Nedrykk og de greiene der...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Nedrykk og de greiene der...

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2012, 00:01

Er det egentlig noe vits å snakke om nedrykk og lage skjemaer om det lenger( jeg gjorde det den første sesongen i PL ), og attpåtil skjelve i buksene?
Bør vi ikke snart bare erkjenne at Stoke er en rik klubb med en god spillerstall og heller snakke om at det vil være skuffende hvis klubben ikke plasserer seg inne blant de 10 beste?

Ja, jeg veit hvor vi kommer fra og blablabla, men faktum er at det er en god del klubber i PL( og utafor også ) som bare kan drømme om å ha de økonomiske musklene Stoke har og den troppen vi har pr. dato( som enda ikke er komplett, men dog ). Jeg leste et sted for noen uker siden at Stoke har brukt mer penger enn Man United de siste årene på spillerkjøp, bare for å sette det hele litt i kontekst.

Ja, jeg vet at det går opp og ned i fotball og fire-fem strake tap så er vi i nedrykksstriden. Jeg finner det bare ikke realistisk at vi skal havne der. Først og fremst skyldes det kvaliteten i Stoke sin tropp, dernest at det finnes en god bunch med lag som ikke holder samme nivå over en hel sesong.

Agree?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Nedrykk og de greiene der...

Innlegg Lilledino » 04 Jan 2012, 09:38

Klart vi må se oppover og ikke nedover..

Men, i tillegg må en være realistisk og erkjenne at det er jevnt i år og det svinger kjapt ...

Statistikk er morsomt, og det er spennende å se tendenser og lese utviklingen.

Når det er sagt, så har ikek Stoke spilt 100 % overbevisende, så heeelt trygge kan en aldri være.
Men, at vi har stabilisert oss somet PL lag, det er jeg enig i ! Og at det er en bunch dere nede, som sloss i gjørma, er deilig...

Bra at du har sluttet med å lage skjemaer Morten, men for meg, og kanskje andre er det en morsom liten hobby.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2012, 10:29

Lilledino skrev:Bra at du har sluttet med å lage skjemaer Morten, men for meg, og kanskje andre er det en morsom liten hobby.

Jeg har ikke sluttet å lage skjemaer, men hadde jeg laget ett i dag, så ville jeg sett på hva gjennomsnittspoengsummen for en 10. plass i PL har vært siden det ble innført 20-klubbsserie, for dernest å se om laget hadde greid å følge snittet gjennom sesongen.

Stoke er ikke lenger en klubb med sjarmerende forfall som må kjempe med ryggen mot veggen. Det er en rik klubb i sportslig vekst. Det bør også avspeile evt. målsettinger og.....skjemaer.

Men, i tillegg må en være realistisk og erkjenne at det er jevnt i år og det svinger kjapt ...
Det er dette jeg mener IKKE er realistisk. Okei, klubben kan i værste fall ramle ned til 14.-15. plass, men nedrykk? No Way!
Vi har 11 poeng igjen for å nå den "magiske" 40-poengsgrensa og er så vidt halvspilt. Det er faktisk rimelig urealistisk å tro på nedrykk med spillerstall og prestasjonene hittils tatt i betraktning. Stoke bør heller fokusere på å komme inn i Europa neste sesong også.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 04 Jan 2012, 18:31

Vi må nok bare innse følgende; Vi er ingen døgnflue, vi har kommet til Premier League for å bli! Sett i et historisk perspektiv for noen få år siden ville nok flere av oss kappet bort opptil flere kroppsdeler i bytte mot 29 poeng etter 20 kamper i selveste Premier League. Vi sleit da på nivå 3 og spilte mot Chesterfield og Wrexham!
Også økonomisk tilhører vi den øverste halvdelen av Premier League, det er vel bare de med utenlandske fantasitrillioner som er betydelig foran oss. At vi har en lokal supporter som eier og en erkebritisk manager tror jeg teller til vår fordel i dag og enda mer i fremtiden.
Men, før vi tar helt av er det vel også på sin plass å minne om følgende; Vi har fått betydelig flere poeng enn vi fortjener ut i fra spill og målsjanser, "snur" dette i den andre halvdelen av sesongen kan det bli poengtørke og ta raser vi fort nedover på tabellen. Vi skaper færreste målsjanser av ALLE lag i PL og scorer også få mål totalt sett. Spillemessig har vi utviklet oss noe siden opprykket (ok, kanskje ikke på bortebane!), men vi trenger et par forsterkninger i dette vinduet for å fortsette utviklingen - for deretter å etablere oss skikkelig på den øverste halvdelen slik at vi for fremtiden tar frem kuleramme og statistikk som viser veien mot Europa fremfor veien til Championsship.
Men viktigst av alt, vi har lykkes godt de siste sesongene og poengfangsten så langt har vært formidabel, og WE PLAY HOW WE WANT!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg bejori » 05 Jan 2012, 00:19

Har sett på Newcastle-Man United og må bare si det igjen. For en giganttabbe å ikke sikre seg BA da vi hadde sjansen, uansett hvor mye han skulle hatt i lønn. Han er virkelig en klassespiller.
bejori
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 05 Jan 2012, 14:03

bejori skrev:Har sett på Newcastle-Man United og må bare si det igjen. For en giganttabbe å ikke sikre seg BA da vi hadde sjansen, uansett hvor mye han skulle hatt i lønn. Han er virkelig en klassespiller.

Enig! Surt han ikke er hos oss. Han dokumenterer og dokumenterer (allikevel må jeg vel bare innfinne meg med at etterpåklokskap, som er den mest nøyaktige vitenskap, ikke har noe med klokskap å gjøre)
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg pål - lillehammer » 11 Jan 2012, 18:39

Utrolig surt med Demba Ba ingen tvil om det. Men vi har mange gode spillere nå og bør sikte mot topp 10. Den store stallen med gode spillere kan det være en stund til vi har igjen. Dette er en europaliga stall og det er vel ikke helt sikkert vi er der neste år. Da tviler jeg på at vi har riktig så stor stall som nå.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 11 Jan 2012, 19:38

Blir deppa hver gang jeg ser BA score... Merkelig med vårt medisinke apparat.. Kanskje noen her bør vurdere sin stilling ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 11 Jan 2012, 22:16

Greia med Ba var at Stoke ikke fikk forsikring på spilleren pga kneet. Det var mange flere penger involvert enn det WH kom unna med, Pulis har hintet om en kjøpssum på rundt 8 mill, og da må klubben sikre seg ved å forsikre spillerne, det fikk de altså ikke og dermed tok ikke Stoke sjansen.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Jan 2012, 22:53

Spist er spist.

Vi får heller selge Jones, Sidibe, Collins, Tonge, Soares og Arismendi, slik at vi kan bruke pengesummen vi får på å hente en som ligner på Ba... :P
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest