Er vi helt sikre?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Er vi helt sikre?

Innlegg Richard Prestegård » 04 Mai 2013, 18:23

I skrivende stund ser nedre halvdel av tabellen i Premier League slik ut med to kamper igjen for alle utenom Stoke, Sunderland og Wigan. Hva sier dere? Er vi fortsatt trygge?

10 W.Ham 36 11 10 15 41 49 -8 43
11 Stoke 35 9 13 13 31 41 -10 40
12 Fulham 36 10 10 16 46 57 -11 40
13 A. Villa 36 10 10 16 44 65 -21 40
14 S'oton 36 9 12 15 47 58 -11 39
15 Norwich 36 8 14 14 34 56 -22 38
16 Newcastle 36 10 8 18 43 66 -23 38
17 S'land 35 9 10 16 39 51 -12 37
18 Wigan 35 9 8 18 42 64 -22 35
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Re: Er vi helt sikre?

Innlegg Knut Ole » 04 Mai 2013, 20:40

Nei, vi er nok ikke det enda. Selvom vi rykket opp til 11.plass, og vi helt teoretisk kan komme enda litt høyere. Kjipe resultater imot oss i dag for et par av lagene under, med full pott på bortebane for både Wigan og Villa tilsier at drama fortsetter. Wigan synes å ha sånn ca. 10 liv. Neste korsvei for dem er Swansea hjemme tirsdag. Og har ellers nøkkelkamp hjemme mot Villa i siste runde. Norwich er avhengig av å vinne hjemme mot wba om en uke. Borte mot Man.c i siste runde virker umulig for laget som er helt ute av form.
Deilig at vi har god målforskjell. For å være safe må vi ha minst ett til to poeng til. Redd det ikke kommer noen borte mot Sunderland.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 04 Mai 2013, 23:21

Knut Ole skrev:Nei, vi er nok ikke det enda. Selvom vi rykket opp til 11.plass, og vi helt teoretisk kan komme enda litt høyere. Kjipe resultater imot oss i dag for et par av lagene under, med full pott på bortebane for både Wigan og Villa tilsier at drama fortsetter. Wigan synes å ha sånn ca. 10 liv. Neste korsvei for dem er Swansea hjemme tirsdag. Og har ellers nøkkelkamp hjemme mot Villa i siste runde. Norwich er avhengig av å vinne hjemme mot wba om en uke. Borte mot Man.c i siste runde virker umulig for laget som er helt ute av form.
Deilig at vi har god målforskjell. For å være safe må vi ha minst ett til to poeng til. Redd det ikke kommer noen borte mot Sunderland.

Sunderland fikk en bråstopp mot Aston Villa, det er en gyllen mulighet for å stikke av med 3 poeng på mandag, og da er det ikke noe snakk lenger :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 05 Mai 2013, 13:55

Det finnes fremdeles en rekke utfall som gjør oss til et Championshiplag neste sesong, men skal alt 'gå inn' MÅ nok vi bli poengløse de 3 siste. Jeg tror faktisk 41 poeng vil være sikker plass, og spesielt med den målforskjellen vi har.
Dette er nedrykksstridens fixtures:
FULHAM: Liverpool H, Swansea B.
ASTON VILLA: Chelsea H, Wigan B.
SOUTHAMPTON: Sunderland B, Stoke H.
NORWICH: WestBromwich H, Manch City B.
NEWCASTLE: QPR B, Arsenal H.
SUNDERLAND: Stoke H, Southampton H, Tottenham B.
WIGAN: Swansea H, Arsenal B, Aston Villa H.

SÅ: Fulham tar en seier - enten mot Liverpool eller Swansea, mest sannsynlig mot Swansea. Aston Villa slår Chelsea (!!) og taper for Wigan. Sothampton taper for Sundeland og slår oss. Norwich slår WBA og taper for Man C. Newcastle slår QPR og taper for Arsenal. Sunderland vinner både mot oss og Southampton, men taper for Spurs. Wigan slår Swansea, taper for Arsenal og slår Villa. Med disse resultatene - og de er faktisk ikke så USANNSYNLIGE HVER FOR SEG - vil vi spille mot Doncaster neste sesong. Jeg tror altså det er snakk om ET POENG - ONE POINT - for oss de siste 3 som gir fornyet kontrakt. Time will show. :roll:
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg radiola » 06 Mai 2013, 10:15

Veldig bra oppsummert av Jon C! Jeg tror også vi er avhengige av ett eneste poeng for å være sikre. Jeg håper det poenget kommer allerede i dag. Men kanskje er det like sannsynlig at poenget vil komme hjemme mot Tottenham? Det verste som kan skje er uansett om vi er nødt til å ta poeng i siste kamp borte mot Southampton. Ellers så er jeg neimen ikke sikker på at Norwich klarer å slå WBA hjemme, selv om albionerne ikke har så mye å kjempe for. Tapet mot Wigan denne helga kan gjøre at de også får litt ekstra guts inn mot helga. Det er i alle fall å håpe. Lykke til i kveld!
radiola
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Mai 2013, 13:28

Uavgjort borte mot et Sunderlandlag, som på papiret er tilnærmelsesvis av samme kvalitet som vår egen klubb, vil være absolutt godkjent.
Jeg har ikke helt den samme godfølelsen som før Norwich-kampen, men godfølelsen har tatt feil før så det gjenstår å se.
Ett poeng her vil sikre oss plassen. 3 poeng og vi kan, paradoksalt nok, bli vitne til Stoke Citys aller beste sesong i PL. 0 poeng gjør det mer usikkert, men ikke helt håpløst. Ryker vi her så er det uansett liten tvil hvem som får forutsigbar pisk...
Alle ligaene i England har vært usedvanlig tette denne sesongen og man må neste bruke vaselin for å skille lagene. Spesielt Championship var jo fullstendig vanvittig.

Vil også rette en stor takk til Premier League som var påpasselige med å legge denne matchen til en pausedag i Hockey-VM. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 07 Mai 2013, 08:00

Etter gårsdagens ene poeng, er det mange ting som skal gå i mot oss for at vi skal møte enten Brentford eller Yeovil neste sesong. At vi har vært gjerrige på innslupne mål gjennom hele sesongen KAN betale seg i form av fornyet kontrakt. Det snakkes mye om de målene vi ikke lager, men akkurat pår målkvote -og så lenge den regelen gjelder - er det det som kan redde plassen vår. Akkurat nå (og før Wigans kamp mot Swansea) er det faktisk Norwich og Newcastle som ligger dårligst an spør du meg. Men, selvsagt - Wigan MÅ jo ha 3 poeng mot Swansea i dag. Da vil de gå forbi både Norwich og Newcastle på bedre målforskjell.
Samtidig må Villa ha et resultat mot Chelsea, ellers vil det kanskje stå mellom dem og de 3 lagene jeg har nevnt. Newcastle er nødt til å ha en 3poenger mot QPR, deretter for å skaffe seg minst 1 mot Arsenal hjemme i siste runde. Norwich er pukka nødt til å skaffe seg 3 p mot WBA og trenger faktisk også poeng borte mot Man City. Klarer disse lagene 4 poeng, er de fremdeles bak Stoke (om ikke vi går på to 4-målstap mot Spurs og Saints) pga vår målforskjell. Sunderland har enda en matchball hjemme mot Saints. Claus Lundekvams lag vil uansett klare seg med 3 poenge hjemme mot Stoke i siste runde. Men tenk om vi også MÅ ha poeng der ? Å steike meg, dette er fortsatt spennende det :?
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Mai 2013, 09:07

JonC skrev:Etter gårsdagens ene poeng, er det mange ting som skal gå i mot oss for at vi skal møte enten Brentford eller Yeovil neste sesong. At vi har vært gjerrige på innslupne mål gjennom hele sesongen KAN betale seg i form av fornyet kontrakt. Det snakkes mye om de målene vi ikke lager, men akkurat pår målkvote -og så lenge den regelen gjelder - er det det som kan redde plassen vår. Akkurat nå (og før Wigans kamp mot Swansea) er det faktisk Norwich og Newcastle som ligger dårligst an spør du meg. Men, selvsagt - Wigan MÅ jo ha 3 poeng mot Swansea i dag. Da vil de gå forbi både Norwich og Newcastle på bedre målforskjell.
Samtidig må Villa ha et resultat mot Chelsea, ellers vil det kanskje stå mellom dem og de 3 lagene jeg har nevnt. Newcastle er nødt til å ha en 3poenger mot QPR, deretter for å skaffe seg minst 1 mot Arsenal hjemme i siste runde. Norwich er pukka nødt til å skaffe seg 3 p mot WBA og trenger faktisk også poeng borte mot Man City. Klarer disse lagene 4 poeng, er de fremdeles bak Stoke (om ikke vi går på to 4-målstap mot Spurs og Saints) pga vår målforskjell. Sunderland har enda en matchball hjemme mot Saints. Claus Lundekvams lag vil uansett klare seg med 3 poenge hjemme mot Stoke i siste runde. Men tenk om vi også MÅ ha poeng der ? Å steike meg, dette er fortsatt spennende det :?

Utrolig hvor jevn denne ligaen er i år.
QPR med sitt papirgode lag
Sunderland med et godt lag på papiret og Newcastle med alle sine franske (bom)kjøp. Fulham og Stoke som begge har gode spillere på laget. I tillegg har Aston Villa og Southampton med en god miks av ungt og ekstremferdigeheter( Benteke er nesten et lag alene ). Norwich jobber steinhardt og kompenserer for manglende individuelle ferdigheter.

De litt mindre papirgode lagene har vært flinke til å finne formler og måter å spille på for å utligne forskjellene til klubber som er presumptivt bedre.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Mai 2013, 08:59

Da er vi sikre og TV2 sin egen ekspert Petter Myhre( som vanligvis er en av de flinkeste i faget ) og en god del andre tok feil da de spådde nedrykk for The Mighty Potters i løpet av de siste månedene.

Sånn er fotballen og alt som er rundt denne fascinerende og følelsesladde sporten. Av og til får man rett i sine antagelser og av og til tar man feil.

WE ARE STAYIN UP ! :D
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 08 Mai 2013, 09:49

Jeg tok feil! Hurra :lol: :D :mrgreen: :P
Bjarne
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke