Har ikke Hughes et poeng her?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Har ikke Hughes et poeng her?

Innlegg Richard Prestegård » 23 Sep 2015, 21:29

Hughes har vært ute og kritisert FA for ikke å være konsekvente. Ibrahim Afellay fikk to kampers karantene for et klask i ansiktet mens Gabriel fikk sitt røde kort strøket til tross for et spark i leggen på Diego Costa og rapport fra dommer Mike Dean på at han så kampen og mente det var gjort med viden og vilje. Er det forskjellsbehandling og skal vi trekke inn dimensjonen med større og mindre klubber og forskjellsbehandling dem imellom? Jeg mener det er rart at bare Costa straffes etter hendelsene sist lørdag, og at han straffes med bare tre kamper. Gabriel blir klort i ansiktet, men han dyttet, slo og til slutt sparket, så uskyldig var han ikke. Noen som er enig/uenig omkring dette?

http://www.stokesentinel.co.uk/Hughes-b ... 0b3LHJw.99
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Re: Har ikke Hughes et poeng her?

Innlegg Morten T. » 23 Sep 2015, 23:04

Her er jeg enig med Hughes. Dette er rimelig inkonsekvent av FA.

Bare en liten kuriositet: Jeg vet ikke om Arsenal har protestert her, men jeg mener å ha lest et sted at akkurat den klubben før satte sin ære i å aldri å legge inn protest - uansett. Jeg tipper at de har gått bort i fra det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 23 Sep 2015, 23:16

Morten T. skrev:Her er jeg enig med Hughes. Dette er rimelig inkonsekvent av FA.

Bare en liten kuriositet: Jeg vet ikke om Arsenal har protestert her, men jeg mener å ha lest et sted at akkurat den klubben før satte sin ære i å aldri å legge inn protest - uansett. Jeg tipper at de har gått bort i fra det.

Jeg er nesten 100% sikker på at de la inn en protest etter dette røde kortet, og jeg er enig i at det er inkonsekvent av FA å bare straffe Costa og ikke Gabriel uansett hvor mye Diego Costa også gjorde i samme situasjon.
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Sep 2015, 08:51

Richard Prestegård skrev:
Morten T. skrev:Her er jeg enig med Hughes. Dette er rimelig inkonsekvent av FA.

Jeg er nesten 100% sikker på at de la inn en protest etter dette røde kortet, og jeg er enig i at det er inkonsekvent av FA å bare straffe Costa og ikke Gabriel uansett hvor mye Diego Costa også gjorde i samme situasjon.

Ja, men her mener jeg at inkosekvensen først og fremst skyldes at situasjoner, som tilsynelatende er like, fra forskjellige kamper ikke ser ut til å behandles likt.
Det vil alltid være nyanser og gråsoner, men allikevel så kan det stilles spørsmålstegn ved at Gabriel fikk visket ut sitt røde kort, mens Afellay måtte sone. Spesielt merkelig blir det når disse folka benytter video og har all verdens tid til å nøye studere situasjoner i etterkant av kampene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 25 Sep 2015, 09:13

Morten T. skrev:
Richard Prestegård skrev:

Ja, men her mener jeg at inkosekvensen først og fremst skyldes at situasjoner, som tilsynelatende er like, fra forskjellige kamper ikke ser ut til å behandles likt.
Det vil alltid være nyanser og gråsoner, men allikevel så kan det stilles spørsmålstegn ved at Gabriel fikk visket ut sitt røde kort, mens Afellay måtte sone. Spesielt merkelig blir det når disse folka benytter video og har all verdens tid til å nøye studere situasjoner i etterkant av kampene.

Og Kasper Wikestad kastet seg nærmest umiddelbart ut etter Hughes for å kritisere at Gabriel fikk sitt røde kortet visket ut. Nå trekker ikke Wikestad inn det røde kortet til Afellay, men han kritiserer også FA for ikke å være konsekvente. Gabriel hadde i utgangspunktet ingenting å gjøre i krangelen da det var Diego Costa og Laurent Koscielny som startet, og da har han blandet seg inn i noe han da bør ta konsekvensene for når han ikke gir seg, men fortsetter.

http://www.tv2.no/2015/09/24/sport/2sitert/7420782
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest