I alle fall imponerte Joselu ved å slå til med et hat-trick da vårt U-21 lag banket U-21 laget til Wigan med hele 5-2 nylig. Vi stilte et meget sterkt lag, med potensielle førstelagsspillere som Bardsley, Sidwell, Wilson, Odemwingie, Adam, Diouf og nevnte Joselu på banen samtidig. Diouf og unge Ollie Shenton scoret våre øvrige mål.
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
Nå skal det sies at det kvalitetsmessig er flere lysår i forskjell mellom en U-21 kamp og en kamp i Premier League, så det er vel kanskje ikke grunn til å ta bølgen ut fra denne ene kampen. For sant og si så har ikke Joselu imponert voldsomt de gangene han har fått prøve seg på førstelaget.
Men det store spørsmålet er jo om det går på kontoen for tilvenning til et nytt land, en ny liga og nye lagkamerater og om Joselu - etter akklimatisering - kan heve seg flere hakk, slik tilfellet var for et par av våre andre "utlendinger", Bojan og Shaqiri. For egen del har jeg vel ikke sett Joselu som noen redningsmann, ut fra det han har vist så langt. Men denne U-kampen kan jo indikere at Joselu likevel har en del "mål i kroppen" og at han kanskje bør få sjansen til å få noen kamper til å vise hva han er god for ? Når det er sagt så endrer ikke det mitt syn på at vi trenger en ny kvalitetsspiss i januar-vinduet, og Austin frå QPR er en spiller jeg for min del synest virker veldig interessant.
Kanskje vi kan legge ut ekstra agn overfor London-klubben ved å tilby Crouch motsatt vei, som en del av pakken ? Som kjent har Loftus Road-klubben lagt ut flere hint tidligere om at de veldig godt kunne tenke seg erfarne Crouch i sine rekker...