Hughes sine kjøp

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hughes sine kjøp

Innlegg Morten T. » 23 Apr 2017, 01:20

Noe av den siste tidens resultater kan sikkert relateres til taktisk valg osv., men jeg mener også at Hughes opp gjennom har hentet inn noen spillere som rett og slett ikke har levert.
Her er mine vurderinger( 1-10 ) - OVER TID - av kjøpene han har gjort:

Erik Pieters 5 - Han har hatt perioder hvor han har vært god, men spesielt det siste året har han blitt svakere. Jeg synes han er spesielt rufsete og ofte feilplassert defensivt og at han har blitt svakere offensivt hvor spesielt innlegg og samarbeidet med først og fremst Arnautovic har blitt dårligere og mindre truende.

Marc Muniesa 4 - Han er ok, men strengt tatt et bomkjøp siden han får begrenset med spilletid. Han er klart best når Stoke spiller med tre midtstoppere, men etter mitt syn mangler han litt på tøffhet og fysikk for å være en skikkelig god og klassisk midtstopper. Jeg tror han ville ha gjort det bedre i en annen liga. For eksempel i Spania.

Marko Arnautovic 7 - Jeg liker han og han er godt kjøp. På sitt beste, når han er uortodoks og jobber hardt, så er han i toppklassen, men hvis han ikke gidder så er han helt håpløs. Han er for ujevn til at jeg vil kalle han en toppspiller.

Stephen Ireland 3 - Jeg synes han var god de gangene han fikk prøve seg. Faktisk blendende noen ganger og da spesielt offensivt. Defensivt var han veldig svak og har slitt mye med skader som har ødelagt mye. Var egentlig et stort talent en gang i tiden og utrolig god i ManC, men klarte aldri å følge opp.

Peter Odemwingie 7 - Kom inn som et friskt pust og var strålende i sin første sesong. Et meget godt sjakktrekk av Hughes å bytte han mot Kenwyne Jones. Ble skadet og spilte nesten ikke etter det.

Oussama Assaidi( lån ) 5 - Jeg liker klassiske vinger og Assaidi var en slik. Hadde et høyt nivå i flere kamper og hadde både fart og var driblesterk, men litt for puslete og falt rett og slett ut av de kampene han ble presset hardt eller tacklet hardt.

John Guidetti( lån ) 1 - Fikk nesten ikke spille, men det lille han fikk var håpløst. Stasjonær, treg og uinteressert.

Phil Bardsley 3 - Jeg liker innstillingen hans og han er ganske god defensivt selv om han av og til blir grunnlurt. Svakere offensivt og bidrar med nesten ingenting den veien. Dårlig på defensive dødballer.

Steve Sidwell 1 - Gjorde stort sett bare feil. Treg og dårlig med ball. Et bomkjøp.

Dionatan Teixeira 1 - Spilte jo nesten aldri. Derfor: Et bomkjøp.

Mame Biram Diouf 5 - Jeg liker innstilligens han har. Han jobber hardt uansett hvor han blir plassert, men han er jo spiss og der er det lenge siden han har fått prøve seg. Overraskende god defensivt, men litt for enkel offensivt når han plasseres på vingen. Får ikke spesielt mye tillit nå for tida og har gått fra å være bakromsspiss til grovarbeider når han benyttes.

Bojan Krkic 5 - Har hatt et dusin, eller der omkring, meget gode kamper for Stoke, men utover det har det stort sett vært en blanding av på det jevne og svakt. Tar for mange feilvalg begge veier og jobber ikke hardt nok. Har en fin pasningsfot og god teknikk, men viser det fram for sjelden.

Victor Moses( lån ) 7 - en fin vingtype som var spesielt god på innlegg og hadde god fart. Falt av litt etter hvert.

Phillip Wollscheid 3 - Hadde noen kamper hvor han var strålende og nesten et helt forsvar alene. Men for mye slurv, feilplasseringer og temposvakhet i for mange kamper trekker ned.

Jakob Haugaard 1 - Katastrofalt keeperspill de gangene han fikk prøve seg.

Joselu 2 - Fikk det aldri til å fungere og har bare glimtvis vist gode takter. Ble ofte vraket. For stasjonær og for dårlig til å sette seg sjøl opp i gunstig posisjon.

Shay Given 2 - Redder det som treffer han. Resten går inn.

Glen Johnson 5 - Har variert ganske mye. Til og med i en og samme kamp. Fin innleggsfot( hvis den funker ), men valgene han tar ved å gå innover i banen for å forsøke å sette opp medspillere eller skyte sjøl er nesten alltid mislykka. Har vært ok defensivt og flyter på rutine, men han begynner å glippe oftere og oftere.

Ibrahim Afellay 6 - God på sitt beste og overraskende god defensivt, men kan bli litt puslete i perioder og falle helt ut av kampene. Jeg er usikker på om han brukes riktig, for meg virker han som en klassisk ving.

Xherdan Shaqiri 4 - Glimtvis bra, men bidrar for sjelden. Driblesterk og hurtig, men jobber ikke hardt nok offensivt og defensivt. Roter seg inn i mange trengte situasjoner hvor han med fordel kunne ha spilt fra seg ballen. Bra skuddbein, men bruker det for sjelden. Skadeplaget.

Gianelli Imbula 3 - Noen få kamper hvor han har prestert meget godt. Resten har han vært giddalaus, uinteressert, treg og overraskende dårlig med ball. Jobber sjelden eller aldri defensivt. Har et meget godt driv og ballbehandling på sitt beste, men plukker det fram for sjelden. En skuffelse.

Marko van Ginkel( lån ) 2 - Klarte aldri å sette sitt preg på begivenhetene. Massevis av feilvalg, svak pasningsfot, dårlig skuddbein og for puslete defensivt. PL var for god liga for den unge nederlenderen.

Joe Allen 8 - Hadde han levert stabilt og like godt som i sesongåpningen så hadde det vært en blank 10`er. Har falt av litt og blitt mer upresis i pasningsspillet. Jobber fortsatt hardt, men ikke like hardt som i starten og kommer nesten ikke til målsjanser lenger.

Ramadan Sobhi 8 - Har, tross sin unge alder, virkelig levert. Frekk, uortodoks og med en voldsom selvtillit. En meget god ving som mangler litt fart for å bli en virkelig god toppspiller. Et meget godt kjøp.

Lee Grant 9 - Etter mitt syn Hughes sitt beste kjøp. Fantastisk på strek og har gjort en rekke gode redninger. Litt svakere i feltet, men i sum har han vært meget, meget god.

Saido Berahino 1. Har ikke bidratt med noe som helst. Stasjonær, feilplassert, treg og særdeles lite giftig foran mål.

Wilfried Bony( lån ) 1. Treg, lat, stasjonær. Har ikke levert og vært en gigaskuffelse.

Bruno Martins Indi( lån ) 7. Startet litt svakt, men har spilt seg opp. Flink til å bryte foran, men svak til å sette offsidelinja og faller ofte ned for dypt. Duellsterk, men oftere i åpent spill enn på dødballer. En av få spillere på denne sesongens Stokelag som har spilt seg opp i løpet av sesongen.


I sum er dette ikke så bra og Hughes har bommet med flere av sine kjøp, men i rettferdighetens navn skal det også sies at han har truffet med noen
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg gmel » 23 Apr 2017, 11:35

Når MH allikevel ender opp med gamle Crouch og Walters på topp allikevel må han vel selv forstå at han har bommet en del.
Indi, Arnautovic, Allen, Johnson, og ikke minst Grant er bra kjøp.
Affellay, Shaqiri, Odemwingie og Ireland har jo sine skadehistorier.
Men Texeira og Sidwell var desverre håpløse.
Når det gjelder Berahino har jeg ennå et håp......
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg Morten T. » 23 Apr 2017, 23:10

gmel skrev:Når MH allikevel ender opp med gamle Crouch og Walters på topp allikevel må han vel selv forstå at han har bommet en del.

Mon det, men mange har jo vært begeistret for det Hughes gjorde de første sesongene i Stoke. Det pussige for meg er at den såkalte "suksessen" ofte beskrives som noe en håndfull spillere står bak, mens andre igjen er og blir "prügelknaber", og da spesielt i de dårlige periodene. Paradokset er jo at disse spillerne også var med under denne perioden som visstnok var fantastisk. Her er noen av tallene til de aller mest kronisk utskjelte spillerne til Stoke City Football Club:

Erik Pieters:
13/14: 36 seriekamper, 1 mål
14/15: 31 seriekamper
15/16: 35 seriekamper

Glenn Whelan
13/14: 32 seriekamper
14/15: 28 seriekamper
15/15: 37 seriekamper

Marc Wilson:
13/14: 33 seriekamper
14/15: 27 seriekamper
15/16: 4 seriekamper

Jonathan Walters:
13/14: 32 seriekamper, 5 mål
14/15: 32 seriekamper, 8 mål
15/16; 27 seriekamper, 5 mål

Peter Crouch:
13/14: 34 seriekamper, 8 mål( toppscorer )
14/15: 33 seriekamper, 8 mål
15/16: 11 seriekamper

Charlie Adam:
13/14: 31 seriekamper, 7 mål
14/15: 29 seriekamper, 7 mål
15/16: 22 seriekamper, 1 mål

Ryan Shawcross:
13/14: 37 seriekamper, 1 mål
14/15: 32 seriekamper, 2 mål
15/16: 20 seriekamper

Phil Bardsley:
13/14: -
14/15: 25 seriekamper
15/16: 11 seriekamper

Phillipp Wollscheid
13/14: -
14/15: 12 seriekamper
15/16: 31 seriekamper

Som man ser så har flere av disse som normalt sett får sin faste dose med pepper ved tap faktisk spilt en god del av kampene i den såkalt "suksessrike" perioden til Hughes. Spørsmålet blir derfor: Hvis disse gutta nevnt over i all hovedsak er forklaringen på de dårlige resultatene nå, ville det ikke da også være naturlig å si at de samme spillerne, tatt i betraktning hvor mange kamper de spilte disse sesongene, var en del av årsaken til den såkalte "suksessrike" perioden hvor Hughes ledet laget?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg gmel » 24 Apr 2017, 08:06

Morten T. skrev:
gmel skrev:Når MH allikevel ender opp med gamle Crouch og Walters på topp allikevel må han vel selv forstå at han har bommet en del.

Mon det, men mange har jo vært begeistret for det Hughes gjorde de første sesongene i Stoke. Det pussige for meg er at den såkalte "suksessen" ofte beskrives som noe en håndfull spillere står bak, mens andre igjen er og blir "prügelknaber", og da spesielt i de dårlige periodene. Paradokset er jo at disse spillerne også var med under denne perioden som visstnok var fantastisk. Her er noen av tallene til de aller mest kronisk utskjelte spillerne til Stoke City Football Club:

Erik Pieters:
13/14: 36 seriekamper, 1 mål
14/15: 31 seriekamper
15/16: 35 seriekamper

Glenn Whelan
13/14: 32 seriekamper
14/15: 28 seriekamper
15/15: 37 seriekamper

Marc Wilson:
13/14: 33 seriekamper
14/15: 27 seriekamper
15/16: 4 seriekamper

Jonathan Walters:
13/14: 32 seriekamper, 5 mål
14/15: 32 seriekamper, 8 mål
15/16; 27 seriekamper, 5 mål

Peter Crouch:
13/14: 34 seriekamper, 8 mål( toppscorer )
14/15: 33 seriekamper, 8 mål
15/16: 11 seriekamper

Charlie Adam:
13/14: 31 seriekamper, 7 mål
14/15: 29 seriekamper, 7 mål
15/16: 22 seriekamper, 1 mål

Ryan Shawcross:
13/14: 37 seriekamper, 1 mål
14/15: 32 seriekamper, 2 mål
15/16: 20 seriekamper

Phil Bardsley:
13/14: -
14/15: 25 seriekamper
15/16: 11 seriekamper

Phillipp Wollscheid
13/14: -
14/15: 12 seriekamper
15/16: 31 seriekamper

Som man ser så har flere av disse som normalt sett får sin faste dose med pepper ved tap faktisk spilt en god del av kampene i den såkalt "suksessrike" perioden til Hughes. Spørsmålet blir derfor: Hvis disse gutta nevnt over i all hovedsak er forklaringen på de dårlige resultatene nå, ville det ikke da også være naturlig å si at de samme spillerne, tatt i betraktning hvor mange kamper de spilte disse sesongene, var en del av årsaken til den såkalte "suksessrike" perioden hvor Hughes ledet laget?


Tja, problemet med de fleste spillerne på listen over, er at de er på en fallende kurve.
Derfor er det ikke noe bra tegn at MH som har hatt sjansen til å prege laget så lenge, allikevel ender opp med Super-Jon og Crouch. Hvor mange av spillerne på listen hadde fått plass på andre PL-lag?
Når det gjelder dette med prügelknaber er jeg lite begeistret, selv om det er overbetalte utskjemte og overvurderte gutter det ikke er noen grunn til å synes synd på, de har så de klarer seg, så kan jeg ikke helt med hetsing av egne spillere.
På FB er kommentarene så nedsettende om egne spillere at jeg lurer på om det er virkelige fans det er snakk om, eller bare noen som må få ut aggresjon , samme hvem det går ut over. Marc Wilson og Wollscheid har vel fått sin del. Så dårlige har de faktisk ikke vært.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg Morten T. » 24 Apr 2017, 08:58

gmel skrev:Tja, problemet med de fleste spillerne på listen over, er at de er på en fallende kurve.

Kanskje det, men poenget mitt her var å vise at disse spillerne også bidro i den såkalt "suksessrike" perioden. Forskjellen er vel bare at disse spillerne sjelden eller aldri ble, eller blir, trukket fram som en årsak av de som mener at den perioden var en enestående fremgang, bortsett fra ved tap i samme periode da....

Det pussige er altså at når spillerne på den listen jeg har nevnt over bidrar i en periode med fremgang så nevnes det sjelden eller aldri, hvis de derimot bidrar i en periode med negative resultater, så får flere av disse stort sett all skyld.

Hvis derimot spillere som Shaqiri, Krkic og Imbula bidrar i en periode med gode resultater, så er disse utenomjordiske vesener med fantastiske egenskaper. Hvis disse samme spillerne derimot skulle slumpe til å bidra i en svak sportslig periode så skyldes det absolutt ALDRI at disse spillerne er for dårlig, nei da leites det ALLTID frem en sekundærårsak type "benyttes feil", "mye skader", "lite spilletid", "manager velger feil" osv.

Jeg synes altså at noen har litt lett for å ty til altfor negative karakteristikker av en gruppe spillere og altfor positive av en annen gruppe spillere. Det kommer på autopilot - uansett.

På FB er kommentarene så nedsettende om egne spillere at jeg lurer på om det er virkelige fans det er snakk om,
Vi opprettet jo en facebookside en gang i tiden, visstnok for å tiltrekke oss yngre folk, men på meg virker facebook som fenomen mer å være en tumleplass for sinte, bitre og middelaldrende menn som ikke er helt fornøyd med ståa i livet på generell basis. Jeg vet at jeg er generaliserende nå, det har sikkert sine positive sider også, men som debattarena eller i forhold til å innhente kunnskap er det ikke mye interessant.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg Svein Nilsen » 24 Apr 2017, 10:46

Morten T. skrev:Noe av den siste tidens resultater kan sikkert relateres til taktisk valg osv., men jeg mener også at Hughes opp gjennom har hentet inn noen spillere som rett og slett ikke har levert.
Her er mine vurderinger( 1-10 ) - OVER TID - av kjøpene han har gjort:

Erik Pieters 5 - Han har hatt perioder hvor han har vært god, men spesielt det siste året har han blitt svakere. Jeg synes han er spesielt rufsete og ofte feilplassert defensivt og at han har blitt svakere offensivt hvor spesielt innlegg og samarbeidet med først og fremst Arnautovic har blitt dårligere og mindre truende.

Marc Muniesa 4 - Han er ok, men strengt tatt et bomkjøp siden han får begrenset med spilletid. Han er klart best når Stoke spiller med tre midtstoppere, men etter mitt syn mangler han litt på tøffhet og fysikk for å være en skikkelig god og klassisk midtstopper. Jeg tror han ville ha gjort det bedre i en annen liga. For eksempel i Spania.

Marko Arnautovic 7 - Jeg liker han og han er godt kjøp. På sitt beste, når han er uortodoks og jobber hardt, så er han i toppklassen, men hvis han ikke gidder så er han helt håpløs. Han er for ujevn til at jeg vil kalle han en toppspiller.

Stephen Ireland 3 - Jeg synes han var god de gangene han fikk prøve seg. Faktisk blendende noen ganger og da spesielt offensivt. Defensivt var han veldig svak og har slitt mye med skader som har ødelagt mye. Var egentlig et stort talent en gang i tiden og utrolig god i ManC, men klarte aldri å følge opp.

Peter Odemwingie 7 - Kom inn som et friskt pust og var strålende i sin første sesong. Et meget godt sjakktrekk av Hughes å bytte han mot Kenwyne Jones. Ble skadet og spilte nesten ikke etter det.

Oussama Assaidi( lån ) 5 - Jeg liker klassiske vinger og Assaidi var en slik. Hadde et høyt nivå i flere kamper og hadde både fart og var driblesterk, men litt for puslete og falt rett og slett ut av de kampene han ble presset hardt eller tacklet hardt.

John Guidetti( lån ) 1 - Fikk nesten ikke spille, men det lille han fikk var håpløst. Stasjonær, treg og uinteressert.

Phil Bardsley 3 - Jeg liker innstillingen hans og han er ganske god defensivt selv om han av og til blir grunnlurt. Svakere offensivt og bidrar med nesten ingenting den veien. Dårlig på defensive dødballer.

Steve Sidwell 1 - Gjorde stort sett bare feil. Treg og dårlig med ball. Et bomkjøp.

Dionatan Teixeira 1 - Spilte jo nesten aldri. Derfor: Et bomkjøp.

Mame Biram Diouf 5 - Jeg liker innstilligens han har. Han jobber hardt uansett hvor han blir plassert, men han er jo spiss og der er det lenge siden han har fått prøve seg. Overraskende god defensivt, men litt for enkel offensivt når han plasseres på vingen. Får ikke spesielt mye tillit nå for tida og har gått fra å være bakromsspiss til grovarbeider når han benyttes.

Bojan Krkic 5 - Har hatt et dusin, eller der omkring, meget gode kamper for Stoke, men utover det har det stort sett vært en blanding av på det jevne og svakt. Tar for mange feilvalg begge veier og jobber ikke hardt nok. Har en fin pasningsfot og god teknikk, men viser det fram for sjelden.

Victor Moses( lån ) 7 - en fin vingtype som var spesielt god på innlegg og hadde god fart. Falt av litt etter hvert.

Phillip Wollscheid 3 - Hadde noen kamper hvor han var strålende og nesten et helt forsvar alene. Men for mye slurv, feilplasseringer og temposvakhet i for mange kamper trekker ned.

Jakob Haugaard 1 - Katastrofalt keeperspill de gangene han fikk prøve seg.

Joselu 2 - Fikk det aldri til å fungere og har bare glimtvis vist gode takter. Ble ofte vraket. For stasjonær og for dårlig til å sette seg sjøl opp i gunstig posisjon.

Shay Given 2 - Redder det som treffer han. Resten går inn.

Glen Johnson 5 - Har variert ganske mye. Til og med i en og samme kamp. Fin innleggsfot( hvis den funker ), men valgene han tar ved å gå innover i banen for å forsøke å sette opp medspillere eller skyte sjøl er nesten alltid mislykka. Har vært ok defensivt og flyter på rutine, men han begynner å glippe oftere og oftere.

Ibrahim Afellay 6 - God på sitt beste og overraskende god defensivt, men kan bli litt puslete i perioder og falle helt ut av kampene. Jeg er usikker på om han brukes riktig, for meg virker han som en klassisk ving.

Xherdan Shaqiri 4 - Glimtvis bra, men bidrar for sjelden. Driblesterk og hurtig, men jobber ikke hardt nok offensivt og defensivt. Roter seg inn i mange trengte situasjoner hvor han med fordel kunne ha spilt fra seg ballen. Bra skuddbein, men bruker det for sjelden. Skadeplaget.

Gianelli Imbula 3 - Noen få kamper hvor han har prestert meget godt. Resten har han vært giddalaus, uinteressert, treg og overraskende dårlig med ball. Jobber sjelden eller aldri defensivt. Har et meget godt driv og ballbehandling på sitt beste, men plukker det fram for sjelden. En skuffelse.

Marko van Ginkel( lån ) 2 - Klarte aldri å sette sitt preg på begivenhetene. Massevis av feilvalg, svak pasningsfot, dårlig skuddbein og for puslete defensivt. PL var for god liga for den unge nederlenderen.

Joe Allen 8 - Hadde han levert stabilt og like godt som i sesongåpningen så hadde det vært en blank 10`er. Har falt av litt og blitt mer upresis i pasningsspillet. Jobber fortsatt hardt, men ikke like hardt som i starten og kommer nesten ikke til målsjanser lenger.

Ramadan Sobhi 8 - Har, tross sin unge alder, virkelig levert. Frekk, uortodoks og med en voldsom selvtillit. En meget god ving som mangler litt fart for å bli en virkelig god toppspiller. Et meget godt kjøp.

Lee Grant 9 - Etter mitt syn Hughes sitt beste kjøp. Fantastisk på strek og har gjort en rekke gode redninger. Litt svakere i feltet, men i sum har han vært meget, meget god.

Saido Berahino 1. Har ikke bidratt med noe som helst. Stasjonær, feilplassert, treg og særdeles lite giftig foran mål.

Wilfried Bony( lån ) 1. Treg, lat, stasjonær. Har ikke levert og vært en gigaskuffelse.

Bruno Martins Indi( lån ) 7. Startet litt svakt, men har spilt seg opp. Flink til å bryte foran, men svak til å sette offsidelinja og faller ofte ned for dypt. Duellsterk, men oftere i åpent spill enn på dødballer. En av få spillere på denne sesongens Stokelag som har spilt seg opp i løpet av sesongen.


I sum er dette ikke så bra og Hughes har bommet med flere av sine kjøp, men i rettferdighetens navn skal det også sies at han har truffet med noen


Veldig bra oppsummering Morten. Etter mitt syn treffer du ganske bra på alle karakterene du setter. De få jeg ville endret er;


Marc Muniesa,Oussama Assaidi, Bojan og Imbula har du scoret litt lavt, mens Sobhi har fått for høy score etter for få kamper. Han må prestere litt mer over tid før han fortjener en 8'er.
Muniesa har aldri vært dårlig, men får for få sjanser av MH. Han har flere gode kamper enn spillere som har 3 og 4 ganger så mange kamper for oss! Assaidi hadde mange gode kamper, få veldig dårlige. Var fantastisk i sesongavslutningen mot Fulham for noen år siden. Bojan har mange svært gode kamper, og en del svake, men for oss som liker fotballSPILLERE er han oftere god enn dårlig! Mens vi ikke har scoret på 6 bortekamper nå, brukte Bojan 2 minutter på å score for Mainz på lørdag, da han endelig fikk tillit, borte mot Bayern München....de er ikke så veldig mye dårligere enn Burnley og Swansea :D . Imbula har vist i noen kamper at han er veldig god (husker spesielt bortekampen mot Chelsea sist sesong), ujevn, men mest merket av lite tillitt fra MH og fikk mye av skylden for den dårlige sesongstarten. Nå er vi like dårlige, men må skylde på noen andre!
Ellers er det jo vanskelig å gi en snitt karakter for spillere som presterer så utrolig ujevnt over tid. Det er merkelig med alt for mange av dagens fotballspillere, at de er så ujevne i prestasjonene. Pieters er et eksempel, han var en relativt god back for et par år siden, men presterer nesten aldri på det nivået lenger. Nesten ufattelig at han har klippekort. Arnautovic er et annet eksempel, på sitt beste helt fantastisk, helt umulig å ta fra han ballen. På sitt verste kan man bare blåse på han eller si bø, så surrer han bort ballen!
Barahino gir du en fortjent 1-er, håper når du setter karakterer i april neste år at han har en 9-er!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg Morten T. » 24 Apr 2017, 12:27

Svein Nilsen skrev:Veldig bra oppsummering Morten. Etter mitt syn treffer du ganske bra på alle karakterene du setter. De få jeg ville endret er;


Marc Muniesa,Oussama Assaidi, Bojan og Imbula har du scoret litt lavt, mens Sobhi har fått for høy score etter for få kamper. Han må prestere litt mer over tid før han fortjener en 8'er.
Muniesa har aldri vært dårlig, men får for få sjanser av MH. Han har flere gode kamper enn spillere som har 3 og 4 ganger så mange kamper for oss! Assaidi hadde mange gode kamper, få veldig dårlige. Var fantastisk i sesongavslutningen mot Fulham for noen år siden. Bojan har mange svært gode kamper, og en del svake, men for oss som liker fotballSPILLERE er han oftere god enn dårlig! Mens vi ikke har scoret på 6 bortekamper nå, brukte Bojan 2 minutter på å score for Mainz på lørdag, da han endelig fikk tillit, borte mot Bayern München....de er ikke så veldig mye dårligere enn Burnley og Swansea :D . Imbula har vist i noen kamper at han er veldig god (husker spesielt bortekampen mot Chelsea sist sesong), ujevn, men mest merket av lite tillitt fra MH og fikk mye av skylden for den dårlige sesongstarten. Nå er vi like dårlige, men må skylde på noen andre!
Ellers er det jo vanskelig å gi en snitt karakter for spillere som presterer så utrolig ujevnt over tid. Det er merkelig med alt for mange av dagens fotballspillere, at de er så ujevne i prestasjonene. Pieters er et eksempel, han var en relativt god back for et par år siden, men presterer nesten aldri på det nivået lenger. Nesten ufattelig at han har klippekort. Arnautovic er et annet eksempel, på sitt beste helt fantastisk, helt umulig å ta fra han ballen. På sitt verste kan man bare blåse på han eller si bø, så surrer han bort ballen!
Barahino gir du en fortjent 1-er, håper når du setter karakterer i april neste år at han har en 9-er!

Jeg håper også at det snur for Berahino, men det jeg synes er værst med han er ikke at han er i så dårlig form rent fysisk, men at han er så svak til å gjøre smarte bevegelser og sette seg sjøl i god scoringsposisjoner. Gode spisser( i hvertfall i den fremskutte rollen han har ) har dette "innebygd".

Så til de vi er uenige om( bra vi er enig om de andre da. ;) ):

Muniesa: Ja, han har hatt noen gode, eller stødige, kamper og han er en forskjellig spillertype fra de fleste andre Stoke har i forsvaret. Jeg synes han er en av de bedre forsvarsspillerne Stoke har når det kommer til å ha ballen i beina, men for en forsvarsspiller er primæroppgaven å forsvare og der synes jeg ikke at han er like god. Jeg synes han kan fremstå litt veik og duellsvak og ikke spesielt bra i hodespillet, men at han fungerer best når Stoke har spilt i en 3-5-2 formasjon. Da blir rollen hans endret og han har mer ball. Jeg tror hans måte å spille på ville ha passet bedre i en annen liga. F.eks. Spania, Portugal eller Nederland.

Assaidi: Ja, han hadde noen gode kamper, spesielt hvis han fikk plass og tid, men for meg så falt han litt for ofte i gjennom hvis han møtte en sterk back som lå tett på han i tillegg til en motstanderving som jobbet defensivt. Da slet han. Men jeg liker tradisjonelt vingspill veldig godt og Assaidi var en slik, så jeg skal innrømme at han svevde mellom 5 og 6. Han imponerte vel heller ikke spesielt mye i sitt andre låneopphold hos Stoke og det trekker ned.

Krkic: Ja, han har som sagt hatt rundt et dusin meget gode kamper for Stoke, men jeg mener det legges altfor stor vekt på disse kampene når noen vurderer han og at det stilltiende hoppes bukk over mannens dårlige prestasjoner. Ja, han scoret mot Bayern M. og har hatt dårlig med spilletid, dette har også ofte blitt benyttet som et slags argument for han i Stoke også. Men for å sette han opp mot en annen spiller: Crouch hadde sittet på benken noen kamper( 4-5? ), kom inn mot Hull og scoret. Hvorfor var det absolutt INGEN som nevnte at det var en sterk prestasjon basert på at han har fått minimalt med spilletid en god stund før den kampen? For meg virker det altså som om det er en annen måleenhet som gjelder når spillere som Shaqiri, Krkic og Imbula skal vurderes. Det å hevde at disse rett og slett er for dårlige, og at det i all hovedsak skyldes dem selv, passer seg liksom ikke helt. Og jo, jeg også liker fotballSPILLERE, men for meg holder det ikke bare med løkkefotball-egenskaper. Spillerne må gjerne være individuelt sterke, men de må også ha noe mer. Som f.eks. spillere som Antoine Griezmann, Thomas Müller osv. Bojan Krkic VAR god i sine første sesonger i Barcelona, men etter det har pila pekt nedover selv om han har kamper i alle klubbene han har vært innom( Roma, Milan, Ajax og Stoke ) som har vært meget gode. Krkic holder jeg for å være fra 4-6 poeng. 5 er korrekt.

Imbula: Ja, han var god med ball i begynnelsen. Etterhvert gikk det dårligere og han ble helt korrekt satt på benken. Hvorfor har ikke han, som tilhører lønnsadelen i klubben, motivert seg selv og tatt seg i hop? Han har skuffet.

Sobhi: Han har overprestert i forhold til alder og forventninger. Derfor 8.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg Lilledino » 24 Apr 2017, 19:47

Morten T. skrev:Noe av den siste tidens resultater kan sikkert relateres til taktisk valg osv., men jeg mener også at Hughes opp gjennom har hentet inn noen spillere som rett og slett ikke har levert.
Her er mine vurderinger( 1-10 ) - OVER TID - av kjøpene han har gjort:

Erik Pieters 5 - Han har hatt perioder hvor han har vært god, men spesielt det siste året har han blitt svakere. Jeg synes han er spesielt rufsete og ofte feilplassert defensivt og at han har blitt svakere offensivt hvor spesielt innlegg og samarbeidet med først og fremst Arnautovic har blitt dårligere og mindre truende.

Marc Muniesa 4 - Han er ok, men strengt tatt et bomkjøp siden han får begrenset med spilletid. Han er klart best når Stoke spiller med tre midtstoppere, men etter mitt syn mangler han litt på tøffhet og fysikk for å være en skikkelig god og klassisk midtstopper. Jeg tror han ville ha gjort det bedre i en annen liga. For eksempel i Spania.

Marko Arnautovic 7 - Jeg liker han og han er godt kjøp. På sitt beste, når han er uortodoks og jobber hardt, så er han i toppklassen, men hvis han ikke gidder så er han helt håpløs. Han er for ujevn til at jeg vil kalle han en toppspiller.

Stephen Ireland 3 - Jeg synes han var god de gangene han fikk prøve seg. Faktisk blendende noen ganger og da spesielt offensivt. Defensivt var han veldig svak og har slitt mye med skader som har ødelagt mye. Var egentlig et stort talent en gang i tiden og utrolig god i ManC, men klarte aldri å følge opp.

Peter Odemwingie 7 - Kom inn som et friskt pust og var strålende i sin første sesong. Et meget godt sjakktrekk av Hughes å bytte han mot Kenwyne Jones. Ble skadet og spilte nesten ikke etter det.

Oussama Assaidi( lån ) 5 - Jeg liker klassiske vinger og Assaidi var en slik. Hadde et høyt nivå i flere kamper og hadde både fart og var driblesterk, men litt for puslete og falt rett og slett ut av de kampene han ble presset hardt eller tacklet hardt.

John Guidetti( lån ) 1 - Fikk nesten ikke spille, men det lille han fikk var håpløst. Stasjonær, treg og uinteressert.

Phil Bardsley 3 - Jeg liker innstillingen hans og han er ganske god defensivt selv om han av og til blir grunnlurt. Svakere offensivt og bidrar med nesten ingenting den veien. Dårlig på defensive dødballer.

Steve Sidwell 1 - Gjorde stort sett bare feil. Treg og dårlig med ball. Et bomkjøp.

Dionatan Teixeira 1 - Spilte jo nesten aldri. Derfor: Et bomkjøp.

Mame Biram Diouf 5 - Jeg liker innstilligens han har. Han jobber hardt uansett hvor han blir plassert, men han er jo spiss og der er det lenge siden han har fått prøve seg. Overraskende god defensivt, men litt for enkel offensivt når han plasseres på vingen. Får ikke spesielt mye tillit nå for tida og har gått fra å være bakromsspiss til grovarbeider når han benyttes.

Bojan Krkic 5 - Har hatt et dusin, eller der omkring, meget gode kamper for Stoke, men utover det har det stort sett vært en blanding av på det jevne og svakt. Tar for mange feilvalg begge veier og jobber ikke hardt nok. Har en fin pasningsfot og god teknikk, men viser det fram for sjelden.

Victor Moses( lån ) 7 - en fin vingtype som var spesielt god på innlegg og hadde god fart. Falt av litt etter hvert.

Phillip Wollscheid 3 - Hadde noen kamper hvor han var strålende og nesten et helt forsvar alene. Men for mye slurv, feilplasseringer og temposvakhet i for mange kamper trekker ned.

Jakob Haugaard 1 - Katastrofalt keeperspill de gangene han fikk prøve seg.

Joselu 2 - Fikk det aldri til å fungere og har bare glimtvis vist gode takter. Ble ofte vraket. For stasjonær og for dårlig til å sette seg sjøl opp i gunstig posisjon.

Shay Given 2 - Redder det som treffer han. Resten går inn.

Glen Johnson 5 - Har variert ganske mye. Til og med i en og samme kamp. Fin innleggsfot( hvis den funker ), men valgene han tar ved å gå innover i banen for å forsøke å sette opp medspillere eller skyte sjøl er nesten alltid mislykka. Har vært ok defensivt og flyter på rutine, men han begynner å glippe oftere og oftere.

Ibrahim Afellay 6 - God på sitt beste og overraskende god defensivt, men kan bli litt puslete i perioder og falle helt ut av kampene. Jeg er usikker på om han brukes riktig, for meg virker han som en klassisk ving.

Xherdan Shaqiri 4 - Glimtvis bra, men bidrar for sjelden. Driblesterk og hurtig, men jobber ikke hardt nok offensivt og defensivt. Roter seg inn i mange trengte situasjoner hvor han med fordel kunne ha spilt fra seg ballen. Bra skuddbein, men bruker det for sjelden. Skadeplaget.

Gianelli Imbula 3 - Noen få kamper hvor han har prestert meget godt. Resten har han vært giddalaus, uinteressert, treg og overraskende dårlig med ball. Jobber sjelden eller aldri defensivt. Har et meget godt driv og ballbehandling på sitt beste, men plukker det fram for sjelden. En skuffelse.

Marko van Ginkel( lån ) 2 - Klarte aldri å sette sitt preg på begivenhetene. Massevis av feilvalg, svak pasningsfot, dårlig skuddbein og for puslete defensivt. PL var for god liga for den unge nederlenderen.

Joe Allen 8 - Hadde han levert stabilt og like godt som i sesongåpningen så hadde det vært en blank 10`er. Har falt av litt og blitt mer upresis i pasningsspillet. Jobber fortsatt hardt, men ikke like hardt som i starten og kommer nesten ikke til målsjanser lenger.

Ramadan Sobhi 8 - Har, tross sin unge alder, virkelig levert. Frekk, uortodoks og med en voldsom selvtillit. En meget god ving som mangler litt fart for å bli en virkelig god toppspiller. Et meget godt kjøp.

Lee Grant 9 - Etter mitt syn Hughes sitt beste kjøp. Fantastisk på strek og har gjort en rekke gode redninger. Litt svakere i feltet, men i sum har han vært meget, meget god.

Saido Berahino 1. Har ikke bidratt med noe som helst. Stasjonær, feilplassert, treg og særdeles lite giftig foran mål.

Wilfried Bony( lån ) 1. Treg, lat, stasjonær. Har ikke levert og vært en gigaskuffelse.

Bruno Martins Indi( lån ) 7. Startet litt svakt, men har spilt seg opp. Flink til å bryte foran, men svak til å sette offsidelinja og faller ofte ned for dypt. Duellsterk, men oftere i åpent spill enn på dødballer. En av få spillere på denne sesongens Stokelag som har spilt seg opp i løpet av sesongen.


I sum er dette ikke så bra og Hughes har bommet med flere av sine kjøp, men i rettferdighetens navn skal det også sies at han har truffet med noen


Fader rullan Morten !! Her har du vært grundig (nok en gang) og en utrolig bra oppsummering. Du lister opp spillere som jeg bar husker vagt, Jeg likte Moses , enig om Grant, Guiletty er bare historie, Allen og Shobi er jeg enig i. Imbula er kanskje bare trist.. Morsom lesing Morten...(som også hadde gjort deg bra i Potters news)
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg Morten T. » 24 Apr 2017, 22:06

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Noe av den siste tidens resultater kan sikkert relateres til taktisk valg osv., men jeg mener også at Hughes opp gjennom har hentet inn noen spillere som rett og slett ikke har levert.
Her er mine vurderinger( 1-10 ) - OVER TID - av kjøpene han har gjort:

Erik Pieters 5 - Han har hatt perioder hvor han har vært god, men spesielt det siste året har han blitt svakere. Jeg synes han er spesielt rufsete og ofte feilplassert defensivt og at han har blitt svakere offensivt hvor spesielt innlegg og samarbeidet med først og fremst Arnautovic har blitt dårligere og mindre truende.

Marc Muniesa 4 - Han er ok, men strengt tatt et bomkjøp siden han får begrenset med spilletid. Han er klart best når Stoke spiller med tre midtstoppere, men etter mitt syn mangler han litt på tøffhet og fysikk for å være en skikkelig god og klassisk midtstopper. Jeg tror han ville ha gjort det bedre i en annen liga. For eksempel i Spania.

Marko Arnautovic 7 - Jeg liker han og han er godt kjøp. På sitt beste, når han er uortodoks og jobber hardt, så er han i toppklassen, men hvis han ikke gidder så er han helt håpløs. Han er for ujevn til at jeg vil kalle han en toppspiller.

Stephen Ireland 3 - Jeg synes han var god de gangene han fikk prøve seg. Faktisk blendende noen ganger og da spesielt offensivt. Defensivt var han veldig svak og har slitt mye med skader som har ødelagt mye. Var egentlig et stort talent en gang i tiden og utrolig god i ManC, men klarte aldri å følge opp.

Peter Odemwingie 7 - Kom inn som et friskt pust og var strålende i sin første sesong. Et meget godt sjakktrekk av Hughes å bytte han mot Kenwyne Jones. Ble skadet og spilte nesten ikke etter det.

Oussama Assaidi( lån ) 5 - Jeg liker klassiske vinger og Assaidi var en slik. Hadde et høyt nivå i flere kamper og hadde både fart og var driblesterk, men litt for puslete og falt rett og slett ut av de kampene han ble presset hardt eller tacklet hardt.

John Guidetti( lån ) 1 - Fikk nesten ikke spille, men det lille han fikk var håpløst. Stasjonær, treg og uinteressert.

Phil Bardsley 3 - Jeg liker innstillingen hans og han er ganske god defensivt selv om han av og til blir grunnlurt. Svakere offensivt og bidrar med nesten ingenting den veien. Dårlig på defensive dødballer.

Steve Sidwell 1 - Gjorde stort sett bare feil. Treg og dårlig med ball. Et bomkjøp.

Dionatan Teixeira 1 - Spilte jo nesten aldri. Derfor: Et bomkjøp.

Mame Biram Diouf 5 - Jeg liker innstilligens han har. Han jobber hardt uansett hvor han blir plassert, men han er jo spiss og der er det lenge siden han har fått prøve seg. Overraskende god defensivt, men litt for enkel offensivt når han plasseres på vingen. Får ikke spesielt mye tillit nå for tida og har gått fra å være bakromsspiss til grovarbeider når han benyttes.

Bojan Krkic 5 - Har hatt et dusin, eller der omkring, meget gode kamper for Stoke, men utover det har det stort sett vært en blanding av på det jevne og svakt. Tar for mange feilvalg begge veier og jobber ikke hardt nok. Har en fin pasningsfot og god teknikk, men viser det fram for sjelden.

Victor Moses( lån ) 7 - en fin vingtype som var spesielt god på innlegg og hadde god fart. Falt av litt etter hvert.

Phillip Wollscheid 3 - Hadde noen kamper hvor han var strålende og nesten et helt forsvar alene. Men for mye slurv, feilplasseringer og temposvakhet i for mange kamper trekker ned.

Jakob Haugaard 1 - Katastrofalt keeperspill de gangene han fikk prøve seg.

Joselu 2 - Fikk det aldri til å fungere og har bare glimtvis vist gode takter. Ble ofte vraket. For stasjonær og for dårlig til å sette seg sjøl opp i gunstig posisjon.

Shay Given 2 - Redder det som treffer han. Resten går inn.

Glen Johnson 5 - Har variert ganske mye. Til og med i en og samme kamp. Fin innleggsfot( hvis den funker ), men valgene han tar ved å gå innover i banen for å forsøke å sette opp medspillere eller skyte sjøl er nesten alltid mislykka. Har vært ok defensivt og flyter på rutine, men han begynner å glippe oftere og oftere.

Ibrahim Afellay 6 - God på sitt beste og overraskende god defensivt, men kan bli litt puslete i perioder og falle helt ut av kampene. Jeg er usikker på om han brukes riktig, for meg virker han som en klassisk ving.

Xherdan Shaqiri 4 - Glimtvis bra, men bidrar for sjelden. Driblesterk og hurtig, men jobber ikke hardt nok offensivt og defensivt. Roter seg inn i mange trengte situasjoner hvor han med fordel kunne ha spilt fra seg ballen. Bra skuddbein, men bruker det for sjelden. Skadeplaget.

Gianelli Imbula 3 - Noen få kamper hvor han har prestert meget godt. Resten har han vært giddalaus, uinteressert, treg og overraskende dårlig med ball. Jobber sjelden eller aldri defensivt. Har et meget godt driv og ballbehandling på sitt beste, men plukker det fram for sjelden. En skuffelse.

Marko van Ginkel( lån ) 2 - Klarte aldri å sette sitt preg på begivenhetene. Massevis av feilvalg, svak pasningsfot, dårlig skuddbein og for puslete defensivt. PL var for god liga for den unge nederlenderen.

Joe Allen 8 - Hadde han levert stabilt og like godt som i sesongåpningen så hadde det vært en blank 10`er. Har falt av litt og blitt mer upresis i pasningsspillet. Jobber fortsatt hardt, men ikke like hardt som i starten og kommer nesten ikke til målsjanser lenger.

Ramadan Sobhi 8 - Har, tross sin unge alder, virkelig levert. Frekk, uortodoks og med en voldsom selvtillit. En meget god ving som mangler litt fart for å bli en virkelig god toppspiller. Et meget godt kjøp.

Lee Grant 9 - Etter mitt syn Hughes sitt beste kjøp. Fantastisk på strek og har gjort en rekke gode redninger. Litt svakere i feltet, men i sum har han vært meget, meget god.

Saido Berahino 1. Har ikke bidratt med noe som helst. Stasjonær, feilplassert, treg og særdeles lite giftig foran mål.

Wilfried Bony( lån ) 1. Treg, lat, stasjonær. Har ikke levert og vært en gigaskuffelse.

Bruno Martins Indi( lån ) 7. Startet litt svakt, men har spilt seg opp. Flink til å bryte foran, men svak til å sette offsidelinja og faller ofte ned for dypt. Duellsterk, men oftere i åpent spill enn på dødballer. En av få spillere på denne sesongens Stokelag som har spilt seg opp i løpet av sesongen.


I sum er dette ikke så bra og Hughes har bommet med flere av sine kjøp, men i rettferdighetens navn skal det også sies at han har truffet med noen


Fader rullan Morten !! Her har du vært grundig (nok en gang) og en utrolig bra oppsummering. Du lister opp spillere som jeg bar husker vagt, Jeg likte Moses , enig om Grant, Guiletty er bare historie, Allen og Shobi er jeg enig i. Imbula er kanskje bare trist.. Morsom lesing Morten...(som også hadde gjort deg bra i Potters news)
Ha-ha. Takk! :)
Ingen dum idè å få litt mer slike ting inn i medlemsbladet, helt enig. Har faktisk savna litt opp gjennom årene at flere medlemmer ytrer seg om ståa og kreti og pleti i klubben gjennom medlemsbladet. Perfekt plass å gjøre det, spørru meg. :P
Det er høyt under taket i PN så det er egentlig bare for alle Stokefans å knalle på med det de har lyst å skrive om der.

Bare en digresjon: "Fader rullan"? Den har jeg ikke hørt siden vi begynte å smyge gatelangs etter mørkets frembrudd i Oschlo på 70-tallet, må jeg innrømme. Skøy med språk, og da spesielt ord og uttrykk som har gått mer eller mindre i glemmeboka. :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Hughes sine kjøp

Innlegg Lilledino » 26 Apr 2017, 17:54

Haha, vi får provosere frem en god debatt da..
Og jeg er sikker på at mange vil savne ditt engasjement ...

Selv om du ikke tror at det derre internettet vil få en fremtredende rolle.. (min påstand)
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron