Premier League plasseringer i cash

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Premier League plasseringer i cash

Innlegg Josef » 20 Apr 2014, 20:19

Bilde
Josef
Ivrig Stokie

Re: Premier League plasseringer i cash

Innlegg geddi » 20 Apr 2014, 21:52

Kan du få lagt den på en klikkbar link?
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 21 Apr 2014, 12:23

Josef
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 21 Apr 2014, 19:20

Det er helt vanvittige summer :shock: :o
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 21 Apr 2014, 20:14

Richard Prestegård skrev:Det er helt vanvittige summer :shock: :o

Vi ser jo forskjellen på å komme på 8, 9 eller 10 plass. Det er jo hele summen vi betalte for Arnie.
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Apr 2014, 20:55

Richard Prestegård skrev:Det er helt vanvittige summer :shock: :o

Det er nesten så sjarmen med det hele blir borte....
ca. 600 millioner kroner for å være dårligst og rykke ned er en brukbar betaling for å ikke prestere.

Men man må bøye seg for demokratiet og det flertallet vil ha uavhengig om det er rett eller feil. Og så lenge så få synes at dette ikke er greit, så vil det neppe skje forandringer heller. Sannsynligvis ikke før alle klubbene som er teknisk konkurs faktisk blir slått konkurs. :|
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 21 Apr 2014, 23:58

Sinnsykt mye penger! Men faktisk overraskende "liten" forskjell på ligamesteren og nedrykkslagene .
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 22 Apr 2014, 20:05

Sinnsykt mye penger! Men faktisk overraskende "liten" forskjell på ligamesteren og nedrykkslagene .

En viktig grunn til at PM er så jevn og spennende for TV. I f.eks Spania stikker de største klubbene av med "alt".

Men tallene er kvalmende store :?
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Mai 2014, 12:39

Da er prispengene fra Premier League fordelt (om enn kanskje ikke utbetalt....), og Stoke stikker av med svimlende 76m pund for denne sesongens innsats.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Pengene kommer jo i all hovedsak fra TV-avtaler, og fordeles etter ulike kriterier, bl.a. en pott med lik fordeling på alle PL-lag, og andre potter med fordeling i forhold til tabellplassering og antall ganger vist på TV.

Verdt å merke seg at Stoke var vist minst på TV av alle PL-lagene, med bare 7 kamper. Det medfører at vi faktisk mottar mindre penger enn Newcastle, selv om vi endte opp på plassen foran på tabellen.

Uansett er det snakk om vanvittige summer, og dette bidrar nok også til at skillet mellom PL-lagene og lagene i divisjonene nedenfor bare vil øke. En annen sak er at summer i slike størrelsesodden sannsynligvis vil virke ytterligere inflasjonsdrivende i forhold til allerede vanvittige overgangssummer, fordi mange klubber nå får enda mer penger mellom hendene.

Og til syvende og sist er det nok ikke så utenkelig at spillerne - allerede usannsynlig godt betalte - i neste runde også vil kreve sin andel av gildet, i form av enda høyere lønninger, når de ser at klubbene mottar slike vanvittige summer.

Ikke bare sunt dette her nei :? for å uttale meg veldig, veldig forsiktig......
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Mai 2014, 13:24

Torstein Norevik skrev:Da er prispengene fra Premier League fordelt (om enn kanskje ikke utbetalt....), og Stoke stikker av med svimlende 76m pund for denne sesongens innsats.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Pengene kommer jo i all hovedsak fra TV-avtaler, og fordeles etter ulike kriterier, bl.a. en pott med lik fordeling på alle PL-lag, og andre potter med fordeling i forhold til tabellplassering og antall ganger vist på TV.

Verdt å merke seg at Stoke var vist minst på TV av alle PL-lagene, med bare 7 kamper. Det medfører at vi faktisk mottar mindre penger enn Newcastle, selv om vi endte opp på plassen foran på tabellen.

Uansett er det snakk om vanvittige summer, og dette bidrar nok også til at skillet mellom PL-lagene og lagene i divisjonene nedenfor bare vil øke. En annen sak er at summer i slike størrelsesodden sannsynligvis vil virke ytterligere inflasjonsdrivende i forhold til allerede vanvittige overgangssummer, fordi mange klubber nå får enda mer penger mellom hendene.

Og til syvende og sist er det nok ikke så utenkelig at spillerne - allerede usannsynlig godt betalte - i neste runde også vil kreve sin andel av gildet, i form av enda høyere lønninger, når de ser at klubbene mottar slike vanvittige summer.

Ikke bare sunt dette her nei :? for å uttale meg veldig, veldig forsiktig......

Helt Enig.
Jeg synes at dette begynner å bli såpass kvalmende, og såpass langt utafor det jeg står for hva kommer til rettferdighet, fordeling osv., at jeg tror jeg snart er nødt til å gå noen runder med meg selv i forhold til å holde på med dette her.
Jeg synes sjarmen med fotball er i ferd med å forvitre mer og mer og det som har skjedd de siste årene er en utvikling jeg ikke helt klarer å stille meg bak. Fotballen har blitt fullstendig gjennomsyra av kommersielle krefter og balansen som var der en stund er nå nesten borte.

Å tjene 2 sykepleier-årslønner på en drøy uke for å tuppe til et stykke oppblåst lær!? Selv den mest ihuga markedsliberalist, laissez faire-tilhenger eller Gordon Gekko-kloning kan ikke mene at det er riktig.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest