Før Stoke-Swansea

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Stoke-Swansea

Innlegg JonC » 28 Sep 2012, 13:20

I morgen spiller Stoke hjemme mot Svanesjøen og det blir nok ingen dans på roser. Stoke stiller nok en gang med Owen på benken, det betyr vel at Crouch starter med Walters like bak. Kunne det være på tide å prøve en annen konstellasjon her? F.eks (hvis han alltid må være blant de 11) kunne jo Walters ha hatt en mer defensiv indreløperrolle. Da kunne man prøve ut litt mer offensiv kraft. Selv syns jeg at, selv om han aldri gjør seg bort, Whelan kunne hvilt. Syns han skaper for lite, slår mye bakover i beste fall på tvers. Fulgte han litt mot Chelsea og syns han blir litt for forsiktig.
Når det gjelder bortelaget fra Wales, har de brukt ligacupkampen mot Crawley i midtuka til å sone kamper for Chico Flores (siste av 3) og Nathan Dyer (1 av 1). De stiller tilnærmet toppet lag hvis de får tilbake et par andre småskadede.
Stoke MÅ jo vinne denne. Etter denne kampen har vi Liverpool (ligger under streken) og Man U borte. Det KAN se stygt ut om vi ikke tar tre poeng mot Swansea.
Stoke er i endring, det ser jeg. Pulis har skjønt dette etterhvert. Vi satser som kjent ikke på lange kast lenger. Delap og Shotton er et stykke unna førstelagsspill -noe som bra. Tror også vi trenger litt mer tid på å få spilt inn de nye, og da spesielt Charlie Adam.
Det blir vanskelig å kvitte seg med det stemplet de har opparbeidet seg siden opprykket for 4 år siden. Primitiv spillestil (som Alsaker ble flau av) er det mange som mener vi har. De fleste gjentar seg selv - de begynner etterhvert å bli kjedelig å høre TV2 panel skravle om det samme om og om igjen.
Jeg mener at noe annerledes og nytt er i ferd med å skje, tror kanskje den siste brikken (muligens 2) faller på plass i januar. Vi trenger flere måter å angripe på, og da er det naturlig å få inn en back med trickserekord over 10, og som kan angripe langs kanten.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Re: Før Stoke-Swansea

Innlegg Morten T. » 29 Sep 2012, 12:19

Denne gleder jeg meg til!

Synes det er en helt ny "go" over laget nå og hvis vi tør å kjøre på her så kan vi kjøre over et Swansea som er svake bakover og gjør mange feil under press som jeg håper Stoke får utnytta. Swansea er brukbare framover, men de spiller på små marginer og det betyr at det funker veldig bra og ser lekkert ut når spillet sitter, men ditto håpløst ut hvis pasningskvaliteten er skral for anledningen.

Jeg håper vi kjører ut en offensiv formasjon her.

Stiller vi slik?:
Begovic-
Cameron-Shawcross-Huth-Wilson-
Walters-Whelan-Adam-Kightly-
Jerome-Crouch

Benk; Sørensen-Upson-N`Zonzi-Etherington-Owen-Pennant
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Før Stoke-Swansea

Innlegg Torstein Norevik » 29 Sep 2012, 13:35

Morten T. skrev:Denne gleder jeg meg til!

Jeg håper vi kjører ut en offensiv formasjon her.

Stiller vi slik?:
Begovic-
Cameron-Shawcross-Huth-Wilson-
Walters-Whelan-Adam-Kightly-
Jerome-Crouch

Benk; Sørensen-Upson-N`Zonzi-Etherington-Owen-Pennant

Ikke så uenig med deg Morten, men her legger du vel opp til en 4-4-2 formasjon ? Så langt har vi vel hovedsaklig kjørt 4-5-1, som har funka bra, så hvorfor endre på det ? ;) Da har vi fått mer trykk fra midten, i stedet for å satse på et vingspill som ikke har fungert det siste året. Ser også at du ikke vil ha med N'Zonzi. Han var veldig god mot Man.C, og etter det jeg forstod også mot Chelsea, en kamp jeg dessverre ikke fikk sett, så han vil jeg veldig gjerne ha med.

Jeg synest vi skal fortsette med 4-5-1, og samme oppstilling som mot Chelsea, som funka veldig bra da, etter det jeg har lest ;)

Jeg ville vel derfor helst se denne oppstillingen i dag :

Begovic
Cameron - Shawcross - Huth - Wilson
Walters - Whelan - N'Zonzi - Adam - Kightly
Crouch

Selv om denne inneholder både Walters og Whelan, som jeg har vært veldig kritisk til, men som jeg synest har fått et løft igjen så langt denne sesongen..... ;)

Benken er ikke så enkel, men kanskje disse :

Sørensen - Shotton - Upson - Palacios - Ethers - Owen - Jones (det er spillere jeg heller ville ha hatt på benken enn dette, f.eks. Pennant eller Whitehead foran Shotton, men tenker her også litt på balansen, ved at Shotton kan være cover både på back og på kant, og det er en grense for antall spillere på benken... ;) )
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest