Januarvinduet inn/ut

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Januarvinduet inn/ut

Innlegg Morten T. » 01 Jan 2015, 20:22

Hughes har uttalt at det ikke blir mye bevegelse i dette vinduet og jeg synes det er greit. Stoke har en god nok tropp nå til å bli mellom nr. 8-15 og da er i hvertfall jeg fornøyd hvis de klarer det.
Allikevel vet jeg ikke helt om jeg skal tro mannen, for noen må vel/kan vel forsvinne ut og dermed åpne opp for nye kjøp/lån?

Jeg tror dette KAN skje og at disse er aktuelle for en exit:

Ryan Shotton - Ble klar for Derby 1. Januar.

Brek Shea . Back in the Land of the Free

Wilson Palacios - Etter mitt syn er han tidenes flopp i Stoke og MÅ ut dørene. Okei, Kenwyne Jones var også dyr og dårlig, men spilte i hvertfall av og til. Palacios raner klubben for penger hver eneste dag slik situasjonen er pr. dato.

Andy Wilkinson - Millwall skal være interessert i å forlenge lånet. Jeg tror det skjer og at han er ferdig i Stoke til sommeren.

Jamie Ness- på lån i Crewe. Jeg tror han blir værende på det nivået.

Maurice Edu - kommer aldri tilbake og går nok bare ut kontraktstiden

Oliver Shenton - Et talent som jeg tror vil bli lånt ut i andre halvdel av sesongen.

Jack Butland - KAN bli lånt ut for å få matchtrening.

Peter Crouch - KAN forsvinne hvis klubben får et godt tilbud

Glenn Whelan - Lever i det uvisse om han får ny kontrakt og KAN forsvinne i Januar.

Steven N`Zonzi - Har flere ganger ønsket seg vekk. Jeg utelukker ingenting i forhold til han.

Robert Huth - Får ikke spille lenger og blir kanskje solgt

Steve Sidwell - Kan han forsvinne allerede etter en hakv sesong? Har jo nesten ikke spilt!

Charlie Adam - har blitt linket vekk ganske lenge. Ikke umulig at det skjer.

Stephen Ireland - virker å være ute av det nå. Lånes ut/selges???

Jeg tror disse er de mest aktuelle, men alle forsvinner jo selvfølgelig ikke.

Jeg tipper det blir max 2 nye inn, og hvis det kommer noen så tror jeg det vil være unge spillere med fremtiden foran seg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Januarvinduet inn/ut

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2015, 01:20

Ikke mye bevegelse i dette vinduet, men personlig synes jeg at det er helt greit og at Hughes og klubben har gjort det fornuftige her.
Stoke har en sterk tropp og klubb som er bygget opp møysommelig over tid( ca. 10 år ) og etter mitt syn kan man fint bygge videre på dette etter skritt-for-skritt metoden( "quick, but not to quick" ). Troppen er sterk nok for å plassere seg rundt der den ligger pr. dato når sesongen er over, og skjer det så vil i hvertfall jeg være såre fornøyd.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 03 Feb 2015, 01:40

Takk for innsatsen, Morten, med å holde oss oppdatert utover ettermiddagen og kvelden. :) Har hatt siden liggende oppe, og sjekka med jevne mellomrom, veldig bra jobba ! :)

Er enig i at det var et stille transfervindu, men det var vel også forventa ut fra de signalene Hughes gav på forhånd. Tror nok det var rom for en signering om den "rette" dealen hadde dukka opp, men det var vel nettopp det den ikke gjorde... ;) Opplevde vel at Stoke var veldig komfortable med at det ikke ble noen signeringer, og det medvirket vel til det rolige vinduet for vår del.

Vet du noe om Gray fra Birmimgham bare var et rykte, eller var det reelle samtaler som strandet ?

Hughes har brukt minimalt med penger etter at han overtok, selv etter å ha vært gjennom fire "vinduer", han har vel "bare" brukt noe rundt 5m pund til sammen. Samtidig så har det vel ligget i kortene at der har vært penger tilgjengelig om vi hadde kommet over en deal som kunne passe. Personlig skulle jeg ikke hatt noe imot en målhungrig spiss i dette vinduet, som en Jordan Rhodes eller Danny Ings, men jeg er også veldig komfortabel med at det gikk som det gikk.

Jeg tror kanskje at Hughes også har holdt igjen litt med tanke på sommer-vinduet, hvor utvalget tradisjonelt er større, og at han legger pengene i potten der. Kan det være at han tar sikte på et par "høy-profil" signeringer til sommeren i Shaquiri/Dzeko-klassen ? Tony Scholes har da også uttalt at den type signeringer ikke vil være urealistiske i tiden som kommer. Jeg tror nok derfor sommer-vinduet vil bli langt friskere og mer spennende enn dette vinduet. ;) Men når alt kommer til alt så vil vi nok ikke få vite det før sesongen 2015/16 sparkes igang. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2015, 17:33

Torstein Norevik skrev:Takk for innsatsen, Morten, med å holde oss oppdatert utover ettermiddagen og kvelden. :) Har hatt siden liggende oppe, og sjekka med jevne mellomrom, veldig bra jobba ! :)

Er enig i at det var et stille transfervindu, men det var vel også forventa ut fra de signalene Hughes gav på forhånd. Tror nok det var rom for en signering om den "rette" dealen hadde dukka opp, men det var vel nettopp det den ikke gjorde... ;) Opplevde vel at Stoke var veldig komfortable med at det ikke ble noen signeringer, og det medvirket vel til det rolige vinduet for vår del.

Vet du noe om Gray fra Birmimgham bare var et rykte, eller var det reelle samtaler som strandet ?

Hughes har brukt minimalt med penger etter at han overtok, selv etter å ha vært gjennom fire "vinduer", han har vel "bare" brukt noe rundt 5m pund til sammen. Samtidig så har det vel ligget i kortene at der har vært penger tilgjengelig om vi hadde kommet over en deal som kunne passe. Personlig skulle jeg ikke hatt noe imot en målhungrig spiss i dette vinduet, som en Jordan Rhodes eller Danny Ings, men jeg er også veldig komfortabel med at det gikk som det gikk.

Jeg tror kanskje at Hughes også har holdt igjen litt med tanke på sommer-vinduet, hvor utvalget tradisjonelt er større, og at han legger pengene i potten der. Kan det være at han tar sikte på et par "høy-profil" signeringer til sommeren i Shaquiri/Dzeko-klassen ? Tony Scholes har da også uttalt at den type signeringer ikke vil være urealistiske i tiden som kommer. Jeg tror nok derfor sommer-vinduet vil bli langt friskere og mer spennende enn dette vinduet. ;) Men når alt kommer til alt så vil vi nok ikke få vite det før sesongen 2015/16 sparkes igang. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.... ;)

Takk Torstein! Denne gangen fikk jeg faktisk også tid til å spise litt i løpet av dagen. :) Det var nesten full tørke på overgangsfronten.

Jeg er også enig i dine vurderinger om at sommervinduet er langt mer spenstig, allikevel ble jeg litt overrasket over at klubber som ligger dårligere plassert enn Stoke ikke klinka til i større grad. "Panic Buy" er jo vanlig på Deadline Day.
Også enig i at hvis Stoke skulle ha handlet/lånt så burde det ha vært en spiss, men troppen klubben har nå er såpass sterk at den uansett bør komme godt fra det hvis de trår riktig. Selvfølgelig er ikke et papirsterkt lag noen garanti for suksess og her ligger også utfordringen... 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest