Bojan Krkic

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Bojan Krkic

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jun 2018, 20:34

Vi er en del som lenge har ønsket oss Bojan tilbake, og etter det jeg har forstått vil både han og Imbula melde seg til tjeneste når pre-season starter, med mindre noe skulle dukke opp i mellomtiden. Rowett har vel også mer enn antydet at han vil ta de hjemvendte spillerne i selvsyn, og prate med de, før han avgjør hvilken fremtid de har i klubben. Han har vel også antydet at han ikke vil la seg styre av hvilke oppfatninger andre (les: tidligere managere) måtte ha om disse.

Jeg har hele tiden både ment og sagt at det å gi fra oss Bojan var en stygg tabbe. Kanskje kostet det oss plassen i Premier League ? I alle fall har hverken Crouch, Diouf, Berahino, Jese eller Sobhi gjort det noe skarpere enn hva jeg tror Bojan ville ha gjort det.

Det er sagt at nyervervelsen Afobe - som er en meget spennende signering som jeg har god tro på - liker seg i bakrom. Han sier vel også det selv. Men da er det viktig at vi har spillere som kan slå de rette stikkerne inn bak forsvaret. Og har vi egentlig noen spillere - kanskje med unntak av Shaqiri, som 99 prosent sikkert forsvinner - som er bedre egnet til å slå disse ballene enn Bojan ? Trolig den av våre spillere med det beste "fotballhodet".

Mike Pejic var for øvrig inne på det samme forleden, i en av sine artikler som fast skribent i The Sentinel... :) Her går han også langt i å si at Hughes brukte feil type spiss for å få det beste ut av Bojan, ved å bruke spisser som ønsket ballen i beina, som var møtende og derfor ødela mye av rommet for Bojan.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ic-1656842

Jeg er helt enig med Pejic, og tror Bojan kan bli en nøkkelspiller den kommende sesongen, gitt at han holder seg skadefri og får tillitt av Rowett. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester