Torstein Norevik skrev:En annen sak er at artikkelen vel også nevner noe av det som jeg har vært inne på tidligere i debatten, at Bojan trolig er en spiller som trenger tillit og trygghet for å prestere maks. Det får man ikke når man er inn og ut av laget, og stadig skiftes ut underveis i kampene. Man kan godt mene at spillere som tjener slike uhorvelige summer på å sparke fotball bør takle dette, men det er nå en gang slik at folk er skrudd sammen ulikt, og man kan utmerket godt være en god fotballspiller selv om man trenger litt andre rammebetingelser rundt seg enn det kanskje andre behøver.
Dette har jeg vært inne på også, og slik jeg ser det kan det være en årsak til at karrieren hans har gått litt nedover. Kanskje han rett og slett ikke har det som skal til i et miljø som preges av sterk konkurranse?
Og ja, jeg mener at en fyr som som gjør noe såpass uskyldig som å sparke ball og som tjener mer i løpet av et par måneder enn det de aller fleste europeiske statslederne tjener i løpet av ett år, rett og slett må tåle den "skuffelsen" det er å bli satt på benken. Han er 26 år nå, har vært i gamet lenge, og vet hva dette handler om.
Ellers enig i at han var et kjempetalent i ung alder, og det er den perioden jeg tror noen ser seg blinde på. Det er nemlig ingen automatikk i at fremgangen kommer av seg selv som følge av det. Kanskje vil norske Martin Ødegaard etterhvert få samme skjebne? Vanskelig å svare på...
Her er en annen skjebne, dette var nok en fyr med et såkalt "vanvittig makspotensial" og som herjet med alt og alle i ung alder:
http://www.dagbladet.no/sport/den-nye-p ... d/67440235
Som jeg har sagt før: Renommè, navn, makspotensial, CV og kjøpssum er bare teori og ord uten noe egentlig innhold. Hva spillerne gjør i praksis er langt mer interessant og der synes jeg Bojan Krkic Perez jr. har gjort en helt ok/god innsats - sett over tid - for Stoke City Football Club.