Før Gillingham-Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Gillingham-Stoke

Innlegg Morten T. » 04 Jan 2012, 22:53

3. runde i FA-cupen og ingen har vel glemt hvordan det gikk i den cupen i fjor? :)
Det blir selvfølgelig vanskelig å repetere den formidable prestasjonen i år igjen, men hvorfor ikke prøve? Gillingham bør være en overkommelig motstander for våre gutter, men dette er jo en festdag for klubbene langt nede i divisjonene så Stoke bør passe seg litt...

Dette er en spesiell kamp for Pulis som var manager for Gillingham i fire sesonger, før han jo fikk sparken dagen etter at klubben hadde røket mot Manchester City( Those Bastards! ) i play-off finale på Wembley om opprykk til Championship. Pulis ble anklaget for å ha forsøkt å bedrive pengeutpressing av klubbformann Paul Scally( som fortsatt er formann ) og jeg tror faktisk at Pulis ble dømt også. Vi får se hva som venter, men senest i fjor i frb. med FA-cupfinalen uttalte Scally at han ikke hadde mye til overs for Pulis.: "In my 37 years of working with many, many people, Tony Pulis is the most evil, despicable person I have ever worked with. I have never doubted his coaching ability, in fact I’ve always said Tony was a very good coach, but I don’t have much more to say about him. The reason the team performed so well in 1999 was they were a great bunch of lads. My grandmother could have run that team that day. It was a game that people still talk about."

Her kan det bli mye morro, også av utenomsportslig karakter! :P

Pulis har uttalt at han vil stille med et sterkt lag, men jeg tror han vil rokere litt:

Begovic-
Shotton-Upson-Shawcross-Higginbotham
Pennant-Diao-Palacios-Delap-
Fuller-
Jones

Benk: Nash-Huth-Whitehead-Jerome-Crouch-Arismendi
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Før Gillingham-Stoke

Innlegg mfkpotter » 05 Jan 2012, 09:59

Morten T. skrev:3. runde i FA-cupen og ingen har vel glemt hvordan det gikk i den cupen i fjor? :)
Det blir selvfølgelig vanskelig å repetere den formidable prestasjonen i år igjen, men hvorfor ikke prøve? Gillingham bør være en overkommelig motstander for våre gutter, men dette er jo en festdag for klubbene langt nede i divisjonene så Stoke bør passe seg litt...

Dette er en spesiell kamp for Pulis som var manager for Gillingham i fire sesonger, før han jo fikk sparken dagen etter at klubben hadde røket mot Manchester City( Those Bastards! ) i play-off finale på Wembley om opprykk til Championship. Pulis ble anklaget for å ha forsøkt å bedrive pengeutpressing av klubbformann Paul Scally( som fortsatt er formann ) og jeg tror faktisk at Pulis ble dømt også. Vi får se hva som venter, men senest i fjor i frb. med FA-cupfinalen uttalte Scally at han ikke hadde mye til overs for Pulis.: "In my 37 years of working with many, many people, Tony Pulis is the most evil, despicable person I have ever worked with. I have never doubted his coaching ability, in fact I’ve always said Tony was a very good coach, but I don’t have much more to say about him. The reason the team performed so well in 1999 was they were a great bunch of lads. My grandmother could have run that team that day. It was a game that people still talk about."

Her kan det bli mye morro, også av utenomsportslig karakter! :P

Pulis har uttalt at han vil stille med et sterkt lag, men jeg tror han vil rokere litt:

Begovic-
Shotton-Upson-Shawcross-Higginbotham
Pennant-Diao-Palacios-Delap-
Fuller-
Jones

Benk: Nash-Huth-Whitehead-Jerome-Crouch-Arismendi

Tror faktisk jeg har funnet min overmann i det å mislike Tony Pulis :lol:
Ellers så ser laget ditt ganske bra ut, ville tatt ut Jerome før Fuller og spart Shotton og Shawcross også.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2012, 14:42

Har prøvd å sjekke ut litt rundt Gillingham, men der var det neiggu ikke mange kjente navn( i hvertfall ikke for meg ).
Nicky Southall var det eneste navnet jeg dro kjensel på. Han har bittelitt erfaring fra det øverste nivået.
Manager Andy Hessenthaler har heller ikke en CV som gjør at man bør føle seg underdanig i mannens selskap...

Nei, dette laget bør vi greie å feie over! :)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 06 Jan 2012, 20:20

Pulis fortjener meget stor respekt for hva han har klart med Stoke City. Men utifra hans evne til å få en del spillere mot seg og den stadige bjeffinga fra sidelinjen, tviler jeg sterkt på at han kan være en lett person å forholde seg til for mange. Det virker som om han veldig lett for å ta til seg enkelte spillere under sine vinger, og like lett for å vrake andre - likegyldig utifra ferdigheter på banen eller med ball. Noe som betyr at vi innemellom mister spillere som kunne ha vært meget positive for klubben, men som kommer på kant med Pulis og deretter forsvinner etter mer eller mindre drama.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg ToGra » 06 Jan 2012, 20:24

-Tottal- skrev:Pulis fortjener meget stor respekt for hva han har klart med Stoke City. Men utifra hans evne til å få en del spillere mot seg og den stadige bjeffinga fra sidelinjen, tviler jeg sterkt på at han kan være en lett person å forholde seg til for mange. Det virker som om han veldig lett for å ta til seg enkelte spillere under sine vinger, og like lett for å vrake andre - likegyldig utifra ferdigheter på banen eller med ball. Noe som betyr at vi innemellom mister spillere som kunne ha vært meget positive for klubben, men som kommer på kant med Pulis og deretter forsvinner etter mer eller mindre drama.

Jeg innrømmer at jeg ikke har veldig greie på dette, men mitt inntrykk er at Pulis virker å være ansett som en likandes kar og på god fot med sine managerkolleger. Synes også han er flink til å rose og snakke positivt om sine spillere. Men det utelukker jo ikke at han kan være både hard og urettferdig i mer lukkede rom.
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 06 Jan 2012, 21:05

Pulis er faktisk utestengt fra alle områder på stadionet i morgen, bortsett fra garderobene og benken(!)
Her er litt mer info om den gamle konflikten mellom Pulis og Scally:
http://www.guardian.co.uk/football/2001 ... ory.sport1

----

Jeg liker Pulis og verdiene hans( kanskje fordi noen av dem sammenfaller med mine egne standpunkter? :mrgreen: ), men enig med -Tottal- i at behandlinga enkelte spillere har fått har vært.....( hvordan skal jeg formulere dette penest mulig? ).......MERKELIG.
Da snakker jeg om begge veier. Cresswell, Delap, Sidibe, Diao osv. på den ene siden. Tuncay, Beattie, Fuller, Tonge osv. på den andre siden.
Utover det er jeg godt fornøyd med hva mannen har gjort med det sportslige også, selv om laget har mye å gå på, spesielt angrepsmessig.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 07 Jan 2012, 09:34

[quote="Morten T."]Pulis er faktisk utestengt fra alle områder på stadionet i morgen, bortsett fra garderobene og benken(!)
Her er litt mer info om den gamle konflikten mellom Pulis og Scally:
http://www.guardian.co.uk/football/2001 ... ory.sport1

----

Drama, drama.. :) Noen som vet hva som ble utfallet av rettsaken?
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 07 Jan 2012, 11:59

Det var lenge fare for at kampen skulle bli avlyst på grunn av at Gillingham ikke ville betale for ekstra politistyrker, men fredag kom Kent Police til enighet med Gillingham.

http://www.teamtalk.com/stoke-city/7415 ... reen-light
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Jan 2012, 12:57

bjørn123 skrev:Drama, drama.. :) Noen som vet hva som ble utfallet av rettsaken?

Tror det ble et forlik som endte opp med at Pulis måtte betale en viss sum med penger.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 07 Jan 2012, 15:22

I rettferdighetens navn så skal det nevnes at denne Scally ikke virker helt god...:
http://www.talksport.co.uk/radio/weeken ... ingham-all

Den fighten disse to har, og har hatt, trekker tankene tilbake til da tiden ble brukt til å se på verdenshistoriens mest patetiske oppfinnelse: World Wrestling Federation med Hulk Hogan & co. på TV.

Oppkonstruerte "krangler" dratt ut av proporsjoner. :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest