Før Chelsea-Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Chelsea-Stoke

Innlegg JonC » 04 Mar 2012, 16:40

Chelsea neste helg venter.De har nettopp tapt for WBA, og vil være desperate. Men har de en ny manager da?

Som jeg ymtet forsiktig frampå i går etter 1-0 mot Kanarifuglene. Villas-Boas har fått fyken før han har vært sjef på Brua et år (257 dager). De Matteo overtar, og vil nok sikkert lede laget mot Stoke på lørdag. Kan ikke skjønne annet enn at det vil bli en del styr rundt dette i London de kommende dagene. Tror faktisk sjansen vår øker jeg, selv om en eller annen statistikk forteller at et lag ofte reiser seg etter manageren er byttet.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/17250464
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Re: Før Chelsea-Stoke

Innlegg Lilledino » 05 Mar 2012, 13:47

Lag som får ny manager overpresterer så og si alltid i første match med nye manager-.

La oss gjøre den statistikken til skamme !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 05 Mar 2012, 18:46

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det som regel i kamp nr 2 managerbyttet bærer frukter. Men uansett, det blir beintøft!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg ToGra » 06 Mar 2012, 18:39

Lilledino skrev:Lag som får ny manager overpresterer så og si alltid i første match med nye manager-.

Det er mitt inntrykk også, men mener bestemt å ha lest et sted at det bare er en myte. Det får helt automatisk mer oppmerksomhet dersom et lag snur trenden ved managerskifte enn når de ikke gjør det. Men her må det finnes "seriøse studier".
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 06 Mar 2012, 18:44

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det som regel i kamp nr 2 managerbyttet bærer frukter

Og hvis det er tilfelle, sliter vi på lørdag. Chelsea spiller nemlig omkamp i FA-cupen i kveld borte mot Birmingham.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 06 Mar 2012, 23:07

ToGra skrev:
Lilledino skrev:Lag som får ny manager overpresterer så og si alltid i første match med nye manager-.

Det er mitt inntrykk også, men mener bestemt å ha lest et sted at det bare er en myte. Det får helt automatisk mer oppmerksomhet dersom et lag snur trenden ved managerskifte enn når de ikke gjør det. Men her må det finnes "seriøse studier".

Det gjør det, og konklusjonen er vel at effekten av et trenerskifte er sterkt overdrevet.... Undersøkelsen gjelder riktig nok trenere i Tippeligaen, men skulle vel muligens ha overføringsverdi også til PL ? ;)

http://www.forskning.no/artikler/2010/september/265186
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 07 Mar 2012, 00:55

Vi får satse på at Stoke gjør jobben sin, atTP ikke legger 11 mann i forsvar, og satser på kontringer som vi ikke kan.

Jeg satser trygda på Stoke seier.. Hva sier oddsen ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 07 Mar 2012, 09:05

"vårt eget tippeselskap" (Bet365) har følgende ODDS:
- chelsea: 1.40
- uavgjort: 4.40
- stoke: 8.50
Kan hente en god slump her :-)

Så vant chelsea første kamp etter manager bytte i går. Da er vel effekten av lederskifte over.....
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Mar 2012, 12:02

Men kan dette regnes som managerbytte?
Di Matteo er jo tidligere ass. manager og bare "caretaker" til en ny er på plass. Jeg tror den effekten det her snakkes om først slår inn når et ferskt fjes dukker opp. Fram til det skjer så vil nok Lampard, Drogba, Terry, Torres og resten av den overbetalte gjengen på Stamford Bridge fortsette den interne maktkampen. Så vil det komme maksimalt 4-6 kamper med gode resultater før alt stabiliserer seg igjen...

Det betyr: Three points på lørdag! :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 08 Mar 2012, 11:49

Morten T. skrev:Men kan dette regnes som managerbytte?
Di Matteo er jo tidligere ass. manager og bare "caretaker" til en ny er på plass. Jeg tror den effekten det her snakkes om først slår inn når et ferskt fjes dukker opp. Fram til det skjer så vil nok Lampard, Drogba, Terry, Torres og resten av den overbetalte gjengen på Stamford Bridge fortsette den interne maktkampen. Så vil det komme maksimalt 4-6 kamper med gode resultater før alt stabiliserer seg igjen...

Det betyr: Three points på lørdag! :D

Enig med du, Morten, dette er minste motstands vei for Chelsea fram til sommeren, og Di Matteo har neppe den respekten i garderoben som skal til for å snu skuta. Kampen mot Birmingham var heller ikke "et skritt i riktig retning" for Chelsea, svak kamp og de har mye å ordne opp i, tydeligvis. Så alt ligger til rette for et godt resultat for oss, bare TP ikke putter utpå et ultradefensivt lag fra start... Nå må vi gå utpå der og TRO på seier!
O2Stokie
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest