Huth ute i flere uker

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Huth ute i flere uker

Innlegg Torstein Norevik » 29 Nov 2013, 13:53

Mark Hughes har bekreftet at Robert Huth vil være ute av spill i flere uker på grunn av en kneskade. Huth måtte jo forlate banen med skade i kampen mot Sunderland, og alle som kjenner til "the Berliner-wall" vet at det skal fryktelig mye til før han kaster inn håndkleet. Det snakkes om at en operasjon kan være nødvendig.

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9048 ... -of-weeks-

Dette er dårlig nytt for oss, selv om vårt vanligvis så pottetette midtforsvar nok ikke har fremstått like solid og kompakt denne sesongen som vi har vært bortskjemte med tidligere år.

Da spørs det hva Hughes velger for å løse dette problemet. Det mest nærliggende er vel kanskje å sette inn Cameron som midtstopper og Wilko på høyreback, ettersom det var den løsningen som ble valgt da Huth hinket av på lørdag. Om Hughes velger å beholde Cameron på høyreback er vel kanskje Muniesa eller Wilson de mest nærliggende tipsene når det gjelder hvem som skal erstatte den tyske granittblokken.

Også Arnautovic er ute mot Everton. Så jeg er redd vi skal få det tøft på Goodison. Kampen er vanskelig i utgangspunktet, ettersom Everton er et godt lag, og den blir ikke noe enklere når sentrale spillere må stå over med skader.... :?
Sist endret av Torstein Norevik den 29 Nov 2013, 15:42, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Huth ute i flere uker

Innlegg Svein Nilsen » 29 Nov 2013, 15:23

Mange gode (håper jeg) alternativer. Synd hvis vi "ofrer" Cameron som spiller veldig bra på backen. Pieters er vel også et alternativ, og Wilson som du skriver Torstein. Den jeg håperr går rett inn er Muniesa slik at vi beholder begge backene. Men mest sannsynlig Cameron inn og Wilko på høyre back. Merk at Baines er ute for Everton, han er minst like viktig for de som Huth er for oss.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Re: Huth ute i flere uker

Innlegg Torstein Norevik » 14 Mar 2014, 18:02

Dårlige - om ikke uventede - nyheter fra Stoke i dag, der Mark Hughes bekrefter at Huth er ute for resten av sesongen. Peter Coates antydet jo det samme tidligere i uken, men dette er altså nå bekreftet. :(

Kneet har ikke respondert slik man håpet på, etter hvert som det har blitt utsatt for større belastning, og Huth ble derfor operert på nytt i går.

Det jobbes nå ut fra at Huth skal være klar til innsats igjen ved sesongstart i august.

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9213 ... ext-season

Jeg må innrømme at jeg er litt bekymret. Kneskader er ikke å kimse av, og kanskje spesielt ikke når man begynner å nærme seg de 30 slik Huth gjør. Vi får bare håpe at gårsdagens operasjon viser seg vellykket, og at Huth enda har noen gode sesonger igjen, som den klippen i vårt midtforsvar han har vært, helt siden overgangen fra Middlesbrough. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest