Lilledino skrev:Om en ikke ønsker å øke "populariteten" hos de unge, fordi de er "useriøse", så er jeg nok ikke rett person.
...og en ting til: Har det slått deg at de som går under samlebetegnelsen "de unge" sannsynligvis er selvstendige individer med egne meninger, på samme måten som de som sogner til gruppa vi kan kalle "de eldre" er det?
Yngre folk er ingen homogen gruppe hvor alle innafor en viss aldersgruppe nødvendigvis mener og tenker det samme. Kanskje vi som er eldre liker å tro det, men er ikke det bare for å gjøre det enkelt for oss selv og samtidig frata yngre mennesker muligheten til å være selvstendig tenkende individer?
Kanskje, men bare kanskje, man kan snu på det også? La de yngre selv ta initiativ og ansvar for å melde seg inn og bidra hvis de ønsker det? Jeg er ikke i den minste tvil om at det ville ha gått veldig bra. Etter mitt syn er det mange yngre( ikke alle selvfølgelig ) i dag som går langt eldre folk en høy gang hva kommer til både engasjement og kunnskap og som garantert hadde hatt mye å bidra med.