Jones

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Jones

Innlegg Svein Nilsen » 29 Apr 2011, 22:09

I forhold til prislappen på andre spisser; Bent, Suarez, Carroll, Torres etc. så virker jo prisen for Jones ok, vel å merke i den formen han er NÅ. Sesongen sett under ett har han prestert under pari, men holder han dagens form ut sesongen, inkludert cupfinalen vil jeg strekke meg til å si at han har vært et ok kjøp. Og, fortsetter han neste sesong som han nå turer frem håper jeg å kunne si at det har vært et supert kjøp! Men, jeg mener fortsatt at Fuller er vår beste spiss, og synes at han har fått alt for få sjanser på bekostning av Jones.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 30 Apr 2011, 10:21

Morten T. skrev:
1. Er du fornøyd med prestasjonen?
2. Er 8 mål på 31 seriekamper bra?
3. Hvordan har han scoret målene?
4. Hvor mange BURDE han ha scoret?
5. Har han vært en god servitør?
6. Har han vunnet nok dueller?
7. Har han gode enkelprestasjoner bak seg?
8. Har han jobbet hardt?
9. Har hodespillet vært bra( i forhold til høyden )
10. Har han vært beveglig?
11. Har Stoke fått igjen det de har investert( kjøpssum + lønn )?
12. Hvordan er max.- og min. nivå?

Svar - hvis det har noen betydning:

1. Ja
2. 8 mål på 31 seriekamper er IKKE bra. Likevel så har ikke Stoke hatt en notorisk måltjuv på MANGE år. Om det først og fremst er pga av at resten av laget er for dårlig til å servere baller og muligheter til spissene, er nok en diskusjon som kan holde på i lange tider.
3. Jones har sin styrke med pannebrasken, det vet jo alle. Det positive er at han også kan bruke beina for å score, samtidig som han er flink til å holde på ballen og være en god medspiller.
4. Jones burde ha scora et sted mellom 12 og 15 mål før sesongslutt IMO
5. En god servitør - ja, han er faktisk det
6. Er ikke alltid så flink til å vinne dueller som man burde forvente. Litt for mye on & off. Det veldig positive er at han har fått en sentral og meget viktig rolle med dødballer imot oss. Det kan være like avgjørende for å vinne matcher, som å skape sjangser fremover.
7. Han glimter til innemellom. Det er lett å se at det er mye fotballferdigheter i denne kroppen, også når det gjelder å skape noe helt på egen hånd.
8. Har har IKKE jobbet hardt nok for Stoke denne sesongen. Etter en "down" periode, virker det likevel som om vår manager har fått han i arbeid slik vi ønsker han skal være. Han har kanskje smakt litt på pisken og kjeft fra professor Pulis ?
9. Hodespillet har vært bra. MEN - kunne selvfølgelig vært på et bedre nivå når Stoke City som et lag var i en periode hvor det meste IKKE fungerte for de fleste spillere i laget.
10. Om han er bevegelig ? Til sammenligning med andre spillere eller generelt ? Når han er i form er han smart til å komme mellom forsvarsledd og spillere til motstandere. I "down periode" er han dårlig og virker uinspirert til å skape noe for seg selv.
11. Hvis KJ fortsetter å score for oss i PL og ikke minst i en FA-Cup finale, trur jeg det er trygt å si at han er verd kjøpesummen. Det gjelder å tenke litt langsiktig også....enkelte spiller vokser med oppgaven i laget. Etherhington var halvgod første sesong for oss. I den andre sesongen ble han "Player Of The Year"....Jones har også potensiale - etter min mening - til å vokse med oppgaven til å bli en særdeles stor spiller for Stoke i videre sesonger.
12. Max nivå vs Min nivå ? Han er en typisk form-spiller. Høyt oppe og viser innemellom stor klasse når han er i form vs Anonym og til tider dårlig når han er på såkallt min. nivå.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Mai 2011, 14:27

-Tottal- skrev:
Morten T. skrev:
1. Er du fornøyd med prestasjonen?
2. Er 8 mål på 31 seriekamper bra?
3. Hvordan har han scoret målene?
4. Hvor mange BURDE han ha scoret?
5. Har han vært en god servitør?
6. Har han vunnet nok dueller?
7. Har han gode enkelprestasjoner bak seg?
8. Har han jobbet hardt?
9. Har hodespillet vært bra( i forhold til høyden )
10. Har han vært beveglig?
11. Har Stoke fått igjen det de har investert( kjøpssum + lønn )?
12. Hvordan er max.- og min. nivå?

Svar - hvis det har noen betydning:

1. Ja
2. 8 mål på 31 seriekamper er IKKE bra. Likevel så har ikke Stoke hatt en notorisk måltjuv på MANGE år. Om det først og fremst er pga av at resten av laget er for dårlig til å servere baller og muligheter til spissene, er nok en diskusjon som kan holde på i lange tider.
3. Jones har sin styrke med pannebrasken, det vet jo alle. Det positive er at han også kan bruke beina for å score, samtidig som han er flink til å holde på ballen og være en god medspiller.
4. Jones burde ha scora et sted mellom 12 og 15 mål før sesongslutt IMO
5. En god servitør - ja, han er faktisk det
6. Er ikke alltid så flink til å vinne dueller som man burde forvente. Litt for mye on & off. Det veldig positive er at han har fått en sentral og meget viktig rolle med dødballer imot oss. Det kan være like avgjørende for å vinne matcher, som å skape sjangser fremover.
7. Han glimter til innemellom. Det er lett å se at det er mye fotballferdigheter i denne kroppen, også når det gjelder å skape noe helt på egen hånd.
8. Har har IKKE jobbet hardt nok for Stoke denne sesongen. Etter en "down" periode, virker det likevel som om vår manager har fått han i arbeid slik vi ønsker han skal være. Han har kanskje smakt litt på pisken og kjeft fra professor Pulis ?
9. Hodespillet har vært bra. MEN - kunne selvfølgelig vært på et bedre nivå når Stoke City som et lag var i en periode hvor det meste IKKE fungerte for de fleste spillere i laget.
10. Om han er bevegelig ? Til sammenligning med andre spillere eller generelt ? Når han er i form er han smart til å komme mellom forsvarsledd og spillere til motstandere. I "down periode" er han dårlig og virker uinspirert til å skape noe for seg selv.
11. Hvis KJ fortsetter å score for oss i PL og ikke minst i en FA-Cup finale, trur jeg det er trygt å si at han er verd kjøpesummen. Det gjelder å tenke litt langsiktig også....enkelte spiller vokser med oppgaven i laget. Etherhington var halvgod første sesong for oss. I den andre sesongen ble han "Player Of The Year"....Jones har også potensiale - etter min mening - til å vokse med oppgaven til å bli en særdeles stor spiller for Stoke i videre sesonger.
12. Max nivå vs Min nivå ? Han er en typisk form-spiller. Høyt oppe og viser innemellom stor klasse når han er i form vs Anonym og til tider dårlig når han er på såkallt min. nivå.

Gjensvar:
1. Totalt sett over HELE sesongen: Nei.
2. Jeg synes det tallet burde ha vært større, antall sjanser og spilletid tatt i betraktning.
3. Han er definitivt ingen klinisk avslutter og mangler ro og finesse i avslutningsøyeblikket.
4. 15-18
5. Nei, han er faktisk IKKE det!
6. Jeg mener han så definitivt burde vært bedre på det, tatt i betraktning spisskompetanse som spenst og fysikk.
7. Han skaper jo nesten ingenting på egenhånd, men trenger hjelp fra velfungerende servitører.
8. Han begynte bra og jobbet hardt. I det siste har han også jobbet bra. Utover det har han rett og slett vært lat.
9. Nei, hodespillet har vært ganske skralt, tatt i betraktning av at det skal være mannens spisskompetanse.
10. Han er statisk og lite beveglig altfor ofte. Det er også hovedårsaken til at han taper dueller så ofte.
11. Nei, Stoke har ikke fått særlig til avkastning på denne investeringen, dessverre( kjøpssum + lønn ).
12. Maxnivå er bra, og noen ganger supert. Minimumsnivået kommer litt for ofte og da er han på nedre Championshipnivå.

I sum: Stoke trenger noen andre spisser med HELT andre egenskaper enn det vi har nå hvis neste skritt skal tas.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 15 Mai 2011, 19:20

West Ham rykket ned ! Da kjøper vi Dempa BA !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 17 Mai 2011, 06:29

Skal bli spennende å se om Jones blir solgt i løpet av sommeren eller i løpet av sesongen, og i tilfelle hvilken sum han blir solgt for. Håper han får en sesong til - og etter min mening - syntes jeg det er for tidlig å avskrive mannen som en potensiell storscorer og viktig nok brikke for Stoke. Håper vi kvitter oss med Carew, og får inn nytt blod som kan være makker/eventuellt erstatter for Walters og Jones. Fuller trur jeg dessverre har hatt sin storhetstid i Stoke. Det begynner å bli for mange tendenser til dårlig helse/mye skader, humørsyke/uengasjert og kanskje rett og slett for liten interesse til å heve seg tilbake til store høyder.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Mai 2011, 09:14

-Tottal- skrev:Skal bli spennende å se om Jones blir solgt i løpet av sommeren eller i løpet av sesongen, og i tilfelle hvilken sum han blir solgt for. Håper han får en sesong til - og etter min mening - syntes jeg det er for tidlig å avskrive mannen som en potensiell storscorer og viktig nok brikke for Stoke. Håper vi kvitter oss med Carew, og får inn nytt blod som kan være makker/eventuellt erstatter for Walters og Jones. Fuller trur jeg dessverre har hatt sin storhetstid i Stoke. Det begynner å bli for mange tendenser til dårlig helse/mye skader, humørsyke/uengasjert og kanskje rett og slett for liten interesse til å heve seg tilbake til store høyder.

Jones blir ikke solgt. Jeg tipper at Pulis ser på han som en viktig brikke i videreutviklinga av den filosofien han står for.

Sett i lys av at Pulis har sikla etter Jones i flere år før han kom til Stoke, så vil et evt. salg være utrolig overraskende. Denne spilleren har fått klippekort og kan prestere omtrent som han selv føler for.

Om han BØR selges er jo en annen fråga, men det viktigste for meg er at vi får in 1-2 spisser som er diametralt forskjellige fra Jones. Dvs. spisser med fart, teknikk, innsats, skuddbein, kroppsbeherskelse, overraskelsmoment, sjanseskapende for seg selv og andre, og med en god treffprosent hva gjelder mål.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 21 Mai 2011, 00:55

Morten T. skrev:
-Tottal- skrev:Skal bli spennende å se om Jones blir solgt i løpet av sommeren eller i løpet av sesongen, og i tilfelle hvilken sum han blir solgt for. Håper han får en sesong til - og etter min mening - syntes jeg det er for tidlig å avskrive mannen som en potensiell storscorer og viktig nok brikke for Stoke. Håper vi kvitter oss med Carew, og får inn nytt blod som kan være makker/eventuellt erstatter for Walters og Jones. Fuller trur jeg dessverre har hatt sin storhetstid i Stoke. Det begynner å bli for mange tendenser til dårlig helse/mye skader, humørsyke/uengasjert og kanskje rett og slett for liten interesse til å heve seg tilbake til store høyder.

Jones blir ikke solgt. Jeg tipper at Pulis ser på han som en viktig brikke i videreutviklinga av den filosofien han står for.

Sett i lys av at Pulis har sikla etter Jones i flere år før han kom til Stoke, så vil et evt. salg være utrolig overraskende. Denne spilleren har fått klippekort og kan prestere omtrent som han selv føler for.

Om han BØR selges er jo en annen fråga, men det viktigste for meg er at vi får in 1-2 spisser som er diametralt forskjellige fra Jones. Dvs. spisser med fart, teknikk, innsats, skuddbein, kroppsbeherskelse, overraskelsmoment, sjanseskapende for seg selv og andre, og med en god treffprosent hva gjelder mål.

Ja,ja....noen gåll har det blitt (toppscorer, selv om det ikke beviser allverden) selv UTEN fart, teknikk, innsats, skuddbein osv osv......kanskje en fjernstyrt rullator hadde gjort jobben bedre ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2011, 10:53

-Tottal- skrev:...kanskje en fjernstyrt rullator hadde gjort jobben bedre ?

Eller:

Bilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 21 Mai 2011, 16:24

Ok, jeg har også vært kritisk til Jones denne sesongen, men er villig til å "gi" han en ny sesong i Stoke City. Dette fordi han er;
1) ...bedre enn Carew,
2) ... mye bedre enn Sidibe(!),
3) ...på sitt beste veldig god,
4) ...talentfull......,
5) gi han en hurtig bakromspiller som kan avslutte, så........,
6) ...en kul fyr fra Trinidad, tidenes mest laidback fotballspiller - må bli en kultfigur.

Får vi en midtbanespiller som kan bruke våre spisser på riktig måte og en spiss med hurtighet og nese for mål (en ung og stabil utgave av Ricardo Fuller) så tror jeg vi kan få mye glede av Mr. Jones i flere år fremover!
Jeg forventer at han svarer på en del kritikk med 2 scoringer i morgendagens kamp mot Wigan.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Rikitikitak og 1 gjest