Sesongbørs

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Sesongbørs

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2011, 20:19

Rett etter at sesongen er over gir jeg karakter fra 1-10, og noen kommentarer. Enig/uenig? :mrgreen:

Asmir Begovic 7- Har egentlig ikke gjort så mye galt, men har vært litt urutinert i noen situasjoner og har forferdelige utspark. Det er også minus i min bok å skulke klubb-og landskamper.

Thomas Sørensen 7- Begynte sesongen ordinært og mista plassen. Spilte strålende i FA-cupen.

Carlo Nash -

Danny Higginbotham 6- Spilte bra de gangene han fikk prøve seg og var på klar opptur da han ble skada. Litt for enkel i sine offensive bidrag.

Robert Huth 10- Leverte en sesong i nærheten av verdensklasse. Scorer mål og har nærmest full kontroll bakover. Gjør nesten aldri defensive feil.

Danny Collins 3- Begynte sesongen greit, men falt etterhvert helt igjennom. Plasserer seg feil og slår svake pasninger. Holder ikke nivået.

Ryan Shawcross 7- Bra, men variabel sesong. Er ikke så nærme det engelske landslaget som han var i fjor. Har tapt en del viktige dueller og Huth har reddet han noen ganger. Svake avleveringer, men en god tackler som presterer på høyt nivå når han er i form.

Abdoulaye Faye 3- "The Lord" er på vei ned. Virka uinteressert og slapp de gangene han fikk spille. Har bare blitt tregere og tregere.

Andy Wilkinson 5- Begynte sesongen svakt, men spilte seg stort opp. Er utrolig ustabil. Gjør juniorfeil det ene øyeblikket, for dernest å slå til med en perfekt tackling. Får plusser for innsatsen, men minuser for pasningsspillet.

Ryan Shotton-

Glenn Whelan 5- Begynte sesongen svakt, men spilte seg opp på slutten. Har ikke fått mye tillit. Stokes beste pasningsspiller, men har et klart forbedringspotensial.

Tom Soares-

Marc Wilson 5- Virra rundt på begynnelsen av sesongen, men har fungert okei som back. Rolig og flink med ballen, men virker litt uslipt. Dårlig tempo.

Danny Pugh 3- Han bidrar ikke mye på dette nivået. De få gangene han får prøve seg så skjer det ikke flust. Jobber hardt, men mangler omtrent alt det andre.

Salif Diao 2- Han er ok defensivt, men er altfor treig og har mange balltap. Ganske sikkert bedre som ambassadør.

Jermaine Pennant 9- Har hatt en god sesong. Sleit litt til å begynne med, men har vist at han er en flink dribler og en god servitør. Slår også svært gode dødballer. Etter jul har han begynt å jobbe hardt defensivt også. Kan utvikle skarpheten foran mål.

Dean Whitehead 7- Har hatt en god sesong. Gjør en viktig defensiv jobb og løper langt og lengre enn langt. Bidrar dessverre lite offensivt og mangler fart, teknikk og kreativitet.

Michael Tonge-

Rory Delap 4- Bidrar med innkast og god defensiv jobbing. Håpløs med ballen i beina og mangler fart, teknikk og kreativt. Gir alltid 100% og det er pluss i min bok.

Matthew Etherington 8- Litt bedre i fjor, men han er fortsatt en fantastisk god ving. Meget god servitør og skyter godt. Ikke så god dribbler som Pennant, men tar det igjen på fart. Jobber meget godt defensivt også. Produserer bra med assisst og mål.

Kenwyne Jones 5- Opp og ned, men mest ned dessverre. Glimter til med storspill innimellom, men misser for mange sjanser og pasninger. Overraskende svak i duellspillet. Begynte og avsluttet sesongen til godkjent, men det i mellom var et forferdelig skue.

Ricardo Fuller 5- Får ikke tillit og bare noen korte innhopp. Har tidvist virka demotivert, men skaper muligheter de få minuttene han får prøve seg.

Mamady Sidibe 2- Ble alvorlig skadet tidlig i sesongen. Håpløs før det.

Jonathan Walters 7- Svak start, men spilte seg stort opp. Har kondisjon som en maratonløper og i det siste har han vist tegn til bra avslutninger. Mangler en del på teknikk, men tar det igjen på innsats og fysikk.

John Carew 5- Begynte bra( som alltid). Deretter skadet( som alltid ). Avsluttet svakt( som alltid ). Variable prestasjoner.

Tuncay 7- Var livlig de gangene han fikk spille. Bra teknikk og en god servitør. Fikk ikke tillit og virket tidvist frustrert.

Eidur Gudjohnsen 1- En overvektig flopp fra Sagaøya.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Sesongbørs

Innlegg Krank Seilas » 22 Mai 2011, 20:36

Enig i alt !!!!!!
Krank Seilas
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 22 Mai 2011, 23:02

Enig i MYE....men først må jeg si jeg er mektig imponert over denne raskt-publiserte børsen Morten, med veldig mye bra kommentarer til tall-rangering.
Som sagt enig i veldig mye, bare litt småpirk:
I min bok ville Begovic fått 8 for i all hovedsak en strålende sesong som et viktig bidrag til at vi til høsten går inn i PL sesong nr. 4.
Roberts Huth får marginalt trekk for litt ujevn start på sesongen og enda litt rufs i bruk av armer i dueller, men ellers superb! En god 9'er.
Med fare for korttidshukommelse er jeg villig til å gi Wilson og Whelan 6 pga positiv utvikling og bidrag i den gode/viktige fasen fom. medio mars.
Litt tøys med poeng til en Sidibe som gjennom hele sesongen har hatt to innhopp? (i min statistikk totalt 40 min.) Tatt hensyn til cup kamper (og det er det vel jfr. kommentar Sorro) har spillere som Shotton og Tonge "uendelig" mye mer spilletid, ja også Nash og Soares har mer tid. Som sagt....pirk.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 22 Mai 2011, 23:23

Synest dette var en veldig god oppsummering, Morten. Er veldig enig stort sett i alle både poengsummer og kommentarer, kanskje med et par hederlige unntak.

Jeg er heller ikke noen stor Jones-fan, og det er mulig at han sesongen sett under ett ikke fortjener bedre enn en femmer, for du har helt rett i at han har vært veldig opp og ned. Men jeg synest faktisk at han begynte sesongen (etter skaden) veldig, veldig bra og langt bedre enn bare godkjent. Så hadde han imidlertid en lang periode i vinter der han var meget svak, og virket direkte lat og uinteressert. Men jeg synest at han hevet seg betraktelig igjen mot slutten av sesongen og at han også da spilte bedre enn til bare godkjent. Siden han har vært så ujevn er det imidlertid vanskelig å sette karakter på han. Han har i perioder (i starten og mot slutten av sesongen) etter mitt syn spilt opp mot 7-8, men i vinter helt ned i 2-3, og da er vel kanskje ikke en 5’er så gærnt når en ser sesongen under ett ? At han må neste sesong må vise langt større stabilitet og et høyere nivå sesongen gjennom for at kjøpesummen skal kunne forsvares er vi imidlertid helt enige om.

Jeg er vel, kanskje i motsetning til mange andre, ikke blant Whiteheads største fans. Visst løper han mer enn de fleste, og gir viktige bidrag defensivt. Men som Morten skriver bidrar han veldig lite offensivt. Og det er jo også litt påfallende at i perioden vi kanskje spilte best fotball denne sesongen, fra kvartfinalen mot West Ham og frem mot finalen, var perioden da Whitehead satt på benken til fordel for Whelan. Tror nok derfor at jeg ikke vil strekke meg lenger enn til en femmer for Whitehead denne sesongen og heller kanskje gi Whelan en sekser, på bakgrunn av hans oppsving mot slutten av sesongen.

Som sagt, alt i alt likevel en glimrende oppsummering, Morten ! :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest