Uavgjortspesialisten

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Uavgjortspesialisten

Innlegg Torstein Norevik » 19 Sep 2012, 16:00

Stoke har åpnet sesongen med fire strake uavgjorte, hvilket er uvanlig og oppsiktsvekkende. Mener jeg hørte noe om at det kun er Crystal Palace som har gjort noe tilsvarende i Premier League. Det urovekkende var at de den sesongen rykket ned..... :o men det er jeg rimelig trygg på ikke vil skje med Stoke ;)

Har for moro skyld kikket på alle kampene vi har spilt i år, også de seks privatkampene, og cupkampen. Det viser seg at på totalt 11 kamper har vi spilt hele 8 uavgjorte. ;)

I 8 av de 11 kampene har vi scoret ett mål, hverken mer eller mindre. ;) Og i hele 6 av de 11 kampene, altså over halvparten, har resultatet blitt 1-1.

Tilfeldigheter ? Tja...jeg tror kanskje ikke det. Det gir vel bare uttrykk for det som har vært en trend i lang tid, at vi er relativt solide bak, og ikke slipper inn så mye, samtidig som vi scorer (for) lite. I den grad det er uttrykk for å være solide bak når vi bare har en "clean sheet" på de 11 kampene......

Ingen seire i ligaen så langt.....men heller ingen tap. På sistnevnte statistikk er vi kun i selskap med Chelsea, Arsenal og Man. C....og Sunderland, som imidlertid bare har spilt 3 kamper. Vi kan tåle å bli nevnt i samme åndedrag som disse...... :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Uavgjortspesialisten

Innlegg jørgen » 19 Sep 2012, 21:50

Synes 4 uavgjorte kamper er en god start.

Borte mot et nyopprykket lag er ALLTID tøft, og ett poeng er grei fangst (vi burde fått med oss 3 poeng, men men).
Uavgjort hjemme mot et topplag som Arsenal er alltid bra.
Uavgjort borte mot Wigan er rimelig greit mtp hvordan vi har slitt mot dem tidligere.
Å rappe 1 poeng mot regjerende seriemester faller alltid i smak!

Det gir oss som alle vet 4 poeng, og når man tenker etter hadde faktisk bare en seier nesten vært det samme. Det sier hvor viktig det er å gå for seier fremfor å sikre mot lag utenom topp 6 ;)
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Re: Uavgjortspesialisten

Innlegg Sven-Erik » 19 Sep 2012, 22:44

og nå som Chelsea slet seg til 2-2 mot Juventus i kveld, er jeg ganske sikker på av vi tar minst ett poeng mot de også. Tror Chelsea kjenner denne i beina noen dager :D
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest