Takk Pulis!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Takk Pulis!

Innlegg mfkpotter » 25 Mai 2013, 10:37

Morten T. skrev:Så denne mannen hadde IKKE ambisjoner?:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sp ... -Pott.html

Hat gjør blind, men det er synd og skam at beslutningstagerne låner øre til disse folka som skriker høyest, men uten innhold... :(

Nei, denne mannen hadde ingen ambisjoner utover at Stoke City skulle oppnå 40 poeng.
TP var ikke mannen for å revolusjonere noen ting i Stoke City, han kjørte akkurat den samme linjen i alle år. Å komme med dette her nå blir for dumt spør du meg.
Å tro at TP plutselig skulle endre spillestil, og i tilegg begynne å satse på unggutter tror jeg absolutt ingen ting på.
Hvor mange unggutter fikk egentlig sjansen under TP, svært svært få. Det ble med noen få unntak kjøpt dyre eldre etablerte spillere som det ikke var mulig å selge videre med noen form for fortjeneste.
Nei, dette skulle han ha startet med mye tidligere for å hatt noe snev av troverdighet.

Det er nok ikke bare hat som gjør blind Morten, enorm beundring av TP gjør ikke det noe mindre.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Mai 2013, 11:31

mfkpotter skrev:

Hat gjør blind, men det er synd og skam at beslutningstagerne låner øre til disse folka som skriker høyest, men uten innhold... :(

Nei, denne mannen hadde ingen ambisjoner utover at Stoke City skulle oppnå 40 poeng.
TP var ikke mannen for å revolusjonere noen ting i Stoke City, han kjørte akkurat den samme linjen i alle år. Å komme med dette her nå blir for dumt spør du meg.
Å tro at TP plutselig skulle endre spillestil, og i tilegg begynne å satse på unggutter tror jeg absolutt ingen ting på.
Hvor mange unggutter fikk egentlig sjansen under TP, svært svært få. Det ble med noen få unntak kjøpt dyre eldre etablerte spillere som det ikke var mulig å selge videre med noen form for fortjeneste.
Nei, dette skulle han ha startet med mye tidligere for å hatt noe snev av troverdighet.

Det er nok ikke bare hat som gjør blind Morten, enorm beundring av TP gjør ikke det noe mindre.

Jeg tror det er svært få, om noen, som utviser nesegrus beundring av Pulis. Men noen av oss( inkl. meg selv ) forsøker kanskje å dempe litt av alt mishaget som denne mannen har fått kasta mot seg i mange år av enkelte som har hatt klokkertro på at Stoke ville havne i skyggenes dal med denne mannen bak roret. Så er det litt som nevnt før at de som har brukt sterke ord og vendinger og "advart" mot at Pulis ville føre Stoke til nedrykk og har gått ut høyt og kringkasta dette år etter år etter år etter år, KANSKJE har blitt tatt litt mer alvorlig enn det som ideelt sett burde ha vært tilfelle? Mange rapporter fra Stoke forteller jo om at keyboard-fansen hadde sitt å si på sparkingen fordi de ville ha mer "underholdning" og en annen retning. De har jo tatt feil hvert eneste år( og jeg tok også feil da jeg trodde klubben ville rykke ned de første sesongene og har null problemer med å innrømme det ), men de ble allikevel hørt...

Og apropos planen. Hva er galt med å ville etablere en klubb i PL over 5 år, reise til Tyskland og Spania på studietur for dernest og implementere noen av prinsippene man har lært inn i klubben? Pulis viser jo faktisk her at han er langt mindre sta enn det mannens værste kritikere har hevdet i en årrekke. Hvem vet, kanskje det heller er de mest fanatiske kritikerne av mannen som burde jobbe litt med dette med stahet og de greiene der?
Problemet er vel heller muligens at Pulis ville at forandringene skulle skje gradvis og med små skritt over flere år og det virker ikke å ha vært godt nok for de som har irritert seg over mannen i en årrekke og som til slutt fikk viljen sin. Du kan mene at det er så dumt du bare vil, men å se ting i litt lengre tidsperspektiv synes jeg snarere er klokt enn dumt...

Nå er vi alle spent på forandringen og omveltningen som vil skje i Stoke. Det skal bli moro, spennende og særdeles interessant å følge de neste sesongene og ikke minst skal det bli spennende å se hvilken manager som kommer inn. Etter å ha tilegnet meg kunnskap om Martinez fra Wigan så er jeg ikke like begeistret for han lenger( Jøss, jeg forandret mening og turte faktisk å innrømme det etter å ha tilegnet meg kunnskap! Bra, Morten! ;) ). Han har gjort Wigan dårligere enn det forgjengerne Jewell og Bruce gjorde( og de hadde IKKE mer midler til rådighet ). Benitez havner vel i Napoli, så da gjenstår det å se hvem som kommer inn og kan begeistre de som har lidd seg gjennom disse forferdelige årene under Pulis.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 25 Mai 2013, 13:54

mfkpotter skrev:

Hvor mange unggutter fikk egentlig sjansen under TP, svært svært få. Det ble med noen få unntak kjøpt dyre eldre etablerte spillere som det ikke var mulig å selge videre med noen form for fortjene
Nei, dette skulle han ha startet med mye tidligere for å hatt noe snev av troverdig

Enig mr:-)
Når vi ser ka TPhar kjøp de siste 7 år....å brukt av pund....helt utrolig at ikke vi e blandt de 5-8 beste vært år, slutt å dyrk mr TP no. TP mål var kort å godt å bli i PL...å komme over 40 poeng.
monken
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 25 Mai 2013, 14:37

Hvis dette er sant, at TP hadde en plan han hadde jobbet med lenge, burde han fått en sesong til. Vi hadde nok ikke rykket ned, men av respekt for det han har gjort synes jeg han hadde fortjent det. Hvis Coates var redd for å kaste bort penger på overganger kunne han heller vært litt restriktiv på det området. Men det betyr nok mest sannsynlig at PC ikke hadde troen på det TP ønsket å sette igang.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 25 Mai 2013, 16:00

Ambisjoner skal deles og synliggjøres, slik at alle har et felles mål, og vet hvor vi skal.

Når TP tidligere har sagt at han er happy med å holde seg, og 40 poeng er hans mål, og ikke noe annet,leser jeg at det er hans mål og ambisjon.

Om det dukker opp andre ting i ETTERKANT, så er det bare dumt, og mest trist. Slike mål og langsiktig strategi skal forankres og tydliggjøres.

Nok et eksempel på at TP dessverre ikke er rett mann for å ta oss videre.

(Og når det er sagt, får jeg noen ganger et inntrykk av at mange håper det skal gå dårlig neste år, for å kunne si : Hva var det jeg sa, det var idiotisk å frigi TP)
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest