Før Stoke - Norwich

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Stoke - Norwich

Innlegg TrondG » 25 Sep 2013, 12:22

Da er det endelig klart for mitt første besøk til Stoke-on-Trent. Drar bort fredag og hjem igjen mandag. Nervene i høyspenn! Noen andre som skal bort?

Norwich er i dårlig form, men har en dårlig magefølelse på at de skal klare å snu trenden borte mot oss. I tillegg spiller vi i kveld mot Tranmere, kanskje den kampen kan bli utslagsgivende for resultatet på søndag? Forhåpentligvis banker vi Norwich 3-0 hjemme, som seg hør og bør. :mrgreen:
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Re: Før Stoke - Norwich

Innlegg pål - lillehammer » 25 Sep 2013, 13:30

Lykke til og nyt det. Vi banker Norwich og Chris Houghton får sparken i Norwich. Greit å få på CVen det på første Stoke tur. Jeg reiser over på neste hjemmekamp mot WBA
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 25 Sep 2013, 16:35

Pål, jeg drar også over mot WBA. Skal du bo på Tollgate? Og Trond, lykke til og ta med deg 3 poeng hjem 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 29 Sep 2013, 13:07

Jeg er veldig spent på hvordan nye Stoke står frem i dag. Vil vi oppleve at vi fører kampen både i banespill og sjanser og vinner en fortjent seier. Har vært mye positivt så langt i sesongen og det er bare å håpe at MH gutter fortsetter i det samme sporet. Viktig at vi vinner i dag, da etablerer vi oss godt i den øvre halvdelen av tabellen, med et tap vil en være godt nede i den nedre halvdelen av tabellen. Jeg har en magefølelse på at Arnatautovic viser seg skikkelig fram på Britannia i dag. Han har vært positiv og har med sin teknikk hatt to fine assister på de to kampene han har spilt, som vi sårt har trengt i laget. Tipper vi vinner 2-0 hvor Arnatautovic scorer ett og får en assist. Og tipper MH stiller slik, Begovic, Cameron, Huth, Schawcross, Pieters, Arnatautovic, Adam, Ireland, NZonzi, Walters og Jones
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 29 Sep 2013, 13:20

torage skrev:Jeg er veldig spent på hvordan nye Stoke står frem i dag. Vil vi oppleve at vi fører kampen både i banespill og sjanser og vinner en fortjent seier. Har vært mye positivt så langt i sesongen og det er bare å håpe at MH gutter fortsetter i det samme sporet. Viktig at vi vinner i dag, da etablerer vi oss godt i den øvre halvdelen av tabellen, med et tap vil en være godt nede i den nedre halvdelen av tabellen. Jeg har en magefølelse på at Arnatautovic viser seg skikkelig fram på Britannia i dag. Han har vært positiv og har med sin teknikk hatt to fine assister på de to kampene han har spilt, som vi sårt har trengt i laget. Tipper vi vinner 2-0 hvor Arnatautovic scorer ett og får en assist. Og tipper MH stiller slik, Begovic, Cameron, Huth, Schawcross, Pieters, Arnatautovic, Adam, Ireland, NZonzi, Walters og Jones

Vi har vel hatt to tester så langt (se bort fra C-cup). Mot ligaens svakeste lag, Palace, lykkes vi ikke å styre spillet i første omgang. Dette kan skrives på at laget ikke var etablert og at stallen var tynnere enn i dag. Mot et annet noe svakt lag, WH, lykkes vi bra. Vi tok dem på senga og hadde grepet i 2 * 45. I dag er utgangspunktet og forventningene for mange som du skriver; 3 greie poeng og kontroll på banespill. Det fascinerende med fotballer jo at dette ikke kan bestemmes på forhånd - jf seinest gårsdagens resultat for manchester lagene og real madrid for den sak skyld. La oss håpe at alle gutta har fult fokus og i tillegg til å få til små-sjarmerende spill mest av alt har full innsats og energi, blør for 2.ballene, er bånn solide hjemover, ikke minst på dødball (jf. slurv på Emirates) og at en eller flere av våre framstår effektive innen for 5 og 16 meters boksen. Ganske mye som skal klaffe for å lykkes slik vi alle ønsker, når vi møter et lag som har mer kniv på strupen enn oss. Jeg har trua ;)
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 29 Sep 2013, 13:32

Knut Ole skrev:
torage skrev:Jeg er veldig spent på hvordan nye Stoke står frem i dag. Vil vi oppleve at vi fører kampen både i banespill og sjanser og vinner en fortjent seier. Har vært mye positivt så langt i sesongen og det er bare å håpe at MH gutter fortsetter i det samme sporet. Viktig at vi vinner i dag, da etablerer vi oss godt i den øvre halvdelen av tabellen, med et tap vil en være godt nede i den nedre halvdelen av tabellen. Jeg har en magefølelse på at Arnatautovic viser seg skikkelig fram på Britannia i dag. Han har vært positiv og har med sin teknikk hatt to fine assister på de to kampene han har spilt, som vi sårt har trengt i laget. Tipper vi vinner 2-0 hvor Arnatautovic scorer ett og får en assist. Og tipper MH stiller slik, Begovic, Cameron, Huth, Schawcross, Pieters, Arnatautovic, Adam, Ireland, NZonzi, Walters og Jones

Vi har vel hatt to tester så langt (se bort fra C-cup). Mot ligaens svakeste lag, Palace, lykkes vi ikke å styre spillet i første omgang. Dette kan skrives på at laget ikke var etablert og at stallen var tynnere enn i dag. Mot et annet noe svakt lag, WH, lykkes vi bra. Vi tok dem på senga og hadde grepet i 2 * 45. I dag er utgangspunktet og forventningene for mange som du skriver; 3 greie poeng og kontroll på banespill. Det fascinerende med fotballer jo at dette ikke kan bestemmes på forhånd - jf seinest gårsdagens resultat for manchester lagene og real madrid for den sak skyld. La oss håpe at alle gutta har fult fokus og i tillegg til å få til små-sjarmerende spill mest av alt har full innsats og energi, blør for 2.ballene, er bånn solide hjemover, ikke minst på dødball (jf. slurv på Emirates) og at en eller flere av våre framstår effektive innen for 5 og 16 meters boksen. Ganske mye som skal klaffe for å lykkes slik vi alle ønsker, når vi møter et lag som har mer kniv på strupen enn oss. Jeg har trua ;)

Ja, og jeg synes jo vi har kommet spillemessig greit ut av kampene mot både Liverpool, Man C og Arsenal. Liverpoolkampen fikk jeg ikk sett, men har jo skjønt at der holdt vi på å stjele med oss ett poeng, mens vi hadde fortjent å vinne mot City og hadde ballen mest i 2. omgang mot Arsenal. Dette er jo en utvikling som er helt ny og som viser en mye mer offensiv og positiv syn på fotballen som jeg liker :)
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 29 Sep 2013, 13:55

Ja, og jeg synes jo vi har kommet spillemessig greit ut av kampene mot både Liverpool, Man C og Arsenal. Liverpoolkampen fikk jeg ikk sett, men har jo skjønt at der holdt vi på å stjele med oss ett poeng, mens vi hadde fortjent å vinne mot City og hadde ballen mest i 2. omgang mot Arsenal. Dette er jo en utvikling som er helt ny og som viser en mye mer offensiv og positiv syn på fotballen som jeg liker :)

Enig, men det er helt andre utgangspunkt. Ikke store forventninger om resultat. Nå skal vi liksom ha tre poeng i lomma før avspark, det er egentlig mer krevende. Gir vi fra oss et frispark rett utenfor 16 meter boksen (feil av en av våre trege karer; Adam, Shawx) og vips et knalltreff på et frispark og kanariene kan ha fått målet de behøver. Ne nei, det må ikke skje.... Men det jeg prøver å si er at dette ikke er en spasertur i parken :-/
Knut Ole
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest