Overskriften er egentlig et meget godt spørsmål, som åpner opp for mange svar.....

Hadde ikke anledning til å se kampen i dag, men har forstått ut fra innleggene her på forumet at det var begredelige greier. Og det bringer meg inn på det som egentlig er mitt hovedpoeng.
Vi har på rekke og rad nå spilt gode, eller i alle fall relativt gode, kamper mot sterke lag som Man. C, Tottenham, Liverpool og Chelsea, og jeg kan kanskje i samme åndedrag også nevne bortekampen mot Valencia. På den annen side ser vi at vi gang på gang taper mot lag som Wigan, WBA, QPR og Bolton, for å nevne noen av lagene vi normalt skal kunne være kapable til å slå, i alle fall hjemme.
Dette har vi også sett tidligere om årene, så dette kan neppe være tilfeldigheter, men danner over tid et mønster. Jeg våger faktisk påstanden om at hadde vi slått denne type lag, lagene vi normalt skal kunne hamle greitt opp med, så ville vi ha vært inne i topp 8 med grei margin, uten at jeg kan si at jeg har finregnet på det (men det er bare 4 poeng fram...).
Nøkkelen til videre fremgang for Stoke ligger derfor ikke i å gjøre det enda bedre mot lag som Chelsea, Man.C og Liverpool, men å begynne å vinne de kampene der vi omtales som forhåndsfavoritter, i stedet for å gå på blemme etter blemme mot disse lagene.
Jeg har ikke noe fasitsvar på hvorfor det er blitt slik. Kan det være at spillerne yter litt ekstra når noen av de "store" lagene står på motsatt banehalvdel og at det er dette som gir slike utslag ? Eller kan det være at taktikken som legges opp passer bedre mot de "store" lagene enn mot de mindre ? Kanskje er det rett og slett slik at spillermaterialet vårt passer bedre til å jage og "stjele" ball, heller enn å prøve å føre kampene ?
Tja....

Ikke vet jeg, men knekker TP og co. denne koden, vil vi i alle fall, etter mitt syn, ha kommet et betydelig steg videre.....