Dette var en knallbra tur( i hvertfall for mitt eget vedkommende ) og som vanlig trivelig og morsomt å treffe norske supportere i Stoke.
Bodde på Quality i Hanley i hele fem dager denne gangen og det var bra. Den Halloweenfeiringa i sentrum av Hanley hvor folk gikk fullstendig bananas og det kokte så til de grader, var en fin porsjon med pur Stoke-galskap og morro.
I tillegg var det selvfølgelig en drøss med pubbesøk på etablissementer av varierende kvalitet både hva kommer til interiør, stemning og gjester.
Nå vil jeg ikke påstå at øl til frokost vanligvis står på min meny her hjemme i Norge, men på tur i England så gir en god ale( og etterhvert flere ) på formiddagen en fin boost som man flyter bra på resten av dagen. De har mange merker av ale, stout og lager på en normal pub i England og det blir jo et slags prosjekt å teste dem ut. Forøvrig må jeg skryte av lokalbefolkninga i Stoke som er superdupervennlige, hjelpsomme og ikke minst byr på seg selv( noe jeg synes er en av de beste egenskapene et menneske kan ha ). Det er litt av et mangefasettert persongalleri i den byen der, for å si det mildt.
Selve matchene var underholdene, men man sitter jo igjen med litt bitter ettersmak fordi utfallet burde og kunne ha vært annerledes med en anelse mer skjerping og kompromissløshet. Mot Southampton var det en svak førsteomgang som ødela alt, mens mot West Ham så var det deler av 2. omgangen som spolerte. Mot West Ham ble jeg spesielt imponert over Bojan, men også N`Zonzi og Walters var svært gode.
Håper det blir en tur om ikke altfor lenge igjen og håper at alle som var med hadde en flott opplevelse.
Sjalabais og Snackas!