Blir vi bedre?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Blir vi bedre?

Innlegg Svein Nilsen » 20 Aug 2013, 16:32

Svaret er forhåpentligvis JA. Og det har jeg trua på, men det MÅ skje en del på overgangsvinduets siste 14 dager skal vi karre oss oppover på tabellen og da helst havne på øverste halvdel. Slik ser jeg situasjonen pr nå;

Vi mangler en spiss (proven goalscorer) og sier ja takk til Defoe. Han har det vi trenger; fart og målteft. Er 30 år og kan bli vanskelig å lokke fra London, spesielt hvis ikke lønningsposen renner over.....! Det har vært lansert en haug med andre navn, en stor fordel med Defoe er at han vet vi har nivået som trengs. Han VIL spille og er sulten på VM 2014. Deretter trenger vi mer fart i laget, ikke bare på spissplassen men spesielt på kantene. Blir spennende når Shea er klar igjen og både han og Pennant kan vel gå under kategorien "nye spillere". Også Palacios kan nesten betegnes som en ny spiller, og det var utgjort at han ble syk før Liverpool kampen. Uansett, en ny kantspiller er også svært viktig skal vi bli bedre. Det er vel mye som tyder på at Pennant og Ethers er "over the top" og Kightly var ikke engang på benken sist! En kreativ, offensiv midtbanespiller hadde heller ikke vært å forakte, en som scorer 8-10 ligamål i sesongen og som er vår offensive hjerne. Forsvarsmessig er vi godt forspent, med en spennende Pieters på venstrebacken. Han lykkes vel ikke i alt mot Liverpool men man så at han hadde ferdigheter som ingen andre av våre backer er i nærheten av. Litt mer uklart på høyrebacken men Cameron utvilker seg stadig og kan bli bra nok - men en ny høyreback skader jo heller ikke. Muniesa er jo talentfull og kan vel allerede nå gå inn i alle posisjoner i forsvar og gjøre en god jobb. Keeperplassen er udiskutabel og vi har back-up så det holder. Spørsmål er vel heller at hvis Begovic fortsetter storspillet de neste kampene så kan det komme et gigant tilbud før 2. september!
På midtbanen er det også litt fart som mangler, men vi trenger også andre kvaliteter. Whelan og Wilson tror jeg ikke er gode nok hvis vi ønsker å bli bedre. N'Zonzie er veldig bra, Adam har foten vi trenger og blir viktig spesielt på hjemmebane hvis vi ønsker å styre kampene. Og Walters, ja hva skal en si.........annet enn at dere som mener han spilte bra på lørdag, ikke så samme kamp som meg! Ok, han har stor motor og løper mye - i samme tempoet hele tiden, men bidrar alt for lite. Han er verdensmester i å "løpe i mellom"! Og hadde han hatt spenst bedre enn en tepose så hadde han stusset Adam sitt frispark i mål før vi fikk straffe på lørdag - en straffe han selvfølgelig IKKE skulle tatt! Nei, Walters holder ikke nivået og bør benkes eller selges til Championship. Han skal ikke starte mot Palace, gjør han det må jeg ta frem banneret med "Hughes Out" :cry: .
Så har vi tre spisser som leverer....nesten aldri! Crouch er rett og slett dårlig, han er aldri i scoringsposisjon og bidrar svært lite. Vinner en hodeduell i ny og ne, prøver å happe ballen men avslører sin dårlige teknikk (selv om noen hevder noe annet). Jones skulle vært god - han har alle forutsetninger, også bra fart. Men, presterer dessverre altfor sjelden, og det har vi ikke råd til. Jerome får få sjanser, men har farten og kan skape mer enn de to andre. Allikevel vil jeg påstå at han ikke er av PL kaliber og den type spiller som må bort hvis vi skal bli bedre. Faktum er vel at flere havner i den kategorien, spillere som bør byttes til bedre spillere........Crouch, Jerome, Whelan, Walters, Kightly og Edu. Når jeg først er i gang føler jeg at lista KAN gjøres lenger; Sørensen, Shotton, Jones, Palacios, Pennant, Etherington og Wilkinson. Da har vi vel ikke så mange igjen; Keepere; Begovic og Butland. Forsvarere; Huth, Cameron, Shawcross, Pieters, Wilson og Muniesa. Midtbane; N'Zonzie, Adam, Shea....og et par coming stars i Ness og Couvelier (eller, de er vel kanskje ikke unge og lovende lenger?). Angrepet blir tynt...der finner jeg ingen igjen! Så vi trenger 2 spisser og 2 kantspillere samt en sentral midtbane - da lukter det nesten Champions League :D

Kampen mot Liverpool var uvanlig til oss å være, en bortekamp spekket med sjanser og action. Vi skapte mer enn de foregående 5 årene på Anfield, men var samtidig uvanlig sleppehendte bakover. Liverpool hadde alt for mange sjanser! Men, det er kampen mot Palace til helgen som gir oss svaret på om vi er bedre. Klarer vi å føre kampen, skape sjanser, holde trykket opp og ikke minst, ta 3 poeng. Da vil jeg påstaå at vi allerede er bedre MEN vi trenger forsterkninger. Jeg orker ikke en lang vinter igjen med nedrykksfaren hengende i hele kroppen.

Gooooaaarrrrnnnnn Stoke!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Re: Blir vi bedre?

Innlegg gmel » 20 Aug 2013, 20:35

UUUUUUUUURRRRRRKKKKKK!
Sannheten svir....
Dessverre mye rett i det du skriver.
Over halvparten er ikke gode nok.
Men å kjøpe en 30-åring som skal ha en halv mill i ukelønn!!
Nei takk!
Er det ikke bedre alternativer ??
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Krank Seilas » 21 Aug 2013, 10:47

Veldig bra oppsummert Svein.
Ang nesten lukt av Champions League Forsvinner en eller flere av firkløveret: Bergo - Shawcross - Huth - N`Zonzi så lukter det Championskip og snaut nok det !
Krank Seilas
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 21 Aug 2013, 13:24

Bego må vi ikke selge, nærmest uansett pris !!! Selv om vi skulle få 20 mill £ for ham, så greier vi neppe å anvende de samme pengene til å kjøpe en "stjernespiss" som gir oss flere bonuspoeng fremover enn de poengene Bego alene redder for oss bakover. Bego kontra nærmest hvilken som helst annen keeper i PL, vil etter min mening gi oss minst 10 poeng ekstra gjennom en hel sesong. Det er verdt mer enn 20 mill £.

Ellers så ser jeg at det ofte diskuteres at vi må skaffe oss en spiss som er garantist for 20 mål fremover, og ikke flere av typen Walters som scorer 7-10 mål. Enig i det, men samtidig så letes det etter en target mann på midtbanen, eller på kant, eller som hengende spiss/fremskutt midtbane, som også vet hvor målet skal stå, og som har potensial til å score noen mål. Ja, jeg vet at vi har mange alternativer på midtbanen nå, men hva med å omskolere Walters ? Hva med å tenke han i andre roller enn som ren spiss ? Han er riktignok ikke veldig rask, men han løper mye og er tacklingssterk og han scorer faktisk noen mål også. Vet ikke om det kan være et godt alternativ, men det er i alle fall verdt noen tanker ....
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 21 Aug 2013, 13:57

Enig, Bego er gull verdt.

Ser nå at Arse Wen har flagget at han er mer enn litt interessert i Bego....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 23 Aug 2013, 11:48

Bego var den viktigste årsak til at vi beholdt plassen ifjor. Kanskje det beste kjøpet Pulis har gjort for Stoke City etter at vi rykket opp.
Er ikke imponert over Wilson, og syntes han burde være med i rekken av spillere som dessverre ikke lenger er bra nok hvis vi skal ha ambisjoner om en Top 10 plassering.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 25 Aug 2013, 09:27

Lilledino skrev:Enig, Bego er gull verdt.

Ser nå at Arse Wen har flagget at han er mer enn litt interessert i Bego....

Nå har han visst vridd interressen sin til Newcastle's Tim Krul. Og takk for det.
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 25 Sep 2013, 16:42

Foreløpig svar får vi her;

http://eplindex.com/40813/stoke-city-ch ... rison.html

Veldig interessant og nå bare mangler målene så er vi et topplag!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest