Mobilisering

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Mobilisering

Innlegg Morten T. » 01 Aug 2014, 21:29

Lilledino skrev:Om en ikke ønsker å øke "populariteten" hos de unge, fordi de er "useriøse", så er jeg nok ikke rett person.

...og en ting til: Har det slått deg at de som går under samlebetegnelsen "de unge" sannsynligvis er selvstendige individer med egne meninger, på samme måten som de som sogner til gruppa vi kan kalle "de eldre" er det?
Yngre folk er ingen homogen gruppe hvor alle innafor en viss aldersgruppe nødvendigvis mener og tenker det samme. Kanskje vi som er eldre liker å tro det, men er ikke det bare for å gjøre det enkelt for oss selv og samtidig frata yngre mennesker muligheten til å være selvstendig tenkende individer?

Kanskje, men bare kanskje, man kan snu på det også? La de yngre selv ta initiativ og ansvar for å melde seg inn og bidra hvis de ønsker det? Jeg er ikke i den minste tvil om at det ville ha gått veldig bra. Etter mitt syn er det mange yngre( ikke alle selvfølgelig ) i dag som går langt eldre folk en høy gang hva kommer til både engasjement og kunnskap og som garantert hadde hatt mye å bidra med.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 02 Aug 2014, 10:49

Richard Prestegård skrev:
Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Om en ikke ønsker å øke "populariteten" hos de unge, fordi de er "useriøse", så er jeg nok ikke rett person.

...og en ting til: Har det slått deg at de som går under samlebetegnelsen "de unge" sannsynligvis er selvstendige individer med egne meninger, på samme måten som de som sogner til gruppa vi kan kalle "de eldre" er det?
Yngre folk er ingen homogen gruppe hvor alle innafor en viss aldersgruppe nødvendigvis mener og tenker det samme. Kanskje vi som er eldre liker å tro det, men er ikke det bare for å gjøre det enkelt for oss selv og samtidig frata yngre mennesker muligheten til å være selvstendig tenkende individer?

Kanskje, men bare kanskje, man kan snu på det også? La de yngre selv ta initiativ og ansvar for å melde seg inn og bidra hvis de ønsker det? Jeg er ikke i den minste tvil om at det ville ha gått veldig bra. Etter mitt syn er det mange yngre( ikke alle selvfølgelig ) i dag som går langt eldre folk en høy gang hva kommer til både engasjement og kunnskap og som garantert hadde hatt mye å bidra med.

Er det her vi skal dra inn diskusjonen om 16-åringer bør stemme ved Stortings- og kommunevalg? :mrgreen: Personlig liker jeg argumentet med at mange 16-åringer ikke er modne nok i hodet til å forstå politikk og hva deres stemme går til, og derfor skal de ikke få stemme. Vel, det er ikke akkurat alle 50-åringer(kun et eksempel) heller ;)
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Aug 2014, 11:37

Det er riktig Richard( selv om dette med 16-åringer er interessant. Hvorfor anses de f.eks. voksne nok til å bli straffeforfulgt, men ikke til å stemme ved valg? ), men det jeg ville fram til her var at de som går under samlebetegnelser som f.eks. "unge", "eldre", "kvinner", "innvandrere" osv., ikke nødvendigvis er en homogen masse som tenker og mener nøyaktig det samme. Derfor kan det( i makedsføringsøyemed ) være ganske komplisert å "treffe" hvis man skal forsøke å få noen fra en gitt "gruppe" interessert i å bli med i f.eks. en organisasjon.

Jeg har alltid tenkt slik, og her er det mulig jeg er konservativ som pokker, at hvis man er interessert i et eller annet tema så må man gjøre noe aktivt for å delta, tilegne seg kunnskap osv.
Eller for å si det sånn, det var ikke Stoke og Skeid som banka på døra mi og spurte om jeg hadde lyst til å bli supporter. Det var heller motsatt, men for all del, må hende andre igjen ser det annerledes i forhold til det temaet og det får vel være greit. :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 02 Aug 2014, 13:17

Hei igjen Morten

Tusen takk for hyggelig invitasjon med å bidra . :D .
Det var smigrende at du gjerne vil ha innspill og tanker fra min side.
Og også strålende at du ønsker nye tanker og ideer velkommen med entusiasme og interesse.

For øyeblikket oppfatter jeg at mine tanker og visjoner er ikke forent med Styrets mål.
Jeg må derfor takke høflig nei til ditt ønske om bidrag og innsats .

Jeg håper at jeg kanskje kan bistå ved en senere anledning

Mvh

Lilledino
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Aug 2014, 13:46

Lilledino skrev:Hei igjen Morten

Tusen takk for hyggelig invitasjon med å bidra . :D .
Det var smigrende at du gjerne vil ha innspill og tanker fra min side.

For øyeblikket oppfatter jeg at mine tanker og visjoner er ikke forent med Styrets mål.
Jeg må derfor takke høflig nei til ditt ønske om bidrag og innsats .

Jeg håper at jeg kanskje kan bistå ved en senere anledning

Mvh

Lilledino

Det var synd.
Det hadde vært fint hvis du hadde kunnet konkretisere idèene dine noe mer og kommet med forslag til hvordan du selv kunne ha vært delaktig til å sette disse ut i livet.
Som nevnt før består styret i SCSBN av flere enn en person og beslutninger tas etter diskusjoner hvor flertallet til slutt utgjør tunga på vektskåla.
Jeg forstår heller ikke denne setningen: "For øyeblikket oppfatter jeg at mine tanker og visjoner er ikke forent med Styrets mål." For det første har du, så vidt meg bekjent, aldri vært i kontakt med Styret om dine "tanker og visjoner" og for det andre er det litt problematisk å forstå hva disse "tankene og visjonene" helt konkret består av.

I går forespurte du om hvordan du kunne bidra og jeg forklarte deg hvordan du kunne gjøre dette og oppfordret deg også til å gjøre skrivebordsteori og forumpreik om til praktisk handling. Nå har du, noen timer senere, plutselig snudd helt om. Det er beklagelig, men det er aldri for sent å snu nok en gang. Det er helt opp til deg hvorvidt du ønsker å jobbe videre med idèene om forandringer og f.eks. etablering av en twitter-side. Ta gjerne kontakt med andre i styret hvis du føler eller mener at jeg ikke er den rette for å hjelpe deg videre.

Lykke Til og Stå På! :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest