Morten T. skrev:Torstein Norevik skrev:Som Ola så treffende sa det her inne....manns minne går ikke lenger tilbake enn 14 dager.....

Jeg sitter derfor og lurer på om Chrouch og Jones har spilt sammen tidligere i år ? Settingen har vel stort sett vært at Jones har kommet på for Crouch. Det kunne ha vært spennende å prøve de to sammen, nå som Jones er i bra slag.
Denne sesongen har ikke kombinasjonen Crouch/Jones blitt forsøkt og jeg antar at det er erfaringene fra forrige sesong som ligger til grunn. De to sammen på topp var IKKE vellykket. Crouch bør parres med Jerome eller en skadefri Owen. Walters bør være fjerdevalg og Jones bør bare brukes ved evt. mange forfall fram til han selges i Januar-vinduet.
Nå har det vel gått 23 kamper eller noe i den duren siden sist Jones scora. Okei, flere av kampene har han kommet inn som innbytter og det gir jo totalt sett færre antall minutter å putte ballen i nota på, men faktum er at han begynner å nærme seg smått legendariske Vincent Pericard hva angår effektivitet og produktivitet ....
Jo, men da kombinasjonen ble prøvd i fjor var vel Jones nokså utafor, så det var vel ikke annet og vente at det ikke fungerte ?

Den siste tida har han vært langt bedre, selv om han var anonym i dag, men så fikk han da også null hjelp

Som du skjønner har jeg et litt schizofrent forhold til Jones. I starten i Stoke synest jeg han virket veldig bra, men mista jo troen etter hvert som han serverte den ene uengasjerte forestillingen etter den andre. Men synest han har skjerpa seg mange hakk i år, og virker farligere enn på lenge. Derfor synest jeg det hadde vært interessant å prøve han i tospann med Crouch.
Det at han ikke har scora på lenge legger jeg mindre vekt på. Han har bare hatt sporadiske innhopp, noen minutter her og der, og da er det vanskelig å få flyt. I likhet med Fuller, da han slutta å score.....
Men misforstå meg rett, det er ikke slik at jeg er stor fan av Jones. Og det er derfor heller ikke slik at jeg hadde blitt fryktelig skuffa om vi casha inn på han i januar

De er vel heller slik at jeg synest at han ikke er noe dårligere alternativ
enn en Crouch ute av form. Crouchy begynner også å få en del kamper uten nettsus, selv om han som regel spiller store deler av kampene. Crouchy er vår beste spiss, når han er i form, men jeg rangerer vel muligens Jones som nr. 2, under forutsetning av at også han er i form. Jerome er meget rask og profitterer på det. Men han brenner for mange sjanser til at han får tommelen opp fra meg, på bekostning av Jones.
Men Crouch/Jones ? I en tid hvor vi knapt nok scorer mål, hva har vi å tape på å prøve ut den kombinasjonen noen kamper ? Vi vil neppe score mindre enn det vi gjør nå.....