Valg av gode cocktailglass til hjemmemiksering

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Valg av gode cocktailglass til hjemmemiksering

Innlegg kartinka » 20 Nov 2025, 15:10

Hei alle sammen. Jeg har begynt å lage flere drinker hjemme i det siste fordi jeg synes det er hyggelig å samle noen venner og teste nye oppskrifter. Problemet er at jeg fortsatt bruker helt vanlige kjøkkenglass, og jeg merker at flere av drinkene mister litt av følelsen når glassene ikke passer til stilen eller formen som ofte anbefales. Jeg har sett at mange snakker om ulike typer cocktailglass og hvorfor det påvirker både presentasjonen og smaken. Derfor prøver jeg nå å finne ut hva som faktisk fungerer best hjemme, spesielt hvis jeg vil ha noe som ser bra ut og samtidig tåler litt bruk. Er det noen som har erfaring med bedre glass og kan dele hva som faktisk er praktisk i hverdagen?
kartinka
Ivrig Stokie

Re: Valg av gode cocktailglass til hjemmemiksering

Innlegg jomlom » 24 Nov 2025, 12:06

God kveld. Jeg sto i akkurat samme situasjon da jeg begynte å interessere meg for hjemmebaren min, og det var først da jeg byttet ut vanlige kjøkkenglass med ordentlige Cocktailglass at jeg merket forskjellen. Det handler ikke bare om utseendet men også hvordan formen holder både aroma og temperatur bedre. Jeg endte opp med å bestille flere varianter fra et sted som selger barutstyr som krystallmikseglass, whiskeyglass og ulike shakere. Der fant jeg også gode tips om hvordan man rengjør glassene og hvilke modeller som passer til forskjellige typer drinker. Hvis du vil ha noe som både ser elegant ut og tåler daglig bruk, er det verdt å sjekke produkter som er laget for nettopp cocktailer med riktig tykkelse og balanse.
jomlom
Ivrig Stokie

Re: Valg av gode cocktailglass til hjemmemiksering

Innlegg madina » 24 Nov 2025, 13:06

Synes dette er et ganske vanlig tema når flere begynner å eksperimentere med drinker hjemme, for riktige glass gir en helhetlig følelse som mange ikke tenker over før de prøver det selv. Det er også praktisk å ha noen faste typer som fungerer til ulike oppskrifter, særlig når man inviterer folk og vil at presentasjonen skal være jevn. Mange av de formene som brukes til cocktailer er laget for at smaken skal komme bedre frem, så det gir mening at flere anbefaler å velge noe utover vanlige kjøkkenglass når man vil løfte inntrykket litt.
madina
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest