började bra, men sen kom problemen en efter en. Marken visade sig vara superlerig, dräneringen pajade, och vi stod där mitt i sommaren med en halvfärdig grop och noll semesterfeeling. Grannen nämnde att ni tog hjälp med allt från början – blev det verkligen så smidigt som det låter?
madina
Ivrig Stokie

Re: Vad ska man tänka på när man bygger pool på Lidingö?

Innlegg kartinka » 14 Apr 2025, 19:32

Been there, done that! Vi körde totalentreprenad med Poolbyggare Lindingö förra året och det var typ det bästa valet vi gjort. De tog hand om allt – från markarbete (vi hade också lera deluxe) till smart pooltak som tål snö. Jag slapp ringa runt till massa firmor, och vi kunde chilla medan de byggde. Helt ärligt – om du vill bada och inte bygga hela semestern, låt proffsen ta över.
kartinka
Ivrig Stokie

Re: Vad ska man tänka på när man bygger pool på Lidingö?

Innlegg jomlom » 14 Apr 2025, 20:23

Jag säger så här – visst, totalentreprenad låter fett bekvämt, men jag gillar att ha koll på detaljerna själv. Jag fixade min pool i Näset bit för bit med lokala firmor. Tog längre tid, ja, men jag fick exakt vad jag ville ha och sparade ändå en slant. Så det beror lite på om du vill ha full kontroll eller bara slippa stress. Allt handlar om hur mycket tid och tålamod man har, egentligen.
jomlom
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest