jørgen skrev:Morten T. skrev:Svein Nilsen skrev: Jeg vil definitivt ikke ha en utenlands eier som skal bruke oss som et leketøy i noen få år - det blir vel som å pisse i buksa.
Akkurat det tror jeg også.
Jeg erkjenner at flere og flere folk i dagens samfunn vil ha umiddelbar suksess og har blitt langt mer utålmodig enn før i forhold til det, men personlig har jeg alltid hatt mer sansen for klubber som bygger seg kultivert og møysommelig opp.
Ja, man ser stadig vekk at klubber som oppnår suksess over natten plutselig faller tilbake. Newcastle er et prakteksempel på akkrat dette.
Og hva er, eller hvordan måler man, "suksess"?
For en del klubber er det snakk om å vinne pokaler, for andre igjen er det snakk om fremgang i et historisk perspektiv.
Jeg tror det største problemet til Newcastle er at de ser på seg selv( og har gjort det i mange år ) som en STOR klubb, men de har faktisk ikke vunnet noe av betydning siden 1955(!). Kravene og forventningene har vært rimelig urealistiske der i ganske mange år.
Slik kan det fort gå i Stoke også. Det avhenger av om vi har folk som skal ta viktige beslutninger i klubben ikke lar seg påvirke og stresse av all støyen rundt og derav gjør overilte manøvre. Det vil alltid være noen som er misfornøyde. Uansett.
Det meste av det duoen Coates/Pulis har gjort siden de kom tilbake til klubben har vært rett og det ser man hvis man gidder å løfte blikket litt. Om det kommer til fortsette er det umulig å gi et BRENNSIKKERT svar på, rett og slett fordi fotball er komplekst og uforutsigbart. Det handler også om hva veldig mange andre mennesker i andre klubber velger å gjøre, så det er litt av et puslespill.